Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nyutdannet og bor hjemme hos foreldrene mine i sommer mens jeg søker jobb. Jeg søker nesten utelukkende på jobber i Oslo, men selv befinner jeg meg 10 timer med buss unna. Har derfor lurt litt på hvordan jeg skal gjøre det med evt. jobbintervju. Søker jo på mye rart, også jobber jeg er overkvalifisert til og egentlig ikke toppmotovert for, så det er jo litt surt å skulle bruke mye penger på buss/fly for å reise frem og tilbake til Oslo for jobber jeg egentlig ikke har kjempelyst på eller for å bli skuffet gang på gang. Samtidig så blir det jo litt dumt å takke nei til intervju for jobber jeg har søkt på..noen som har noen tips til hva jeg bør gjøre eller som har vært i samme situasjon selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei

Når jeg har søkt på jobber i andre byer enn min egen, har det aldri vært noe problem å ta førstegangs intervju på telefon.

Det fleste bedrifer er aktive brukere av telefonmøter, og dette kan også være ok første gangen.

Derimot om du etter førstegangs intervju ikke er like motivert for å gå videre, ville jeg gitt beskjed med en gang.

Annnengangs intervju burde være face-to-face, og du må mest sannsynlig selv da ta ansvar for fly til hovedstaden. Dette kan også variere i forhold til hvilke stilling du søker, det er også mulig at HR flyr å tar intervju på flyplassen i nærheten av deg.

Lykke til!

AnonymBruker
Skrevet