Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og kjæresten skal ut i det store leie-markede og titte etter leilighet. Et lite problem, ingen av oss har depositum oppspart.. Er unge og skal flytte fra foreldrene våres for første gang.. Men krever ALLE leiligheter depositum? Jeg har 13.000 på kontoen, men er egentlig spart til noe annet så vil egentlig ikke bruke de pengene.. Ser også at flere vil ha 3mnd husleie som depositum. På en leilighet til 6.000 er det 18.000 kr.. ser ikke hvordan vi skal finne disse depositum-pengene.. Jeg studerer og han har fulltidsjobb...

Skjønner at depositum er en trygghet for utleier, men det er MYE penger for to 18åringer..

Videoannonse
Annonse
Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Nei, ikke alle krever depositum. Ikke mulighet til å låne penger av foreldre? Har han fulltidsjobb, men ingenting oppspart?

Skrevet

Det er mye penger, og om du ikke er interessert i å bruke sparepengene, så går det an å få et depositumslån i banken, men vet ikke helt formalitetene rundt dette.

Man må regne med å betale depositum, de aller aller fleste ønsker dette. Her jeg bor nå betalte vi bare en måned forskuddsleie, men det var eneste plassen vi så på hvor det ikke var depositum (itillegg til den absolutt beste leiligheten :-D) Skal dere ha sjans på å få leilighet uten depositum burde dere ha gode referanser.

Skrevet

spare, spare, spare. De kan vel vente nokre månader med å flytte saman?

• Liker 5
Skrevet

ALLE krever ikke depositum.. Jeg gjør f.eks ikke det, fordi jeg ikke gidder bryet med depositumskonto, og bor i samme hus selv, så har relativt god kontroll.

På en annen side har jeg angret bittert på det noen ganger når folk plutselig flytter fra alt rotet sitt.. Lenge leve latskapen!

Kanskje dere kan låne av foreldrene? Det er jo penger de relativt sikkert får tilbake:)

AnonymBruker
Skrevet

Nei, ikke alle krever depositum. Ikke mulighet til å låne penger av foreldre? Har han fulltidsjobb, men ingenting oppspart?