AnonymBruker Skrevet 15. juni 2011 #1 Del Skrevet 15. juni 2011 Noen som har erfaring hva man kan gjøre når en "wc-blokk" har tettet toalettet? Det som skjedde: Wc-blokken forsvant ned i toalettet, så tettet toalettet seg delvis. Dvs det tok lag tid før vannet gikk ned etter å ha dratt i snoren og papiret gikk heller ikke ned. Så prøvde jeg å stake med en pinne fordi jeg ikke hadde stakefjær, men da ble det bare ennå tettere. Jeg har tenkt meg på butikken imorgen, men lurte på hva jeg kunne kjøpe for å prøve å få løst opp dette? Vil en avløpsåpner kunne løse opp dette? Noen som har erfaring? Vil en sugekopp løse det? Eller noen andre erfaringer? Har hørt om at noen anbefaler å løsne toalettet på en eller annen måte for å komme til i avløpsrøret, noe som evt kan forklare hvrodan dette gjøres? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusemamma Skrevet 15. juni 2011 #2 Del Skrevet 15. juni 2011 Det det sånn WC blokk i plasthylse? Hvis du har staka sjøl så dytter du den bare lenger inn i røret. Stopp det.Har du trekt ned mens den ligger der? Hvis du må demontere toalettet bør du høre med rørleggerbutikke først. Hvis du kan gjør det må du først stenge vannet til klosettet. Hvis du demonterer uten og gjøre det kan du får vannlekkasje på badet. Som regel er det en stoppekran ved siden av toalettet. Skjønner ikke at den kunne forsvinne inn i røret uten du trekker ned.Som regel er de så tunge at de legger seg i bunn av toalettet og da kan en fiske den forsiktig opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2011 #3 Del Skrevet 16. juni 2011 Jepp, har opplevd dette på en vennekveld. Det endte med at en av oss snodde hele armen ned og rundt i vannlåsen, og fikk tak i WC- blokken. Ikke noen særlig hyggelig eller apetittelig ting å gjøre, men betydelig enklere enn alternativene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2011 #4 Del Skrevet 17. juni 2011 Jepp, har opplevd dette på en vennekveld. Det endte med at en av oss snodde hele armen ned og rundt i vannlåsen, og fikk tak i WC- blokken. Ikke noen særlig hyggelig eller apetittelig ting å gjøre, men betydelig enklere enn alternativene. r TS her:Kansje et dumt spørsmål,men hvor er vannlåsen og hvordan får man hånden inn i vannlåsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 17. juni 2011 #5 Del Skrevet 17. juni 2011 (endret) Vannlåset er det krokete røret som går ut av doen i bunnen. Det er vannlåset som gjør at det står vann i bunnen av doen. Hvordan du får hånden inn der? Du må leke litt slangemenneske... Endret 17. juni 2011 av Spinell Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2011 #6 Del Skrevet 17. juni 2011 Takk for svar:) Nå har jeg tatt hånden inn i vannlåsen flere ganger (ekkelt), men har ikke fått tak i wc-blokken som har satt seg fast. DEt virker som om wc-blokken er lenger inne i røret. Skulle ønske jeg hadde en sugekopp kansje det kunne ha hjulpet slik at den hadde kommet ut. Er det noe annet man kan bruke istedetfor sugekopp ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2011 #7 Del Skrevet 17. juni 2011 Jeg opplevde det samme. Tok da å stengte av vannet og løsnet selve doen fra gulvet. Løftet den opp og da gikk det greit å få tak i det som lå der. Doen er festet til avløpet kun via rør og kan da løftes rett opp. Det blir litt vannsøl på gulvet, men ikke mye. Vi var to stykker. Tungt å løfte do. Litt gris, men billigere enn å ha en rørlegger. Tror neppe det vil fungere med stakefjær og sugekopp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jill Skrevet 17. juni 2011 #8 Del Skrevet 17. juni 2011 Har hørt at sugekopp kan knuse toalettet om du ikke kan teknikken. I tillegg tror jeg jeg ville ha snakket med en rørlegger før jeg begynte å skru av toalettet. Inntil du får fjernet wc-blokken bør du ikke ha mer toalettpapir nedi, siden det sikkert fester seg i wc-blokken og bare tetter mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TimmyTom Skrevet 16. mars 2024 #9 Del Skrevet 16. mars 2024 Hei, jeg opplevd nettopp dette, og ville bare gi mitt innspill her. (Obs! Min fremgangsmåte fungerer nok best i eldre hus med gamle/store toaletter): 1) 2 dager siden, det har blitt dratt ned 3-4 ganger siden 2) forsøkt med dobørste flere ganger (før jeg innså at wc-blokka var borte) 3) toalett fortsatt tett Da jeg leier her jeg bor, og nylig flyttet inn, tok jeg sjansen på å ignorere litt av rådene her, og det var jeg glad for. Toalettet er nok en del år gammelt, da selve bunnen er trang, mens vannlåsen er bred. (Dagens toaletter er vel motsatt) Jeg la stoltheten til side, tok på meg handsker, fjernet alt av papirrester og prøvde å kjenne etter om jeg fant den. Ingenting å finne. Så jeg drar ned en gang til, vannet fylles helt opp, også bruker jeg sugekoppen varsomt, og gjentatte ganger trykker og slipper. Til slutt sier det bare "Swooooop!" Og wc-blokka forsvinner og toalettet trekker ned som normalt! 😄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 17. mars 2024 #10 Del Skrevet 17. mars 2024 Ulempen med å dytte wc-blokken ned i avløpet er at den kan sette seg fast lenger nedi der og skape enda større problemer 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #11 Del Skrevet 17. mars 2024 Du må ringe en rørlegger! Du vil ikke dytte dette lengre ned i systemet. Ikke begynn å løsne doen og stake og alt mulig på egenhånd. Får du ikke tak i den i vannlåsen med hånda —> rørlegger neste. Anonymkode: 1d915...5c4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #12 Del Skrevet 17. mars 2024 Hva med en ståltråd med en slags krok på enden? Ofre en sånn ståltrådkleshenger hvis man har? Demontere doen tror jeg er for viderekomne. Anonymkode: 98f14...2c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå