Fru Lykkelig Skrevet 16. juni 2011 #1 Skrevet 16. juni 2011 Dere som har prøvd begge deler, hva er å foretrekke? Skjønner det er mye for og imot uansett. Men vi skal reise med barn for første gang og er usikkre på om kanskje en uke er nok. Men kostnadsmessig er det jo ikke den store forkjellen å øke til 2uker... Og dagene går kanskje veldig fort når man reiser?
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 16. juni 2011 #2 Skrevet 16. juni 2011 Jeg har ikke barn da, men foreldrene mine reiste "bare" en uke med oss da vi var små. Vi koste oss visstnok glugg ihjel den uken, men det var mer enn nok. I voksen alder foretrekker jeg selv en uke. Det er tilstrekkelig tid å hente meg inn på, slappe av og få litt farge. Har forsøkt to uker, og det ble veldig kjedelig, med mindre vi hadde aktiviteter vi kunne bedrive.
Wildy Skrevet 16. juni 2011 #3 Skrevet 16. juni 2011 Om det er bare hotell, strand og sol så holder en uke for meg i lange baner. Men som regel reiser jeg til steder hvor det er gode turmuligheter, steder jeg vil se og andre aktiviteter, som klatring ol. Og da er det greit med to uker. I mars var jeg og min kjære en tur på Gran Canaria, og jeg var som vanlig ute og lekte fjellgeit. Men klatrietur var en av de første dagene, med påfølgende fottur i fjellet dagen etterpå, var helt ødelagt jeg. Vil man ha med seg mye fysisk akitivitet er det greit med en hviledag mellom....;-)
Gjest grønnfi Skrevet 16. juni 2011 #4 Skrevet 16. juni 2011 10 dager er det perfekte syntes jeg. Men nå er jo ikke det spørsmålet 2 Uker er nok midt i blinken for ungene. De blir vel aldri lei av bading.
Fru Lykkelig Skrevet 16. juni 2011 Forfatter #5 Skrevet 16. juni 2011 Takk for svar. Det er vel både positivt og negativt uansett hva man velger. Reiser vi en uke føler vi kanskje at vi gjerne kunne vært lengre, og drar vi for 2uker blir vi kanskje leie Vi får vel bare bli klok på egen erfaring =)
Gjest Thessie! Skrevet 16. juni 2011 #6 Skrevet 16. juni 2011 Verken da jeg var liten eller nå, har jeg kjedet meg i syden. Jeg har reist både to og tre uker. Jeg kunne aldri tenkt meg å være en uke, da er det nesten ikke vits i å reise. Men jeg har alltid vært ekstremt glad i å bade og sole meg. Så syden har jeg alltid likt veldig godt
Gjest Thessie! Skrevet 16. juni 2011 #7 Skrevet 16. juni 2011 Men dersom du finner et hotell som er egnet for barn, så legger de veldig godt opp til aktiviteter til barn, så tror ikke de vil kjede seg da. Så bare bruk tid på å finne et barnevennlig hotell, gjerne med norsk underholdning
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2011 #8 Skrevet 16. juni 2011 Reiste med to unger på seks og åtte år, én uke, Tyrkia. Holdt på å gå på veggen. Ungens syntes også det var nok med én uke.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2011 #9 Skrevet 17. juni 2011 En uke blir for kort, man bruker jo ofte en dag til å reise nedover og en dag til å reise hjem igjen, i alle fall om du bor litt nord slik som vi gjør. Dermed blir det ikke mange dagene igjen til å slappe av. 14 dager kan kanskje bli litt lenge dersom man bare skal ligge ved bassenget, men det er jo som regel mange andre ting å foreta seg.
marsy Skrevet 19. juni 2011 #10 Skrevet 19. juni 2011 Det avhenger av sted og familien. Er dere flinke til å finne på ting? Er dere rolige og liker å slappe av? Kjeder dere dere lett? Tenk på hva slags muligheter dere har til å finne på ting dit dere reiser? Er det ting å se på, butikker, attraksjoner, flott natur, restauranter, byer å besøke osv? Vi hadde aldri holdt ut på en All Inclusive ferie i 2 uker, på et hotell ut i "ødemarken" med lang vei til alt annet - men andre familier elsker det! Vi har valgt steder der vi har basseng/strand like ved, men også flere utfluktsmuligheter, stort uterområde, og flere restauranter nærheten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå