pinkmuffin Skrevet 16. juni 2011 #1 Skrevet 16. juni 2011 Jessda, så ble jeg trukket opp til engelsk muntlig eksamen (Vg1) idag. Synes ikke engelsk er så ille, det er mer læreren som er skikkelig skummel, haha. Men anyways, trenger litt tips fra dere! Fikk temaet "Racism and social inequality in the English speaking world". Ganske greit tema, men det er så stort, noe som kan gjøre det litt vanskelig, på en måte. Har tenkt på litt forskjellig selv, men vil gjerne høre hva dere ville ha valgt! :-) Det hadde vært til stor hjelp. Takk på forhånd!
Gjest Tirkes Skrevet 16. juni 2011 #2 Skrevet 16. juni 2011 Først: ikke tenk på skummel lærer. Det er sensor som skal sette karakteren din, og han/hun får stort sett et førsteintrykk av elevene. Det du kan gjøre for å utnytte DEN situasjonen er å kle deg pent og rent og litt ekstra ordentlig, nyvasket hår, stell deg pent og sjekk tenna før du går inn. Smil, se sensor i øynene, ta dem i hånden og vær litt selvsikker. Førsteinntrykket gjør mye og du kan vinne litt på det. Så til emnet: Hva men å ta for deg fattigdom i USA? Litt klisje, men du kan feks vinkle inn litt om klimaendringer og stormer og livet etter Kathrina i sørstatene og hvordan byer ligger øde og ødelagte der ennå o.l? Det vil vel være det mest klassiske eksempelet jeg kan se for meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå