benni Skrevet 15. juni 2011 #1 Skrevet 15. juni 2011 Kom over en link til babybok på mammanett, og jeg ble jo heeelt forelsket i den jeg. Hehe. Supersøt. Noen som har prøvd ut den? Syns den virket veldig fin jeg. Litt anderledes en alle de andre man får kjøpt på bokhandelen. Evt andre fine bøker rundt på nettet å anbefale? Jeg anbefaler vertfall alle å sjekke denne ut- syns den virket superskjønn ut jeg :D http://www.minbabybok.com/mammanet.htm
Nuttery Skrevet 15. juni 2011 #2 Skrevet 15. juni 2011 Syntes det er finest når bøkene er håndskrevede, jeg, altså at slektninger har fyllt ut! Gjør det så koselig! Men et supergodt andrevalg!
Gjest pysepusen Skrevet 15. juni 2011 #3 Skrevet 15. juni 2011 Den var søt! Jeg tror jeg vil lage sånn i tillegg til den håndskrevne jeg har
benni Skrevet 15. juni 2011 Forfatter #4 Skrevet 15. juni 2011 Jeg er helt enig med deg, Nuttery Men syns den var så koselig. Må jo uansett ha en håndskreven og, men her blir det på en måte mer utfullende da Syns bare det er så koselig selv når jeg ser i min egen, men savner en litt mer detaljert bok da, siden jeg er veldig interissert Kjekke minner. Pysepusen: Tror jammen meg jeg blir nødt til det jeg og. Må bare få ut denne babyen først, sånn at jeg kan begynne å skrive
Isabell84 Skrevet 16. juni 2011 #5 Skrevet 16. juni 2011 Noen som vet hvor mye det koster å få den ferdig printet, innbundet og tilsendt? Foe min del er det lite aktuelt å skrive det ut på printeren hjemme...
Concertina Skrevet 16. juni 2011 #6 Skrevet 16. juni 2011 Ikke dumt, men jeg foretrekker de håndskrevne. Synes Den beste boken om meg er den fineste jeg har funnet. Noen som vet hvor mye det koster å få den ferdig printet, innbundet og tilsendt? Foe min del er det lite aktuelt å skrive det ut på printeren hjemme... Står her.
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2011 #7 Skrevet 16. juni 2011 Jeg bruker denne. Det beste med den er at man kan skrive uke for uke i den, de første 52 ukene til barnet. Jeg bruker den derfor som en dagbok som jeg er inne og oppdaterer litt hver dag. Så får jeg skrevet ned alt smått og stort som skjer, som man sikkert ikke ville husket om man bare har en bok der man skriver de største hendelsene. Jeg har en håndskrevet bok jeg også, men bruker denne som en dagbok som jeg kommer til å printe ut en gang. Også er det bedre når man kan redigere, endre og fikse hele tiden. Det kan man jo ikke i en sånn vanlig babybok. Det er også god plass til bilder der, og den er lagt opp kjempefint. Når boken er ferdig (etter det første året) så har man god tid på seg til å få den helt perfekt, lurer på om ikke det var 2 år man hadde alt lagret. Så lager man en .pdf-fil av hele og kan ta vare på den og skrive den ut så mange ganger man vil.
benni Skrevet 17. juni 2011 Forfatter #8 Skrevet 17. juni 2011 Ikke dumt, men jeg foretrekker de håndskrevne. Synes Den beste boken om meg er den fineste jeg har funnet. Står her. Den skal jeg sjekke ut Må jo ha en håndskreven i tillegg :D Takk for tipset
benni Skrevet 17. juni 2011 Forfatter #9 Skrevet 17. juni 2011 Jeg bruker denne. Det beste med den er at man kan skrive uke for uke i den, de første 52 ukene til barnet. Jeg bruker den derfor som en dagbok som jeg er inne og oppdaterer litt hver dag. Så får jeg skrevet ned alt smått og stort som skjer, som man sikkert ikke ville husket om man bare har en bok der man skriver de største hendelsene. Jeg har en håndskrevet bok jeg også, men bruker denne som en dagbok som jeg kommer til å printe ut en gang. Også er det bedre når man kan redigere, endre og fikse hele tiden. Det kan man jo ikke i en sånn vanlig babybok. Det er også god plass til bilder der, og den er lagt opp kjempefint. Når boken er ferdig (etter det første året) så har man god tid på seg til å få den helt perfekt, lurer på om ikke det var 2 år man hadde alt lagret. Så lager man en .pdf-fil av hele og kan ta vare på den og skrive den ut så mange ganger man vil. Åå, høres så koselig ut å skrive i den Og så gøy at det er dagbok i den- sånn at vi kan notere litt etter litt og huske hva som skjedde da og da. Spennende Kommer nok til å gå for den jeg og, og har allerede lyst til å opprette konto for å begynne å "planlegge" litt hah. Men får drøye den litt til, sånn at jeg kan ha kontoen lengst mulig mens ungen er født Er den enkel og, ikke så veldig avansert liksom?
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2011 #10 Skrevet 17. juni 2011 Åå, høres så koselig ut å skrive i den Og så gøy at det er dagbok i den- sånn at vi kan notere litt etter litt og huske hva som skjedde da og da. Spennende Kommer nok til å gå for den jeg og, og har allerede lyst til å opprette konto for å begynne å "planlegge" litt hah. Men får drøye den litt til, sånn at jeg kan ha kontoen lengst mulig mens ungen er født Er den enkel og, ikke så veldig avansert liksom? Den er kjempeenkel å bruke. Du har en meny på venstre siden der du velger alt av sider, f.eks "Mamma & Pappa", "Vekt & Lengde" osv. Når du velger en så har du to faner på siden der der står "Se siden" og "Endre siden" Også har du tekstbokser du skriver i og bokser du laster opp bilder i. Og en lagre-knapp. Det er også laget masse forskjellige sider, f.eks "regnbuesider" så du kan legge til 2 mammaer eller 2 pappaer, forskjellige sider for dåp og navnefest og for adopsjon. Og du har et valg på hver side om å huke av for "Jeg vil ikke ha med denne siden i boken min". Så de ekstra sidene vil ikke synes for andre enn deg.
benni Skrevet 17. juni 2011 Forfatter #11 Skrevet 17. juni 2011 Den er kjempeenkel å bruke. Du har en meny på venstre siden der du velger alt av sider, f.eks "Mamma & Pappa", "Vekt & Lengde" osv. Når du velger en så har du to faner på siden der der står "Se siden" og "Endre siden" Også har du tekstbokser du skriver i og bokser du laster opp bilder i. Og en lagre-knapp. Det er også laget masse forskjellige sider, f.eks "regnbuesider" så du kan legge til 2 mammaer eller 2 pappaer, forskjellige sider for dåp og navnefest og for adopsjon. Og du har et valg på hver side om å huke av for "Jeg vil ikke ha med denne siden i boken min". Så de ekstra sidene vil ikke synes for andre enn deg. Høres gøy ut :D *gleeeedermeg* hehe :D
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2011 #12 Skrevet 17. juni 2011 Jeg er allerede på uke 23, og jeg har fått skrevet ned MASSE som jeg sikkert ikke ville husket om et år, men som er gøy å lese om allikevel. Litt mer enn bare standardmilepælene. Det er kjempekoselig, fine sider og gode spørsmål og overskrifter, så det er lett å skrive noe. Det er verdt prisen synes jeg! :D
Gjest pysepusen Skrevet 17. juni 2011 #13 Skrevet 17. juni 2011 Unnskyld avsporingen, men jeg ser jo nå at det kanskje er noe å gjøre fra babyen er nyfødt? Kanskje det ikke er noe for meg som har en ettåring?
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2011 #14 Skrevet 17. juni 2011 Det er jo ting fra det første året til babyen på de ferdige sidene; første smil, første smak av mat, første tann osv, som de standardbøkene. Dette kan du jo lage i etterkant og så bruke de ukene for babyens andre år? Men det er nok for de som har nyfødte egentlig ja.
benni Skrevet 17. juni 2011 Forfatter #15 Skrevet 17. juni 2011 Jeg er allerede på uke 23, og jeg har fått skrevet ned MASSE som jeg sikkert ikke ville husket om et år, men som er gøy å lese om allikevel. Litt mer enn bare standardmilepælene. Det er kjempekoselig, fine sider og gode spørsmål og overskrifter, så det er lett å skrive noe. Det er verdt prisen synes jeg! :D Så koselig :D Gleder meg til jeg og kan :D Hehe. Gøy å skrive ned sånne ting og- som man ellers egentlig ikke vil huske. Kan være mange morsome situasjoner som oppstår i hverdagen, men son du glemmer fordi de ikke er så "store". Men tror det kan være gøy å huske sånne episoder og jeg
benni Skrevet 17. juni 2011 Forfatter #16 Skrevet 17. juni 2011 Unnskyld avsporingen, men jeg ser jo nå at det kanskje er noe å gjøre fra babyen er nyfødt? Kanskje det ikke er noe for meg som har en ettåring? Det er nok kanskje fra babyen er nyfødt, men er jo som hun andre sier, mulighet for å skrive fra det andre året liksom i dagboka. Nå har jo ikke jeg sett hvordan den ser ut på ordentlig, så vanskelig å si. Men er jo sååå mye morsomt som skjer når barnet er i 1-2 års alderen syns jeg, så det å fått skrevet dagbok fra de ukene, det er sikkert spennende. Begynner å gå, snakke osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå