Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

La oss si jeg har 9000 på kontoen og må betale ei regning på 14000 kroner.

Jeg får så lønning på ca 20 000 kroner 4 dager etter at regningen er betalt.

Jeg bare lurer på hva som skjer da?. Regningen er forresten alt betalt.

Vil banken trekke meg for det den kan og så trekke resten etter lønningen? Vil jeg da i mellomtiden ha -6000 kroner på kontoen? Er det mulig å ha minus på kontoen?

Jeg vil kun ha svar på det jeg spørr om og ingen moralpreken. Kanskje ikke det smarteste å gjøre dette, men det kom litt brått på og er et engangstilfelle.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer helt ann på om du har en kreditt på kontoen eller ei. Hos meg blir betalingen avvist men om en har en konto med mulighet for kreditt vil det gå igjennom. Jeg har valgt å ikke ha kreditt på min regningekonto.

Skrevet

Det spørs vel om du har kreditt på kontoen din, da kan du gå i minus.

Har du ikke nok penger på konto og ingen kreditt, vil regningen bli avvist. Banken trekker deg ikke i to omganger på samme regning, det ville jo være veldig ulogisk.

Skrevet

Jeg tror banken vil avvise betalingen din, så fremt du ikke har visa med kreditt. Jeg har vanlig visa i alle fall, å her ikke pengene der blir betalingen avvist.

Jeg ville ha betalt de 9000 kronene nå, også ventet til jeg fikk lønning å betalt resten. Evt. ringt avsenderen å spurt om det hadde vært mulig å få utsettet betalingen. Evt. kan du betale den med kredittkortet, så fremt du betaler ned kredittkortet med en gang igjen, før rentene løper. ;)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror banken vil avvise betalingen din, så fremt du ikke har visa med kreditt. Jeg har vanlig visa i alle fall, å her ikke pengene der blir betalingen avvist.

Jeg ville ha betalt de 9000 kronene nå, også ventet til jeg fikk lønning å betalt resten. Evt. ringt avsenderen å spurt om det hadde vært mulig å få utsettet betalingen. Evt. kan du betale den med kredittkortet, så fremt du betaler ned kredittkortet med en gang igjen, før rentene løper. ;)

Gå inn på nettbanken og forandre dato for betaling. Sett det til den datoen som du får inn penger. Ring og si ifra at den blir betalt noen dager for sent.

Regningen blir avvist i banken. vet ikke sikkert om den ligger klar til det kommer penger inn eller om du må aktivere den pånytt. Dette ser du i nettbanken.

Skrevet

4 dager er sjelden noe problem, sett forfall til dagen du får penger på konto. Trenger ikke ringe avsender på regningen, du har uansett betalt før de er i gang med å sende ut purringer.

Er det kredittkortregning, ville jeg betalt i to runder, men ikke ellers.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...