Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og kjæresten min har bestilt flybillett til Venezia den 4. juli - jippi!

Plan A er å være i Venezia fra mandag til lørdag. Da reiser vi på cruise i Adriaterhavet en uke. Deretter skal vi toge til Roma og være der noen dager før vi flyr til Norge. Eller; kanskje vi heller skal være i Venezia i bare et par dager, før vi tar tog til Roma og er der noen dager. Deretter kan vi ta tog med kurs for Nice (sannsynligvis må vi kanskje ha et opphold et sted langs kysten av Italia mellom Roma og Nica?). Da avslutter vi ferien i Nice og tar flyet direkte hjem.

Noen som har gjort lignende ting og har tips, erfaringer, synspunkter? Vi har mulighet til å være på reise fra 4. juli til ca. 21.-22. juli. (Og ja, er fullt klar over at det er Varmt i Italia på den tiden... ;) Men sånn er det når man må ta ferie i fellesferien :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann.

Jeg har vært i Venezia 2 ganger, Roma 3, Nice 1. Når dere starter ferien med å være i Venezia fra mandag til lørdag ville jeg tro at dere har fått sett ganske mye der. Jeg ville derfor anbefale at dere reiser et annet sted når dere kommer tilbake fra cruiset.

Uten å ha sjekket, så vil jeg tro at det ikke tar alt for lang tid å reise med tog fra Roma til Nice, og at det fint kan gjøres på en dag.

Dvs. at dere da har en uke på å reise til ett eller flere steder dere kunne tenke dere :).

Hva med å reise til Roma og være der 5 overnattinger, og så foreksempel ta et par overnattinger i Nice før dere reiser hjem?

Skrevet

Tog fra Roma til Nice tar 9 timer (minst), med et par bytter.

Må dere til Roma? Hvis ikke hadde jeg heller lagt inn stopp et sted nordlige Italia, så slipper dere en stor omvei. Kjedelig å bruke en hel dag på tog når man først har ferie.

Mellom Venezia og Nice har dere jo mange flotte steder: Verona, Como, Milano f.eks.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...