Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

Håper noen av dere kan hjelpe meg litt med barnevognvalget.

Jeg har bestemt meg for at jeg vil ha en Simo-vogn, men jeg er veldig usikker på om jeg vil ha kombi eller duo.

Er det noen som har erfaring med begge? Evt med en av de som vil komme med noen gode råd? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer jo helt an på hva du ønsker å bruke vognene til. Er det kun en vogn du kommer til å bruke i babystadiet, kan du jo likesågodt ta duo'en. Ønsker du en vogn du kan bruke gjennom alle tre årene, velger du kombi. Jeg har kombien. var kjempefornøyd med den som babyvogn, og jeg syns det var veldig greit å bruke sportsdelen på den også. Nå bruker jeg stort sett bare easywalker'en til datteren min, men snart kommer nr 2 og da skal simoen brukes igjen.

Jeg har ikke prøvd duo-vogna, men vil anbefale deg kombi. Da har du litt flere valgmuligheter.

Gjest pysepusen
Skrevet

Jeg ville valgt duoen! Bagen er litt større enn med kombivogna og det så jeg som en stor fordel :) Når han ble for stor for bagen så tok vi bare på bagdelen. Det er jo nesten to helt like vogner bare at på duoen er bagen fast, mens på kombien så er bagen løs :) Og de gangene vi har trengt bagen har vi bare løst den fra understellet og tatt med inn for det er hanker å bære med på den også :)

Så det stemmer ikke at duoen er kun for spedbarnsperioden ettersom det følger med en egen sportsdel ;)

Skrevet (endret)

Ah, da har jeg misforstått litt. Trodde ikke det fulgte med noen sportsdel til duo-vogna, jeg;)

Da får du heller kanskje vurdere hvor mye du evt trenger å bære bagen (sånn som jeg som bor i 3.etasje i blokk, trenger å bære bagen daglig ned i kjelleren, hvor vogna står).

Ønsker du en enda større bag enn kombivogna har (jeg syns bagen til kombi'en er mer enn stor nok da), og ikke har behov for å bære den noe, kan duo være veien å gå. Kikket på Simo sine nettsider og ser at bagdelen til duo'en veier nesten dobbelt så mye som bagen til kombien.

Noe jeg liker med kombi'en er at selv om du har sluttet å bruke bagen, så kan du montere på den mini-skjermen som følger med bagen, og feste den i beinenden på sportsdelen. Da får du en følelse av en litt lunere sportsdel. Dette følger kanskje også med på Duo-vogna?

Har du vært og kikket på begge typene i butikken? Kanskje det er lettere for deg å velge etter å ha studert de begge i virkeligheten?

Endret av Skogtussa
Skrevet

Jeg hadde gått for Duoen- skal selv ha denne :) Derfor jeg velger den er pga den har en større bagg- noe som er greit for meg som får vinterbarn hvertfall. God plass til ullposen :) Simovognene er fantastiske- og tror du blir fornøyd uansett. Men som sakt, jeg hadde gått for duo ;)

Skrevet

Sånn jeg har forstått forskjellen er at Duo'n har bitte litt større bag og man har egen sportsvogninnsats. På kombi'n har du bagvogn og sportdel samtidig liksom.. Det gjør at duo-vogna er en del kilo lettere (i og med at du ikke bruker begge deler på likt).

Jeg har kjøpt duo, men har ikke brukt den ennå ;)

Gjest pysepusen
Skrevet

Tror ikke vekta er noen forskjell på de to vognene...

Og nei, det er ikke sånn skygge som man kan feste på sportsdelen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...