AnonymBruker Skrevet 15. juni 2011 #1 Skrevet 15. juni 2011 Da er flybillettene booket og turen går til Berlin. Og da søker man jo selvfølgelig andres gode tips om mat, drikke og opplevelser. Nå skal det være sagt at den ene av oss har vært i Berlin flere ganger, så den vanlige turistløypa lagt (krigshistoriske). Men- har du noen gode tips tar jeg gladelig imot. Vi har heller ikke booket hotell enda- så er også interessert i tips her. PS: Vi er begge voksne (35+/-), interessert i kunst, kultur, mat og drikke. Tar gjerne en tur på byen- men da heller på en kneipe, jazzklubb eller vinbar fremfor discotek. Reisevante, sosiale og snakker begge både engelsk og tysk. Tar oss gjerne frem med kollektivtransport- men er heller ikke redde for å bruke beina:-)
Wonders Skrevet 18. juni 2011 #2 Skrevet 18. juni 2011 (endret) skal du bo smack inni sentrum er Air in Berlin Hotel Ansbacher Str. 6 Berlin 10787 Tyskland helt greit . Rett ved shopping og restauranter, på Zoo og Europasenteret, Ka De Wee... Vi betalte 1690 kr for 3 netter. Dele på to blir 845kr, ikke verst for 3 netter. Det er ikke store rom, men vi skal jo bare sove å dusje der... Vi har ikke betalt for frokostbuffet, det er for overpriset, og maten i nabolaget er mye billigere og bedre. KaDeWe er stort og flott. Jeg likte best kjelleren hvor det er en diger hobbybutikk, inngang fra sidegaten eller parkeringshuset. Og vinterhagen på toppen var bra å spise på. Ta en tallerken, fyll opp med hva du vil å betal etter vekt i kassen. LV, Chanel osv var ikke imponerende av utvalg, samme som i norge og danmark da... Likte meg opp og ned hovedgaten, savnet flere enkeltstående butikker. Husk å shoppe med passet ditt, be om taxfree. De har 18% eller 19% mva som du får tilbake på flyplassen før du sjekker inn!!!! Endret 18. juni 2011 av Wonders 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2011 #3 Skrevet 20. juni 2011 Oi, skulle kanskje skrevet at jeg overhode ikke er noen shoppingjente, blir som regel gaver til barna kjøpt i hyrten og styrten (noen ganger til og med på flyplassen) ;-) Vi har nå booket rom og skal betale 1350.- for tre netter (eks frokost) på Pullman Berlin Schweizerhof som ligger i samme område som hotellet du viser til. (Sammenlignet med kvalitet og fasiliteter blir hotellet deres veldig dyrt i forhold...) Er mer på jakt etter gode gallerier,museer, historie (krigshistorien har vi full kontroll på) og kulturopplevelser, mat og drikke. Forex en god (eller spesiell) resturant, sjarmerende kneiper, jazzbar, 20tallsBerlin, etc...
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2011 #4 Skrevet 20. juni 2011 Veldig god sushi på Sachiko Sushi. Også flere gode restauranter på og rundt Savignyplatz. Jeg har ingen supergode tips, men noe som kjæresten og jeg synes noen kunne fortalt oss før vi dro: Hvis dere skal opp i fjernsynstårnet kan det være mange timer ventetid - uten at man behøver å stå i kø hele tiden (det vet kanskje den som har vært der før). KaDeWe var ikke noe å skrive hjem om; stort, uoversiktlig og helt glatt. Fikk heller ingen hjelp fra noen av de ansatte der. Jeg snakker dårlig, men forståelig tysk, men opplevde at siden jeg ikke snakket "perfekt" tysk ble jeg fnyst og ledd av av flere av de ansatte. KuDamm er ikke den beste handlegaten og inneholder ingen interessante restauranter eller kaféer. 1
gard Skrevet 21. juni 2011 #5 Skrevet 21. juni 2011 Hei Kona og jeg var på tur til Berlin ifjor. Kanskje du kan finne noen gode tips i mitt reisebrev med bilder http://gardkarlsen.com/Berlin_Germany_trip_report.htm . Ta kontakt hvis du har noen spørsål :-) 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå