Gå til innhold

Kunne du vært sammen med noe som stammer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg stammer og vegrer meg for å snakke med gutter, noe som gjør at jeg er kronisk singel ... buhu ... :sukk:

Blir ikke yngre med årene, men nervøsiteten rundt gutter gjør at jeg stammer...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke det ville vært noe problem. Kjenner en som stammer, snakker med en på busstoppet hver dag som stammer og IT support fyren på jobben stammer, så er godt vant med litt stamming.

Vil jo tro at mye av stammingen roer seg litt etterhvert uansett - er det ikke sånn at det blir bedre når man er avslappet/værre når man er nervøs eller stresset.

Har en vanvittig trang til å fullføre det stammeren prøver å si, men har lært at man ikke skal gjøre det, så jeg holder kjeft.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kunne jeg vært det! Det har jo ingenting med hvordan du er som menneske å gjøre, og jeg - som mange andre - synes det er sjarmerende med stamming (selv om jeg har forståelse for at det kan være et veldig plagsomt og utfordrende problem).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å ikke bekymre deg så mye for det når du prater med noen. Ingen som blir kjent med deg kommer til å bry seg om at du snakker litt hakkete, jeg kjenner selv en som stammer og det er ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms. Raggsokk

Jeg kunne vært det ja. Hadde vedkommende vært "interessant" ellers hadde ikke noe sånt satt en stopper for at jeg ville blitt bedre kjent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, jo stamming har vel sin sjarm, men syns det er mer sjarmerende med gutter som stammer enn med jenter, jeg da :sjenert:

Hva om dere så ung og pen dame som dere fatte interesse for, men som kanskje virket litt forsiktig av seg, og når hun åpnet munnen begynte hun å stamme, ville ikke det være en fullstendig turn off?

TS..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på date med en som stammet. Han var superhyggelig, god og sympatisk. Tipper han stammet ekstra mye fordi han var i en stresset situasjon. Jeg husker jeg ble fascinert fordi jeg kjente igjen en del triks fra "Kongens Tale" :fnise:

Nå var det andre grunner til at jeg ikke fulgte opp videre dating med ham, men han var helt klart en super fyr, og den som lar han gå på grunn av stammingen er en idiot :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ingen gutter/menn som vil uttale seg? Nå har bare damer svart her, men damer blir sjarmert av menn som stammer da ...

Er det en turnoff for dere menn om en dame som stammer?

Se for dere i sengen...nei, så langt kommer jeg nok ikke :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannee

Spurte mannen. Og han sier at det ikke er turn off. De fleste har noe de sliter med, og skal man virkelig elske og verdsette en partner, må man elske og verdsette alt. Snakk med gutter, og vær litt selvironisk om det. Humor er alltid bra! Si at du stammer med engang og smil:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ingen gutter/menn som vil uttale seg? Nå har bare damer svart her, men damer blir sjarmert av menn som stammer da ...

Er det en turnoff for dere menn om en dame som stammer?

Se for dere i sengen...nei, så langt kommer jeg nok ikke :sukk:

Skal du prate så mye i sengen da ;)

Det går så bra atte!

Jobb med selvtillitten, vær deg selv og bekymre deg mindre, så skal du se guttene kommer vetu :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stamming hadde jeg ikke brydd meg noe om. Jeg kan godt tenke meg at det finnes gutter som ikke liker det, men på en måte er jo stammingen din et slags filter som rydder litt trangsynte gutter rett av banen, så du finner deg en som liker deg som den du er.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle svar! :)

Nå er det nå slik at jenter tåler flere feil på gutter, enn gutter tåler på jenter, så jeg vet jo at de fleste gutter syns det er turn off med jenter som stammer, siden jenter skal være så perfekte i gutters øyne.

Takk for svar Yme, du har nok rett i det du skriver, men alle gutter er ikke som deg, da ;)

Det har kanskje med modenhet å gjøre? Gutter som er usikre trenger jenter uten så mye problem, mens gutter som er mer modne tåler jenter med problem. Er det ikke sånn det er da?

Jeg har blittt avvist en del ganger opp gjennom årene, men jeg vet jo at jeg ikke kan tvinge noen til å like meg pga stammingen.

Jeg stammer fordi jeg blir nervøs, og da rødmer jeg også om jeg mister helt kontrollen.

Alle sier jeg er så pen, og mange liker utseende mitt, men utseende mitt er ikke nok til å beholde gutter når jeg begynner å stamme.

Jeg tror at når en gutt ser en jente som han liker og syns er pen, så blir det helt turn off for han når jenta begynner å stamme fordi hun blir sjenert og nervøs.

Stammingen min blir borte når jeg blir avslappet og jeg føler meg trygg, men ingen har kjent meg så lenge at de har opplevd det, bortsett fra venner og familile da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det nå slik at jenter tåler flere feil på gutter, enn gutter tåler på jenter, så jeg vet jo at de fleste gutter syns det er turn off med jenter som stammer, siden jenter skal være så perfekte i gutters øyne.

Som du sier lengre ned her, har vel dette mer med hvor moden man er, enn hvilket kjønn man er.

Gutter er litt mer opptatt av utseende enn jenter (selvom det virker som at jenter bryr seg mer om hva gutter kler seg i) enn jenter, men stort sett handler det meste om modenhet hos hvert menneske.

Takk for svar Yme, du har nok rett i det du skriver, men alle gutter er ikke som deg, da ;)

Det har kanskje med modenhet å gjøre? Gutter som er usikre trenger jenter uten så mye problem, mens gutter som er mer modne tåler jenter med problem. Er det ikke sånn det er da?

Nei, det er ikke alle som er som meg, å jeg kan ikke si at det er en dum ting :gjeiper:

Har med modenhet å gjøre, også er det mange som får litt angst om de feks har hatt en kjæreste som har hatt problemer med ting, og vært såpas utagerende at forholdet ikke har fungert... Da vil man jo prøve å finne seg en litt mer "feilfri" kjæreste neste gang, for å prøve å unnga samme "feil" som man gjorde sist, da man blei sammen en med for mye problemer. (jeg kan ikke se for meg at noen ser på stamming som noe sånt da)

Jeg har blittt avvist en del ganger opp gjennom årene, men jeg vet jo at jeg ikke kan tvinge noen til å like meg pga stammingen.

Jeg stammer fordi jeg blir nervøs, og da rødmer jeg også om jeg mister helt kontrollen.

Alle sier jeg er så pen, og mange liker utseende mitt, men utseende mitt er ikke nok til å beholde gutter når jeg begynner å stamme.

Jeg syns egentlig det hørtes litt søtt ut jeg da, så jeg kan ikke forstå hvorfor dette skal være noe problem.

Hvis du bare stammer når du er nervøs, går jo disse gutta glipp av en jente som de kanskje ellers hadde syntes var helt fantastisk... Hvis det er stammingen som plager dem, og den bare er der fordi du er nervøs, da er det jo absolutt egentlig ikke et problem.

Jeg tror at når en gutt ser en jente som han liker og syns er pen, så blir det helt turn off for han når jenta begynner å stamme fordi hun blir sjenert og nervøs.

Stammingen min blir borte når jeg blir avslappet og jeg føler meg trygg, men ingen har kjent meg så lenge at de har opplevd det, bortsett fra venner og familie da :)

Som sagt, det her burde ikke være noe problem... Det er bare en midlertidig kneik å komme over, om man i det heletatt bryr seg om noe så teit... Det er jo en "feil" som vil gå over etter man har blitt kjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

men det kan hende at det er fordi jeg har veldig dårlig seltillit og selvbilde pga stammingen... Prøver å jobbe med det, men hver gang jeg møter på gutter, så begynner jeg nestn å gråte pga all den dårlige erfaringen jeg har hatt.

Jeg føler meg så stygg når jeg møter på gutter, og vil bort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at det kan bli sånn, om man er vandt med å bli avvist, men du må bare prøve å gjøre noe med det. Hvis folk sier at du er pen, er du nok det, så da saboterer du jo for deg selv når du begynner å tenke at du er stygg osv.

Dessverre har jeg ingen bra løsninger på hvordan du kan gjøre noe med dette, men hvis du vil snakke om det med en kar, og få litt mannlig perspektiv på det, kan du sende meg en PM :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Send meg en PM, TS - så utveksler vi erfaringer... Tror vi er i veldig lignende situasjon, bare at jeg er hakket verre enn deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...