AnonymBruker Skrevet 15. juni 2011 #1 Skrevet 15. juni 2011 Hva er ditt syn på at ei 10 år gammel jente bader uten bh i en smømmehall eller at en gutt på 10 har langt hår? Er det virkelig noe å bry seg med? Nå har ikke jeg ei datter da, men jeg har en sønn på 10 med håret til midten av ryggen. I dag tok vi en tur i smømmehallen og da han sto med stupebrettet og skulle håppe så så jeg noen menn stå rundt han og prate med han. Og når sønnen min hadde håppet og kom bort til meg så roper plutselig badevakten til min sønn og peker på han. Og han fikk da klar beskjed om å få på seg en bh. Da sa jeg vennlig at han er min sønn og han trenger nok ingen bh. Da gikk badevakten og sa unskyld og sa at det var noen foreldre som hadde klaget. Men det stoppet ikke der. Det kom to foreldre bort til meg og sa at ungen min måtte ta på seg bh for de hadde med seg barna sine. Trodde jo ikke på meg at det var en gutt heller og de ga seg jo heller ikke med det første. Ble faktisk så ille at badevakten måtte be dem holde opp. Så da vi var ferdig så gikk jeg i damegarderoben og sønnen min gikk i herregarderoben. Når vi da kom til bilen og skulle kjøre hjem så kunne sønnen min fortelle meg at de samme foreldrene hadde plaget han i dusjen. De hadde først sagt at han må gå i jentegarderoben. Etter at sønnen min hadde tatt av badebuksa så hadde de begynt å komentere håret hans og sagt ting som at han kom til å få problemer om han ikke klippet seg og spurte om han var homo eller ville være jente. Sønnen min sier at han ble redd. Hva er det egentlig med dem? Hadde det vært opp til meg så skulle jeg dratt dem i ørene. Hva er de egentlig redde for? Hvorfor kan ikke en gutt få ha håret sitt i fred? Og hva så om han skulle vært jente? Nå hadde jeg sikkert hatt på han badedrakt eller noe da, men hvorfor er det egentlig et så stort problem om ei jente som ikke har fått bryster bader toppløs? Hvorfor er det værre enn gutter. De ser jo så og si helt like ut omtrent. Sorry for langt innlegg, men jeg ble rett og slett forbannet her og skjønner ikke at voksne mennesker kan plage en gutt på 10 år. Man må vel skjønne at ser man ei "jente" på 10 uten bh i en svømmehall så er det vel mest sansynlig en gutt. I såfall kunne de vel spurt hyggelig. 5
Gjest D.O.A. Skrevet 15. juni 2011 #3 Skrevet 15. juni 2011 Noen voksne er så dumme at de burde gå barneskolen om igjen for å lære seg å være snille mot andre mennesker! Håper sønnen din klarer å ikke ta seg nær av det og at han forstår at noen voksne mennesker må man bare overhøre, men at det så klart uansett ikke er greit at man oppfører seg sånn mot andre. 9
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2011 #4 Skrevet 15. juni 2011 Håper sønnen din klarer å ikke ta seg nær av det og at han forstår at noen voksne mennesker må man bare overhøre, men at det så klart uansett ikke er greit at man oppfører seg sånn mot andre. Han ble nok mest red der og da. Det går bedre med han nå, ja. Men jeg tror det tar ei stund før han vil dit i gjen.
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2011 #5 Skrevet 15. juni 2011 Idioti. Lavmål. Heldigvis tror jeg ikke det er mange slik tufser. Når det er sagt - jeg hadde ikke hatt noe problemer med en jentunge på 10 år i bare badebukse, heller. De færreste jenteunger på 10 har begynt å utvikle bryster. 2
Pialill Skrevet 15. juni 2011 #6 Skrevet 15. juni 2011 Herregud, noen voksne skulle ikke få ha unger når de oppfører seg sånn som dette. Det er INGENTING i veien med en gutt på 10 som har langt hår. Jeg ser heller ikke problemet om en 10 år gammel jente hadde gått uten bikinioverdel, men nå er jo de fleste jenter på 10 år såpass sjenert over kroppen sin at de ikke ville gjort det da... De mennene som hadde pratet med sønnen din i guttegarderoben skulle hatt pryl, intet mindre.
Gjest pysepusen Skrevet 15. juni 2011 #8 Skrevet 15. juni 2011 At folk kan være så teite! Stakkars gutt!
Antlers Skrevet 15. juni 2011 #9 Skrevet 15. juni 2011 At en gutt på 10 år har langt hår ser jeg ingenting galt i, men en jente på 10 bør ikke gå rundt i bar overkropp i svømmehallen. Nå er det selvsagt forskjell på hvor tidlig ute vi er, men da jeg var 10 hadde jeg allerede fått mensen, og brystene var i ferd med å utvikle seg. Jenter som ikke har begynt på skolen (kan jo forsåvidt legge til ett år nå, siden de begynner tidligere) trenger heller ikke dekke overkroppen når de bader, det er en grei huskeregel. Det jeg reagerer mest på er hvordan de voksne oppførte seg mot sønnen din. Synes det hørtes temmelig ufint ut. Selv om det hadde vært en jente uten overdel, burde man sagt fra til foreldrene - ikke tatt det opp med ungen som uansett ikke forstår de uskrevne reglene. Jeg ville altså reagert om jeg så en såpass stor jente uten topp, men om jeg skulle tatt det opp med noen, ville jeg sørget for at jenta ikke fikk det med seg. Det største "problemet" her er vel at gutten din blir tatt for å være jente, så jeg ville kjøpt en tøff badeshorts for å unngå flere misforståelser - for hans skyld. 3
Gjest Lottiplott Skrevet 15. juni 2011 #10 Skrevet 15. juni 2011 Åh, jeg blir oppgitt over at voksne mennesker kan oppføre seg sånn. Molbonorge altså. Jeg håper virkelig de ikke viderefører slik idioti, for å si det sånn. At ikke sønnen din kan få ha langt hår uten å bli plaget av voksne mennesker, jeg blir helt flau. Håper sønnen din ikke tar seg altfor nær av det, og holder på sin egen stil uansett!
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2011 #11 Skrevet 15. juni 2011 At en gutt på 10 år har langt hår ser jeg ingenting galt i, men en jente på 10 bør ikke gå rundt i bar overkropp i svømmehallen. Nå er det selvsagt forskjell på hvor tidlig ute vi er, men da jeg var 10 hadde jeg allerede fått mensen, og brystene var i ferd med å utvikle seg. Jenter som ikke har begynt på skolen (kan jo forsåvidt legge til ett år nå, siden de begynner tidligere) trenger heller ikke dekke overkroppen når de bader, det er en grei huskeregel. Selvfølgelig, idet man begynner å utvikle bryster, går man ikke toppløs i bassenget. Har selv en datter på 10, og verken hun eller noen av venninnene har antydning til bryster enda. Flate som strykejern hele gjengen. Jeg synes at så lenge jentene selv synes det er greit, OG ikke har begynt å utvikle bryster, er det helt uproblematisk at de går i bar overkropp. At det skal være en "huskeregel" at idet de begynner på skolen skal de dekkes til, synes jeg er bare tull. 11
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2011 #12 Skrevet 15. juni 2011 Selvfølgelig, idet man begynner å utvikle bryster, går man ikke toppløs i bassenget. Har selv en datter på 10, og verken hun eller noen av venninnene har antydning til bryster enda. Flate som strykejern hele gjengen. Jeg synes at så lenge jentene selv synes det er greit, OG ikke har begynt å utvikle bryster, er det helt uproblematisk at de går i bar overkropp. At det skal være en "huskeregel" at idet de begynner på skolen skal de dekkes til, synes jeg er bare tull. De fleste jenter ønsker vel selv å dekke seg til lenge før de utvikler bryster uansett. Så dette blir vel sjelden noe problem uansett. 1
Antlers Skrevet 15. juni 2011 #13 Skrevet 15. juni 2011 Selvfølgelig, idet man begynner å utvikle bryster, går man ikke toppløs i bassenget. Har selv en datter på 10, og verken hun eller noen av venninnene har antydning til bryster enda. Flate som strykejern hele gjengen. Jeg synes at så lenge jentene selv synes det er greit, OG ikke har begynt å utvikle bryster, er det helt uproblematisk at de går i bar overkropp. At det skal være en "huskeregel" at idet de begynner på skolen skal de dekkes til, synes jeg er bare tull. Men det du må huske på er at det er en viss forskjell på svømmehall og badestrand. Det er strengere regler (uskrevne eller ei) for påkledning i en svømmehall. En stringbikini eller liten monokini kan fint brukes på stranda, men det blir bare vulgært i svømmehallen hvor alle er så tett oppå hverandre. En toppløs tiåring som leker på stranda er noe helt annet en en toppløs tiåring som spankulerer rundt på bassengkanten. 3
Gjest white tiger Skrevet 15. juni 2011 #14 Skrevet 15. juni 2011 Jeg hadde en venninne som bada i badeshorts (altså ingen overdel) til hun var ganske gammel. Jeg husker ikke akkurat hvor gammel, men da hun begynte å få pupper så brukte hun badeshorts med bikinitopp til. Det var iallfall ingen som hevet et øyebryn en gang. Jenta var jo helt flat.. Skjønner ikke hysteriet. Nå er det jo nesten umulig å finne badetruser uten bikinitopp til 2-åringer!! Hva skal de skjule liksom?
Gjest imli Skrevet 15. juni 2011 #15 Skrevet 15. juni 2011 Var dette verkeleg vaksne mennesker? Herregud... Eg tykkjer for øvrig jenter som ikkje har kommi i puberteten, godt kan gå utan BH viss dei likar det slik sjølv. Småjenter utan puppar treng ikkje BH. 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2011 #16 Skrevet 15. juni 2011 Milde måne! Hva er galt med folk?! Skulle fått tilsnakk så det holder. At det ikke finnes mer vett mellom ørene på folk...! De aller fleste jenter ønsker uansett å dekke seg til, men ellers synes jeg skolealder er en fin "regel". Selv ser jeg absolutt ikke noe problem med at flate jenter går uten overdel, men det er (som dette tilfellet beviser til de grader) mange uvanlige mennesker der ute. Får helt vondt av sønnen din som må finne seg i å bli tråkket på. Ønsker han alt det beste!
Gjest Consensio Skrevet 15. juni 2011 #17 Skrevet 15. juni 2011 Jeg blir engang sjokkert over oppførselen til voksne mennesker lengre. Syns bare det er utrolig trist at en gutt ikke skal kunne få lov til å være seg selv uten å måtte høre slike kommentarer som det. Hva så om en gutt vil ha langt hår? Om det så er fordi han ønsket å være jente eller er homofil, som en av de voksne stod og sa, hva så? Voksne mennesker!! At det går an. Mine tanker går til gutten din. Håper ikke noe av dette fører til at han ikke lengre tør å være den han er og gjøre det han har lyst til.
Kamikatze Skrevet 15. juni 2011 #18 Skrevet 15. juni 2011 Ser ikke den store forskjellen på om en bader toppløs ute eller inne. Så lenge jenta ikke tvinges til å bade toppløs når hun egentlig vil noe annet. Det gjelder forsåvidt enten jenta er tre eller tredve. Her har sønnen din lært en verdifull lekse. At en viss prosentandel av jordas befolkning er drittsekker uten normal folkeskikk. Dette helt uavhengig av alder og nesten uavhengig av sosial bakgrunn. Håper dere ikke lar dette stoppe dere. 2
nickless Skrevet 15. juni 2011 #19 Skrevet 15. juni 2011 O M G !!!!!!!!! Voksne, snevre , dumme mennesker!!!!!!!
SummerJoy Skrevet 15. juni 2011 #20 Skrevet 15. juni 2011 Herlighet! For noen folk. I tillegg reagerer jeg på at folk bryr seg om en 10 årig jente (om han nå skulle vært jente..) ikke har på seg bh?! En 10 åring har da ikke mye pupper å vise til uansett...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå