AnonymBruker Skrevet 15. juni 2011 #1 Skrevet 15. juni 2011 Er så og si 100 % sikker på at jeg ikke kommer videre til 2.året av min utdanning. Har tatt opp studielån for å finansiere utdanningen min. Lurer på om det er noen her som vet om lånekassen dekker/støtter et år med opptak av fag som jeg har strøket i tidligere? Og hvis jeg ikke får dekket dette året fra lånekassen, går det ann for meg å få studieplass et annet sted da, selvom jeg ikke har søkt på noen andre studier? Og begynner tilbakebetalingen til lånekassen med en gang det er bestemt om jeg kommer videre eller ikke? Har tenkt å ringe lånekassen i morgen, men kjenner jeg begynner å få litt panikk allerede. Noen som har peiling?
Gjest Jay Skrevet 15. juni 2011 #3 Skrevet 15. juni 2011 Jeg vet ikke svaret på det du lurer på, men vil anbefale å skrive mail istedenfor å ringe, pleier å få bedre svar på den måten selv om det tar litt lengre tid.
Meridian Skrevet 15. juni 2011 #4 Skrevet 15. juni 2011 (endret) Vil anbefale deg å ringe med en gang lånekassen åpner imorgen, for da kommer du lettere igjenom. Tror de åpner kl.9, så ring presis kl.9! Jeg ringte på slaget 9 og kom igjennom med en gang. Ringer man senere må man stå i kø i både 10 og 20 minutter ... Husk å ha alle spørsmålene klare, for det blir vanskelig å ringe opp igjen siden det da har blitt kø. Jeg tror du kan fint ta opp fag når du har strøket litt, og samtidig få støtte fra lånekassen, men om du har strøket mye får du ikke det ... vet ikke hva grensen er, men det kan du undersøke, men i ditt tilfelle tror jeg det går bra. Du begynner ikke å betale tilbake til lånekassen før 7 mnd etter endt utdannelse, så der har du goood tid isåfall Endret 15. juni 2011 av meridian
Meridian Skrevet 15. juni 2011 #5 Skrevet 15. juni 2011 Etter 1.juli kan du se hva slags studier som er ledig på restetorget
Seroquel Skrevet 15. juni 2011 #6 Skrevet 15. juni 2011 Etter 1.juli kan du se hva slags studier som er ledig på restetorget Hæ? Når hovedopptaket er 20 juli??
Glitnir Skrevet 15. juni 2011 #7 Skrevet 15. juni 2011 Hæ? Når hovedopptaket er 20 juli?? Restetorget åpner samme dag som hovedopptaket 20. juli. 1. juli er vel fristen for å omprioritere egne ønsker samt ettersende dokumentasjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå