Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei folkens!

Emnet forteller spørsmålet mitt: Hvor lenge kan man egentlig bruke månedslinsene av typen Purevision Toric av bausch og ett eller annet... (huskeglemme) :fnise:

Fikk først i går høre at jeg kan bruke disse linsene både natt og dag, etter å ha gått med dem i 3 måneder og alltid tatt dem av og på om kveld og morgen, aldri i livet om jeg kunne sove med dem trodde jeg.

Fikk vite det da jeg skulle kjøpe samme typen linse over nett, og der stod det jo at de er både dag og nattlinser, men hvor lenge kan jeg ha dem på før jeg må ta en 6-8 timers pause? Har hatt dem på siden i går morges nå (og nå er kl. 16.09) på konsert og litt av hvert, sovet med dem og føles ikke ut som om jeg går med dem i det hele tatt. Faktisk føles dem litt mer behagelig ut nå enn de har gjort tidligere.

Skal selvfølgelig spørre optikern min når han kommer hjem fra oppdrag i Tyskland og komfirmere at jeg kan bruke dem 24/7, men inntil da spør jeg dere så jeg vet sånn circa :jepp:

Om dere skulle lure på det: Har prøvd å bruke akkurat samme linse flere ganger med noen års mellomrom, og siden optikern min visste det og jeg trodde jeg kunne alt om linser da jeg begynte med dem i Mars, går jeg utifra at han tenkte jeg visste dette med dag/natt og dermed ikke fortalte meg det... :/

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Som 2 ukers linse kan du bruke de 24/7 i de 2 ukene, men ta de ut for å rense de helst hver dag.

Skrevet

Jeg bruker de, og du kan ha dem inne 4 uker i strekk uten å ta dem ut en eneste gang. Men om du bader eller gjør noe annet som tilsier at linsene kommer i berøring med annet enn luft og tårer, må du ta dem ut og rense dem. "Lytt" ellers til øynene dine og ta dem ut dersom du føler at øynene trenger en pause.

Men for all del, forhør deg med din egen optiker så snart du har mulighet til det!

Skrevet

jeg bruker mine mnd linser 1 mnd i strekk, sover med de og tar de kun ut om jeg har fått noe på de så de må renses, optiker har sagt at det er helt greit så stoler på det :)

Skrevet

Jeg har nå brukt mnd-linser i flere år!

Jeg bruker linsene i 4 uker, tar de aldri ut, om det ikke er kommet noe inn på/hår under, el.lign.

Tror nok du trygt kan bruke linsene hele tiden, men som en annen oppfor her sier; Begynner de å bli ubehagelig, så ta de ut!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...