Gjest Hanna Skrevet 16. juni 2011 #1 Skrevet 16. juni 2011 Hei! Jeg og mannen min foretrekker å ligge naken sammen om natten. ( da blir det lettere og raskere tilgang:) Problemet er at vi har en treåring i huset som ofte kommer over til oss om natten, og synes nå at det begynner å bli litt ubehagelig å ligge naken sammen med barnet. Synes dere vi burde begynne å kle oss om natten og generellt ikke vise han våre nakne kropper? Hvordan kombinerer dere nakenhet og små barn? Er det greitt at barn ser nakne foreldre, eller bør de helst slippe? Hanna
Cuckold Skrevet 16. juni 2011 #2 Skrevet 16. juni 2011 Barn har ikke vondt av å vokse opp i et hjem med avslappet forhold til nakenhet, tvert imot. Slik jeg ser det er det det å sosialiseres til å opparbeide seg et nakenhetstabu som er skadelig og negativt. Men hvis nakenhet for dere alltid og i enhver sammenheng er veldig seksuelt ladet bør du kanskje tenke litt på om det er så sunt. Er det snakk om ikke-seksuell nakenhet passer vel tråden bedre på Barn og familie enn under Seksualitet. 3
Antlers Skrevet 16. juni 2011 #3 Skrevet 16. juni 2011 I utgangspunktet ser jeg ingenting galt i at barnet ser dere nakne. Ei heller at dere ligger nakne sammen i sengen. Det jeg derimot er veldig skeptisk til er at det fort kan bli seksuelt uten at det er ment sånn; f.eks om far i søvne gnir seg innat barnet med sin nattlige ereksjon.
Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2011 #4 Skrevet 16. juni 2011 Jeg vokste opp med ei mor som stadig viste seg naken eller gikk løskledd. Likte det veldig dårlig og syntes det var ekkelt. Var veldig traumatisert av kjønnet hennes husker jeg og mistet mye matlyst. Utover det, hva i all verden gjør en 13 åring i senga til foreldrene sine? det er er 5-6 årings fakter og denne ordninga bør dere rett og slett avskaffe.
sequin Skrevet 16. juni 2011 #5 Skrevet 16. juni 2011 Jeg vokste opp med ei mor som stadig viste seg naken eller gikk løskledd. Likte det veldig dårlig og syntes det var ekkelt. Var veldig traumatisert av kjønnet hennes husker jeg og mistet mye matlyst. Utover det, hva i all verden gjør en 13 åring i senga til foreldrene sine? det er er 5-6 årings fakter og denne ordninga bør dere rett og slett avskaffe. treåring står det da
Gjest Hanna (ts) Skrevet 16. juni 2011 #6 Skrevet 16. juni 2011 Treåring! Ikke trettenåring! Hanna (TS)
Antlers Skrevet 16. juni 2011 #7 Skrevet 16. juni 2011 (endret) Jeg vokste opp med ei mor som stadig viste seg naken eller gikk løskledd. Likte det veldig dårlig og syntes det var ekkelt. Var veldig traumatisert av kjønnet hennes husker jeg og mistet mye matlyst. Utover det, hva i all verden gjør en 13 åring i senga til foreldrene sine? det er er 5-6 årings fakter og denne ordninga bør dere rett og slett avskaffe. Det står TREåring, da... Jeg trivdes heller ikke med mine foreldres avslappede forhold til nakenhet, men alle er forskjellige. Om barnet ikke har noen problemer med det så trenger man heller ikke lage problemer ut av det, men om barnet (gjerne da litt eldre enn tre år) viser tegn til at h*n synes det er ubehagelig så bør man også respektere det. Endret 16. juni 2011 av Antlers
Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2011 #8 Skrevet 16. juni 2011 Som du selv sier "lettere og raskee tilgang". Praktisk, men unødig når barnet er der Ha en truse og en boxer liggende ved siden av sengen, og når knotten kommer så tar dere det på? Da slipper dere og å tenke på at plutselig begynner barnet å "klå" uten helt å vite hva det er de gjør.
Gjest MikeWaters 2.0 Skrevet 16. juni 2011 #9 Skrevet 16. juni 2011 Har selv 2 barn i barnehagealder og her kan alle gå nakne akkurat så mye de vil, den dagen noen blir flaue og plaget av det så får vi ta det opp i familieråd og finne en løsning som passer alle. 2
Arkana Skrevet 16. juni 2011 #10 Skrevet 16. juni 2011 Vi sover også nakne og hvis vår 2½-åring roper på oss om natten kler vi ikke på oss før vi går inn til ham og han kommer inn til oss om morgenen og vi går rundt nakne før vi har fått kledt på oss. Jeg ser ikke helt problemet med det og det kommer til å ta noen år til før vi blir mer nøye på å dekke oss til. Synes det er helt uproblematisk at en treåring ser foreldrene naken, så fremt det ikke er ubehagelig for dere eller ham.
uten filter Skrevet 16. juni 2011 #11 Skrevet 16. juni 2011 Ungene kommer av og til inn til meg om natten eller morgenen, da er jeg naken. De ser meg gå inn og ut av dusjen, når jeg kler på meg osv. Det har aldri slått meg at de skal ta noen skade av det, nakenhet er helt naturlig her i gården. Det var ikke et bevisst valg, det har bare blitt sånn. Tror ikke to små jenter har vondt av å se moren sin være fornøyd med de håndtakene og strekkmerkene hun har.
Amélie E. Skrevet 16. juni 2011 #12 Skrevet 16. juni 2011 Tja, som dere føler naturlig tror jeg er best Jeg har ikke barn, men derimot en svær hund i sengen min. Synes at det er greit å ha noe tøy på. Er i utganspunktet et skikkelig "nakentmenneske", men med hund som samboer, og jeg kan forestille meg at det er det samme mad barn, har man jo behov for å sprette opp av sengen i blant for "toalettbesøk" etc. og da er det jo fint med en "praktisk" løsning: Jeg har endelig funnet den!: Har gått til innkjøp av en nattkjole i bomull, romslig, samme kvalitet som sengetøyet mitt, så det gir liksom "nakenhetsfølelsen" i sengen (Lindex). Matchende morgenkåpe, også i tynn bomull, en herlig "ekstensjon" av sengetøyet! Når det gjelder barn/foreldre/nakenhet så tenker jeg at det er helt naturlig for foreldre MEN at barnet etterkvert vil bli brydd ved eksponering av nakne foreldrekropper, og jeg tenker at ved tre års alder pluss/minus så bør foreldre seriøst vurdere innkjøp av natt-tøy. Som sagt, helt naturlig med nakenhet, men barnet kan bli brydd.
Gjest Lacus Skrevet 16. juni 2011 #13 Skrevet 16. juni 2011 Barnet mitt på 3 ser meg naken støtt og stadig. Jeg har ikke tengt å dekke meg til før hun blir så stor at hun gir uttrykk for at hun synes det er ubehagelig selv. Hun ligger ikke i sengen min da, men om det hadde vert slik ville jeg nok tatt på meg noe undertøy når hun eventuellt hadde kommet å lagt seg i sengen min.
Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2011 #14 Skrevet 16. juni 2011 jeg tenker det går helt fint å gå rundt/sove naken når barnet er tilstede. så lenge det ikke har noe med det seksuelle å gjøre. når man merker at barnet syntes det er ubehagelig (noe som gjerne skjer når de har kommet i puberteten), så kan man kanskje begynne å ta håndkle/morgenkåpe på når man går frem og tilbake til badet osv om morgenen, kvelden, etter en dusj osv. men foreldrene kan likevel sove naken om natten. regner med at få tenåringer kommer inn til foreldrene iløpet av natten osv:)
Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2011 #15 Skrevet 16. juni 2011 om barnet sover med foreldrene sine, da ville jeg tatt på meg undertøy, pysj eller lignende. du vet jo aldri hva barn kan finne på å gjøre om de våkner om natten. dessuten sier barn veldig mye rart i barnehagen, til venner og vokse. lett for andre voksne å tolke det feil om barnet sier "når jeg sover med foreldrene mine, sover de naken og viser tissene sine". om dere skjønner hva jeg mener:) 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2011 #16 Skrevet 16. juni 2011 Her sover vi nakne og badet nakne sammen med barnet i flere år. Ingen har gjemt kroppen sin. Da unger ble en sånn 8-9 år så kom sjenansen inn. Hos barnet. Det merker man fort og det går helt fint ann å justere seg etter det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå