Gå til innhold

Hvordan skaffe penger til tur i barnehagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg er blitt valgt inn i FAU (foreldrenes arbeidsutvalg) i vår nystartede barnehage. Vår hovedoppgave å skaffe midler til og arrangere turer for barna i barnehagen. Vi ble tipset om at et loppemarked var en grei måte å skaffe penger på. Er det noen som har gjort dette før og som kan komme med gode råd?

Håper dere kan hjelpe oss med ideer og tips til hvordan vi skal skaffe penger. Hvordan gjør din barnehage dette?

Endret av Soline
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I vår bhg går de på tur hver uke, men det koster ingenting. De går på friområder, biblioteket, skogen osv osv. Noen ganger har de skikkelige utflukter, feks til Frognerparken. Vi betaler ingenting ekstra for dette, det går vel inn i månedsprisen.

De har også vært på teater et par ganger, da betaler foreldrene teaterbilletten.

Mange bhg tar også tur-penger, men ser at det egentlig ikke er lov, ref dagens nyheter.

Jeg går ut fra at man kan be om foreldrebetaling dersom man skal noe ekstra, men ellers bør det være mulig å ha turer som ikke koster penger.

Loddsalg og loppemarked er jo et fint tiltak, da kan foreldrene bidra med så mye de ønsker.

AnonymBruker
Skrevet

I barnehagen til barnet mitt, hadde de foreldre kafe et par ganger i året - av typen: baking skjer på dugnad (+ litt som ungene bakte den dagen kafeen skulle være), da var det salg av kakestykker og kaffe for 5kr, og loddsalg i tillegg (med premier samlet inn fra foreldrene). Kafeen var åpen fra kl 14-16 eller noe i den duren - og barn som ikke fikk "besøk" av sine foreldre, fikk selvfølgelig kake de også.

lykke til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...