Kvist Skrevet 15. juni 2011 #1 Skrevet 15. juni 2011 Jeg skal bli student fra høsten av, omtrent samtidig som jeg fyller 30. :gjeiper: Jeg har forsåvidt min egen klesstil, og ser ikke for meg at hverken lysten eller budsjettet vil at jeg bytter helt. Men hva har studenter på seg? Er det kun jeans, tøysko og enkle topper/gensere som er greia? Hehe, vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget. En kombinasjon av spent nervøsitet og blandingen av å ønske å ha mitt særpreg, samtidig som jeg ikke vil se ut som tanta til de andre studentene...
Gjest Loveheartx Skrevet 15. juni 2011 #2 Skrevet 15. juni 2011 "Hva har studenter på seg?" :gjeiper: Det er ikke akkurat noe dress code. Gå i det du vil, du. Og safe med jeans og noen fine overdeler hvis du ikke vil skille deg ut.
Jamme Skrevet 15. juni 2011 #3 Skrevet 15. juni 2011 Du kan nok ta det helt med ro - på de fleste læresteder finner du alle mulige slags klesstiler, både superstreit, raddis og preppy (selv om fordelingen kommer an på lærested). Tror heller ikke du bør bekymre deg for å se ut som noens tante. Det er helt vanlig med studenter på 30, og gjerne eldre også. Jeg har hatt kollokvier med folk på både 40 og 50 uten at jeg syntes det var noe rart.
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2011 #4 Skrevet 15. juni 2011 Jeg er student og 29 år. Har på meg det jeg liker og skiller meg ikke ut. Ingen medstudenter tror at jeg er eldre enn dem. Nå skal det sies at "kleskoden" på skolen er akkurat min stil så det er mulig at jeg har flaks der Jeans er alltid safe, det samme med svarte bukser og enkle støvletter. Med enkle topper og cardigans, skjorter/bluser, skjerf for å sprite opp et ellers litt kjedelig antrekk så smetter man inn blant alle andre
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 15. juni 2011 #5 Skrevet 15. juni 2011 Jeg går på juss, og også der går folk kledd i hva de vil, så ikke tenk på det. Jeg går ofte i jeans eller joggebukse, avslappende og deilig
Gjest idakaroline Skrevet 15. juni 2011 #6 Skrevet 15. juni 2011 Ikke tenk på alle andre! Tenk på hva DU vil selv. Det er jo uansett det som er viktigst Om du går med kjole og støvletter eller joggebukse og Nike sko spiller ingen rolle. Alle er forskjellige Nå har ikke jeg tatt høyere utdanning enn videregående og der har jeg ihvertfall et inntrykk av at nesten alle går i jeans med en simpel topp og tøysko. Hvordan det er på høyskoler/universitet gjenstår å se til høsten. Kjør på du!
Kvist Skrevet 15. juni 2011 Forfatter #7 Skrevet 15. juni 2011 Gå i det du vil, du. Og safe med jeans og noen fine overdeler hvis du ikke vil skille deg ut. Jeans er alltid safe, det samme med svarte bukser og enkle støvletter. Med enkle topper og cardigans, skjorter/bluser, skjerf for å sprite opp et ellers litt kjedelig antrekk så smetter man inn blant alle andre Jeg går på juss, og også der går folk kledd i hva de vil, så ikke tenk på det. Jeg går ofte i jeans eller joggebukse, avslappende og deilig Nå har ikke jeg tatt høyere utdanning enn videregående og der har jeg ihvertfall et inntrykk av at nesten alle går i jeans med en simpel topp og tøysko. Okei, takk for svar. Ser ut til at inntrykket mitt (fordommene :gjeiper: ) stemmer, jeans og enkle topper. Hehe, da regner jeg med å skille meg ut, for det kommer jeg aldri til å gå i. Annet enn til hagearbeid og sånt Du kan nok ta det helt med ro - på de fleste læresteder finner du alle mulige slags klesstiler, både superstreit, raddis og preppy (selv om fordelingen kommer an på lærested). Superstreit, raddis og preppy Haha, ser jeg må google litt her ja. Takk for svar alle sammen!
Gjest Coarvi Skrevet 15. juni 2011 #8 Skrevet 15. juni 2011 Kommer jo an på hvor mange studenter dere er i de ulike forelesningene. Vi er 200 i klassen, de eneste som skiller seg særlig ut (og ikke på negative måter) er hun med hijab, og ei med en ganske speisa klesstil (hun hadde skilt seg ut uansett hvor hun var, men hun er tøff da!). Alle andre går i jeans, joggebukser, pene skjørt, søte kjoler, sexy kjoler, joggesko, stiletthæler, støvletter, ja alt mulig... Du skal ha gaanske spesiell stil for å skille deg særlig ut på de større studiestedene...
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2011 #9 Skrevet 15. juni 2011 Hva slags stil har du, TS? Ble nysgjerrig når jeg så du hadde skrevet siste innlegg
Kvist Skrevet 15. juni 2011 Forfatter #10 Skrevet 15. juni 2011 Haha, okei. Jeg går i knelange skjørt, kjoler, bluser, cardigans, blazere, sko med hæl. Relativt formelt og "damete", liker godt å hente inspirasjon fra 40-50 og 60tallets mote. Bruker enkel sminke og rød leppestift til hverdags. Og gjerne oppsatt hår med noe pynt i. Eller hatt, elsker hatter, aller helst vintagehatter.
eplejenta Skrevet 15. juni 2011 #11 Skrevet 15. juni 2011 voksen student er det mange av :D det går nok bra!
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2011 #12 Skrevet 15. juni 2011 Jeg pleier gå pyntet på Uni. Jeans og kjedelige topper er så kjedelig! Jeg går med hæler, kjoler, skjørt, fine topper, bluser osv. Sminker meg, fikser håret. Ser ganske festklar ut blant alle cardigan-gråmusene:p Allværsjakker kryr det av, men det gjør det jo overalt. Jeg bruker blazere og kåper. For all del, kjør DIN stil! Ingenting er kjedeligere enn folk som vil gli inn i mengden og ikke tørr kle seg som de vil. På høyere utdanninger er det plass for alle, ingen sender stygge blikk (heller beundrende) om du kler det fint. Det er ingen ungdomsskoleklasse der man får tyn for å skille seg ut. 2
Jamme Skrevet 16. juni 2011 #13 Skrevet 16. juni 2011 Haha, okei. Jeg går i knelange skjørt, kjoler, bluser, cardigans, blazere, sko med hæl. Relativt formelt og "damete", liker godt å hente inspirasjon fra 40-50 og 60tallets mote. Bruker enkel sminke og rød leppestift til hverdags. Og gjerne oppsatt hår med noe pynt i. Eller hatt, elsker hatter, aller helst vintagehatter. Nå vet jeg ikke hvor du skal studere, men du vil nok ikke skille deg ut på HF på Blindern, i alle fall. Det er er omtrent sånn jeg går til vanlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå