Gå til innhold

Ringeklokke

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den der virker ikke dum *vurdere*

Lurer på hvordan den vil fungere ved inngangsdøren.

Mon tro om den da slår ut på alt og alle, eller bare på dyr?

Skrevet

Rimelig teite argumenter de hadde syns jeg. Mye av grunnen til at folk har katteluke er at de skal slippe nettopp å lukke opp døra for katten som mest sannsynlig skal inn ørten ganger om dagen. Det løser heller ikke hvordan katten skal komme seg inn på natta eller når folk ikke er hjemme.

Greit hvis man ikke kan skjære hull der man bor da.

Jeg trenger uansett ikke ringeklokke siden min har et innebygd mjaueorkester som slår inn om han må vente mer enn tre sekunder ved døra :gjeiper:

Skrevet

Jeg vurderer den idag og. Det er hvertfall 90 dagers åpent kjøp, så visst den ikke virker, så er det jo bare å sende den tilbake :)

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Vi hadde en bjelle hengende på døra. Katta vår lærte at å plinge med bjellet betød at hun fikk komme inn. Billig var det også. Bare en gammal juletrepynteting.

Skrevet

Jeg bestilte ringeklokken, og satt den opp igår.

Og den virker fantastisk bra :) :)

• Liker 1
Skrevet

Den der virker ikke dum *vurdere*

Lurer på hvordan den vil fungere ved inngangsdøren.

Mon tro om den da slår ut på alt og alle, eller bare på dyr?

Nå er det terrassedøren som blir brukt her i huset som inngang for pus. Den reagerer på alle katter, når de er ca 1 meter unna.

Skrevet

Denne burde jeg ha til hunden min. Han gir ingen lyd fra seg når han vil inn etter å ha solet seg i hagen. Dette hadde vært genialt. Men tåler den alarmen som skal være ute vann?

Gjest grønnfi
Skrevet

Ha ha om det er en grevling som ringer på, slipper du den ganske enkelt ikke inn. Grevlinger lever i skogen.

Lurer på hva tekstforfatter hadde tatt før denne geniale setningen kom opp

• Liker 3
Skrevet

Denne burde jeg ha til hunden min. Han gir ingen lyd fra seg når han vil inn etter å ha solet seg i hagen. Dette hadde vært genialt. Men tåler den alarmen som skal være ute vann?

Jeg går virkelig ut ifra at den tåler vann. I bruksanvisnigen er den hengt over et vindu uten tak over, så regner med at man ikke må ta den ned hver gang det regner :tommelsmil:

Skrevet

Bestilte den jeg, så kommer jeg med en brukeranmeldelse når jeg har fått brukt den litt

• Liker 2
  • 3 uker senere...
Skrevet

Må da være skikkelig irriterende om natta?? :gjeiper:

Skrevet

Dette hadde jeg glemt. Joda, den funker som bare det. Jeg har ikke hengt den opp ute, så jeg tar den inn når hunden min er inne. Og slår den av selvfølgelig. Tror ingen gidder bruke den om natten. Genialt produkt

Skrevet

Min står heller ikke på om natten :)

AnonymBruker
Skrevet

Dere som har kjøpt denne, hvordan ville den virke i en felles inngang, der det kommer og går mange folk? Og går det an å slå av lyden på den, event. kutte en ledning sånn at den bare lyser?

Gjest Vampen
Skrevet

Dette trenger vi ihvertfall ikke, siden våre katter har lært seg både å banke på døra, åpne døra selv og om ikke noen av de tidligere nevnte funker, finn et vindu og bank på der. :fnise:

Skrevet

Dere som har kjøpt denne, hvordan ville den virke i en felles inngang, der det kommer og går mange folk? Og går det an å slå av lyden på den, event. kutte en ledning sånn at den bare lyser?

Man har 3 valg:

Lys

Lyd

Lys med lyd

Den reagerer på alt som går forbi

Skrevet

Slik jeg har plassert den utenfor, ca 35cm fra bakken, med føleren omtrent rett ned, da reagerer den på alt i ca en meter omkrets.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Ikke det lureste ved en felles inngang m.a.o...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...