AnonymBruker Skrevet 15. juni 2011 #1 Skrevet 15. juni 2011 Studerer til vanlig siv.ing ved NTNU jeg har ikke så veldig gode karakterer derfra. Mest C i grunn og noen D og B jevnt fordelt. Jeg var et år på utveskling i USA, der fikk jeg kjempegode karakterer. Jeg fikk 50/50 fordeling mellom A og B det året. Skal sies at jeg jobba mye jevnere med skolen det året da det var lagt opp til det, men karakterene ble over all forventning. Diskuterte med en medstudent som sa at det er negativt og ha studert ved et universitet som gir gode karakterer så lett og at det ikke nødvendigvis teller positivt. Selv hadde personen jeg diskuterte med opplevd å gå litt ned med karakterene pga skjerpede krav. Personen jeg diskuterte med har normalt gjort det en del bedre enn meg, men i utvekslingsåret mitt gjorde jeg det mye bedre. Hvordan vil en arb.giver stille seg til dette? Man sier jo at det er de siste karakterene som teller mest og jeg er jo veldig stolt av karakterene jeg fikk i USA, men de var mye lettere å oppnå.
Genesis Skrevet 15. juni 2011 #2 Skrevet 15. juni 2011 Det er en kjent sak at det er mye letter få gode karakterer på endel universiteter i USA. Dette regner jeg med rekrutteringsansvarlige (hvertfall i større selskap) er klar over. Men du fikk jo toppkarakterer, så det teller jo selvføgelig positivt. Men kanskje ikke like positivt som om du hadde fått dem i Norge?
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2011 #3 Skrevet 15. juni 2011 Det teller såklart positivt at du har vært på utveksling og at du har klart utfordringen med glans. De ser mer på det at du har tatt initiativ samt mestret studieoppholdet enn at du fikk supergode karakterer, da det er kjent A-inflasjon i enkelte land. Personlig fikk jeg A(+) i snitt (!) på mitt utvekslingssemester, men har en svak B i Norge, og jeg kommer ikke til å stresse utvekslingskarakterene noe veldig på et jobbintervju, og jeg tror heller ikke de bryr seg. For meg vil jeg heller si at jeg lærte å tenke på en ny måte, ble bedre i språk og hadde i det hele tatt en god og utfordrende opplevelse, uavhengig av om jeg hadde fått C eller A+.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå