AnonymBruker Skrevet 16. juni 2011 #1 Skrevet 16. juni 2011 Noen som har vært med cruise på denne båten? Vi vurderer det sterkt, og lurte litt på erfaringene til de som har vært på den. En ting jeg lurer litt på er det som har med maten å gjøre. Det står jo at maten er inkludert, men vi har forstått det sånn at maten i en hovedrestaurant er inkludert, og at du må spise alle dine måltider der. Dersom du vil spise på noen av skipets andre restauranter må du betale for det. Stemmer dette? Hvilken lugar hadde dere? Var dere fornøyd? Mannen mener vi skal ha junior suite, mens jeg mener det holder med lugar med havutsikt og balkong. Prisforskjellen er på 11 000, og da lurer jeg på om suiten egentlig er 11000kr bedre enn den andre lugaren.. Hvilke utflukter/aktiviteter var dere med på mens skipet lå til kai? Noen anbefalinger? Frarådinger? Var det mye kø og fullt, eller er båten så stor at det aldri virker "crowded" uansett? Bestilte dere direkte hos RCCL, eller bestilte dere en eller annen pakke gjennom et annet selskap? Det var en del spørsmål, og jeg har sikkert mange flere etter hvert. Takk til de som tar seg bryet med å svare!
AnonymBruker Skrevet 25. august 2011 #2 Skrevet 25. august 2011 Nå har vi bestilt, så mange av spørsmålene er utdaterte, men jeg dytter litt på denne allikevel, da jeg gjerne vil høre erfaringer fra dere som har vært der.
caroprins Skrevet 25. august 2011 #3 Skrevet 25. august 2011 Nå har jeg ikke reist med Allure eller Oasis,men jeg har reist 2 ganger med Royal caribbian på Voyager of the seas og Indipendence of the seas og dette med mat er likt for alle båtene så det kan jeg svare deg på. Ombord så har båtene en stor buffetrestaurant (Windjammer), der de serverer frokost og lunch. Dette er inkludert i prisen og det eneste du betaler for her er om du bestiller mineralvann, alkohol ,kaffe latte etc. Vann,kaffe,te,juise og melk er inkludert. Til middag har man en stor hovedrestauranten i flere etasjer. Her velger du enten fast bordsetting eller man kan velge fri bordsetting. I denne restauranten er også alt inkludert utenom alkohol,diverse kaffedrikkker og mineralvann. Så finnes det også kaffeer ombord der de har pizza, desserter, kaker ,baguetter,kaffe m.m. som det bare er å forsyne seg fritt fra. Utenom dette er det forskjellig restauranter fra hamburger sjapper kaffe og isbarer til italienske og biffrestauranter. Dette er alle steder som koster ekstra. Vær også forberedt på at drinker er forholdsvis dyre ombord. Ikke som i Norge da,men en vanlig longdrink ligger på rundt 9 dollar. Sist vi reiste var nå i sommer og vi var 14 dager ombord på Independence of the seas. Vi hadde i løpet av de 2 ukene ikke behov for å prøve ut spesialrestaurantene. Vet ikke når jeg skulle klart å spise der med all den gode maten som var inkludert . Håper dette var litt til hjelp. Tipper dere får det helt fantastisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå