Gå til innhold

Skallbukse som er 100% vanntett og vindtett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en Norrøna skalljakke som jeg forguder. Den er helt vann- og vindtett og har nydelig passform til meg. Jeg trenger en bukse som er like bra, og tenkte å se om jeg fant det når jeg allilkevel er i USA. Hvilket amerikansk merke kan måle seg med Norrøna mon tro? (Økonomi er årsaken til at jeg vil passe på å kjøpe mens jeg er i USA, men jeg kan godt bruke noen tusen på buksa bare den er like bra som jakka)Dersom den IKKE har typisk damefasong med skyhøyt liv og ben som smalner nedover ville jeg blitt veldig glad..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min erfaring er at slike ting ofte ikke er så mye billigere i USA, men sjekk for eksempel Peak Performance... Ellers er det jo ingenting som slår Norrøna (og de selges da i store deler av verden?)

AnonymBruker
Skrevet

Norrøna har tapt seg veldig i kvalitet i de siste sesongene sine, og selges heller ikke i store deler av verden, er vel primært Norden. Jeg ville gått for North Face, Patagonia, Colombia eller Arcteryx, Haglofs finner du kanskje der også.

• 2 uker senere...
Skrevet

Du får vel sikkert ikke tak i Bergans der, men Bergans Breheimen buksene er utrolig gode!! :)

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Finnes jo mange bra klesprodusenter som antageligvis selges i USA, men en 100% vanntett skallbukse finnes dessverre ikke. Da må du over i kategorien oljetøy eller vadetøy.

Jeg ville gått i en friluftsforretning og spurt. Ev sett på merkene og søkt på nettet etter de klærne du finner og "test".

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Marmot er bra kvalitet. :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Arcteryx!

• Liker 1
  • 1 måned senere...
Skrevet

Arcteryx er nok kjent for å være bedre teknisk bekledning enn Norrøna.

• 2 uker senere...
Skrevet

Bergans er noe dritt! Forstår virkelig ikke oppstyret rundt dette merket. Overprisede klær som lekker!!

The North Face er forøvrig et merke du kan satse på. Kjøp en bukse fra Summit serien. Dette er også et amerikansk merke, og vil kunne fås til en billigere pris over dammen;)

Skrevet

Bergans er noe dritt! Forstår virkelig ikke oppstyret rundt dette merket. Overprisede klær som lekker!!

The North Face er forøvrig et merke du kan satse på. Kjøp en bukse fra Summit serien. Dette er også et amerikansk merke, og vil kunne fås til en billigere pris over dammen;)

Nei, Bergans er jeg ikke så interessert i faktisk, men North Face og Arcteryx er absolutt to merker jeg skal sjekke ut!

Takk for alle svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...