AnonymBruker Skrevet 15. juni 2011 #1 Skrevet 15. juni 2011 Jeg får utbetalt 6000 i mnd Kjæresten min får utbetalt ca 20.000 kr i mnd. Vi vil flytte sammen. Er det mulighet for at jeg kan få bostøtte fra nav? Søsteren min får det (4500), og hun bor hjemme med pappa og betaler 1000kr i husleie, går ikke på skole eller gjør noen ting... Vil så gjerne flytte ut fra pappa, er lærerkandidat så får ikke mer penger.. Jeg vil ikke belage meg på han, og la han betale "alt".. Noen som vet om jeg har mulighet for støtte? skal såklart kontakte nav, men greit å høre her og..
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2011 #2 Skrevet 15. juni 2011 Jeg synes det er litt teit at folk ikke en gang prøver å sette seg inn i systemet før de skal søke ditt og datt. Det er ikke NAV som betaler ut bostøtte, det er Husbanken. 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2011 #3 Skrevet 15. juni 2011 Nei. Samboeren din sin lønn teller og er mer enn stor nok i deres øyner. 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2011 #4 Skrevet 15. juni 2011 Nei. Samboeren din sin lønn teller og er mer enn stor nok i deres øyner. Det betyr jo ikke at han ikke har ting han må betale ned.. Han har en del regninger i mnd ... Har det så mye å si hva han tjener da? mener de virkelig at jeg skal støtte meg helt på han, siden det går ann???
Gjest Fable Skrevet 15. juni 2011 #6 Skrevet 15. juni 2011 Det betyr jo ikke at han ikke har ting han må betale ned.. Han har en del regninger i mnd ... Har det så mye å si hva han tjener da? mener de virkelig at jeg skal støtte meg helt på han, siden det går ann??? Ja, de driter i hvilke regninger han har... tilsammen har dere 26 000, det skal være nok for dere om dere lever sparsommelig. 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2011 #7 Skrevet 15. juni 2011 Ja, de driter i hvilke regninger han har... tilsammen har dere 26 000, det skal være nok for dere om dere lever sparsommelig. Det syntes jeg er drøyt..
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2011 #8 Skrevet 15. juni 2011 Det syntes jeg er drøyt.. Da synes jeg du er litt bortskjemt. 5
Tabris Skrevet 15. juni 2011 #9 Skrevet 15. juni 2011 Jeg trodde vel litt av hensikten med å bli samboere er jo at man blir en enhet, rent bomessig. Ergo har man vel et vist samarbeid økonomisk også, det virker i hvertfall som om det er slik staten tenker. Og det er jeg helt enig i. Hvis du ønsker å tjene mer, kan du ikke ta deg en deltidsjobb? 1
Gjest Normalfordeling Skrevet 15. juni 2011 #10 Skrevet 15. juni 2011 Jeg får utbetalt 6000 i mnd Kjæresten min får utbetalt ca 20.000 kr i mnd. Vi vil flytte sammen. Er det mulighet for at jeg kan få bostøtte fra nav? Søsteren min får det (4500), og hun bor hjemme med pappa og betaler 1000kr i husleie, går ikke på skole eller gjør noen ting... Vil så gjerne flytte ut fra pappa, er lærerkandidat så får ikke mer penger.. Jeg vil ikke belage meg på han, og la han betale "alt".. Noen som vet om jeg har mulighet for støtte? skal såklart kontakte nav, men greit å høre her og.. Det her stemmer ikke. Det er ikke bostøtte det er snakk om. Du får ikke bostøtte på 4500 når husleia er på 1000. Dette er nok sosialstønad. Da skal hun få for husleie som da er en kontrakt på + til livsopphold.
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2011 #11 Skrevet 15. juni 2011 Med mindre det er noe vesentlig informasjon som har gått tapt et sted, høres det ut som søsteren din svindler systemet i stor stil. 1
Gjest Thessie! Skrevet 15. juni 2011 #12 Skrevet 15. juni 2011 26 000 kr er ikke lite! Naboen har 3 unger han skal forsørge og får utbetalt 19 000...
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2011 #13 Skrevet 15. juni 2011 Jeg trodde vel litt av hensikten med å bli samboere er jo at man blir en enhet, rent bomessig. Ergo har man vel et vist samarbeid økonomisk også, det virker i hvertfall som om det er slik staten tenker. Og det er jeg helt enig i. Hvis du ønsker å tjene mer, kan du ikke ta deg en deltidsjobb? Jeg jobber 100% Det her stemmer ikke. Det er ikke bostøtte det er snakk om. Du får ikke bostøtte på 4500 når husleia er på 1000. Dette er nok sosialstønad. Da skal hun få for husleie som da er en kontrakt på + til livsopphold. Joda det stemmer. Hun får 4500 i bo-støtte, og 7500 ellers av NAV fordi hun sliter litt psykisk og ikke "kan" (vil) jobbe. Hun får dobbelt så mye som meg, uten å gjøre noen verdens ting.. Hun flyttet fra hybel for et år siden, kanskje hun ikke har registrert at hun har flyttet hjem eller noe.. Hun betaler jo pappa rett i lomma....... Og det syntes jeg er urettferdig. Hun er 25 og gidder ikke flytte ut hjemmefra.
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2011 #14 Skrevet 15. juni 2011 Da synes jeg du er litt bortskjemt. Enig i den. Var på sosialen selv i fjor sommer pga rot i nav søknader, lege som bytta jobb osv osv. Deres regnestykke sa at 1 voksen og 3 barn skulle ha totalt 16.000,- som skulle dekke alt. Regnestykket var slik: En voksen og tre barn: 16.000,- pr mnd minus bidrag og barnetrygd (6300,-) ergo utbetalt fra nav sosial 9.700,-
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2011 #15 Skrevet 15. juni 2011 Hvis dere har 26000 tilsammen så er jo det massevis. Til sammenligning har et studentpar 17000..
liv Skrevet 15. juni 2011 #16 Skrevet 15. juni 2011 (endret) Elever og studenter har ikke rett på bostøtte fra husbanken. Som lærekandidat er du elev. Når det gjelder bostøtte så søker hele husholdningen og dere tjener for mye totalt. Mulig det søstern din har er sosialhjelp fra NAV i tillegg til AAP, for en har ikke rett på bostøtte når en bor kollektivt (deler med andre med mindre hele husholdningen søker sammen). Endret 15. juni 2011 av liv
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2011 #17 Skrevet 15. juni 2011 Fullt mulig å slite veldig mye uten at en gang søsteren vet om det. Min søster trodde jeg bare var lat i flere år. 1
Daniel84 Skrevet 15. juni 2011 #18 Skrevet 15. juni 2011 Jeg får utbetalt 6000 i mnd Kjæresten min får utbetalt ca 20.000 kr i mnd. Vi vil flytte sammen. Er det mulighet for at jeg kan få bostøtte fra nav? Søsteren min får det (4500), og hun bor hjemme med pappa og betaler 1000kr i husleie, går ikke på skole eller gjør noen ting... Vil så gjerne flytte ut fra pappa, er lærerkandidat så får ikke mer penger.. Jeg vil ikke belage meg på han, og la han betale "alt".. Noen som vet om jeg har mulighet for støtte? skal såklart kontakte nav, men greit å høre her og.. ... Får søstern din 4500 kr i bostøtte mens hun bor hjemme til faren din og betaler 1000kr i husleie?
uten filter Skrevet 15. juni 2011 #20 Skrevet 15. juni 2011 Joda det stemmer. Hun får 4500 i bo-støtte, og 7500 ellers av NAV fordi hun sliter litt psykisk og ikke "kan" (vil) jobbe. Hun får dobbelt så mye som meg, uten å gjøre noen verdens ting.. Hun flyttet fra hybel for et år siden, kanskje hun ikke har registrert at hun har flyttet hjem eller noe.. Hun betaler jo pappa rett i lomma....... Og det syntes jeg er urettferdig. Hun er 25 og gidder ikke flytte ut hjemmefra. Ærlig talt. Er du misunnelig på søsteren din som har psykiske problemer? Det er ikke viljen det står på når folk sliter med psyken, og det tar ofte lang tid å komme seg ut av problemene. Holdningen din hjelper IKKE. Som flere har påpekt her før: BOSTØTTE søker man ikke på sosialkontoret. Hun kan få støtte til livsopphold, husleie og strøm fra NAV, om du eller søsteren din kaller det bostøtte, får så være. Jeg mottok bostøtte en kort stund da jeg ble alene med barna, det utgjorde ca 1500,- pr måned.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå