Gå til innhold

Han skal alltid gjøre ting bedre enn meg, være bedre enn meg osv

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ei jente på ca 20. Han er 28. Det siste året har jeg jevnlig truffet en gutt på felles fester eller tilsetninger. Jeg er ganske sjenert av meg, men etterhvert har jeg ymtet frempå til ham at jeg vil treffes uten om disse festene og vennesamlingene. Han blir veldig unnvikende da, og snakker som regel om noe annet. Han fikk tak i nummeret mitt en av de første gangene han så meg, og begynte å tekstmelde og ringe meg. Vi hadde mye kontakt og etterhvert ble jeg ganske fortrolig med ham.

Jeg er ei sånn jente som blir stolt og glad når jeg får til noe.

Feks jeg fikk lønnsforhøyelse på jobben min, kjøpte meg ny pc, eller greide å ta mer i benkpress enn forrige gang. Jeg forteller om det til venner og familie, og føler meg glad, takknemlig for fremgang og stolt.

Ikke bare må denne fyren nærmest tvinges ut på date med meg, enda han sender meldinger som begynner med "Hei sexy jenta mi, hvordan har du det? =)", og hele tiden tar kontakt på byen.

Det forstår jeg ikke, men han skal også alltid være bedre enn meg!

Eksempler:

Jeg kjøpte meg ny data, og var så glad, jeg sa det til ham. Han hadde selvsagt en mye bedre data enn meg. Jeg fikk forhøyet timelønn. Han lo og sa han tjente 3 ganger mer enn det i timen, det er ikke så rart da han er nesten 10 år eldre enn meg og har fast jobb etter relatert utdannelse.

Jeg vant et beløp på skrapelodd og satte det inn på sparekontoen min, da ble beløpet xxx.xxx sifret. Han flirte og sa at han eide to hus, og hadde rundt 600 000 på sparekonto.

Hvis HAN har oppnådd noe stort, eller vært flink, eller noe, så har alltid jeg vært den første til å ringe, sende sms, eller gå bort til ham ute, klappe ham på skuldra og si "bra for deg, stå på!".

Hvorfor skal han prøve å presse meg ned hele tiden? Det er ikke det at jeg skryter eller noe, jeg er bare glad og passer på å holde egoet nede så jeg ikke virker som en skrytete drittunge, ikke mitt formål.

Når vi ses ute på byen, så prater vi, står ute vekk fra de andre, klemmer, kysser, koser... Ofte så sender jeg sms dagen derpå og sier "jeg synes vi fikk god kontakt i går, jeg savner deg!" så kan han si "den klemminga og kosinga der? Det var jo ikke noe :)".

Han er så jææævla vanskelig, med en gang jeg virker avvisende eller gir uttrykk for at jeg er lei dette sirkuset, suger han seg fast i meg som aldri før. Han har bedt meg med ut på date et par ganger, 2 lørdager til sammen. Begge gangene ble jeg sittende spent, vakker og velkledd, og ventet. Forgjeves, han kom ikke. Den ene gangen reiste han på fjelltur med venner, den andre gangen glemte han meg bare.

Jeg har egentlig bestemt meg for at dette gidder jeg ikke, men det er en så sær situasjon at jeg tenkte jeg fikk kaste den ut til "ulvene" her, kanskje jeg fikk se den fra flere sider, og flere synspunkter.

Takk for meg :)

Videoannonse
Annonse
Gjest D.O.A.
Skrevet

Jeg ville droppet han. Det virker i grunn ikke som han er så interessert, og for å være ærlig så ville jeg aldri blitt sammen med en som konstant må overgå det jeg oppnår. Det blir bare slitsomt og usjarmerende i mine øyne.

Skrevet

Fin idiotisk drittsekk du har funnet deg der, ikke kan han være glad på dine vegne, bryr seg minimalt om du gir han oppmerksomhet og spiller superkostbar og later som om ingenting ang det er viktig for ham. Ikke gidd!

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er akkurat det han gjør, han overgår alt jeg oppnår. Noe som fort fikk meg til å føle at jeg ikke var god nok uansett hva jeg gjorde, om du skjønner?

Skal aldri innlede noe forhold med ham, og jeg er lei av at han sier han er interessert, og gir uttrykk for det via sms og telefon, men når jeg vil ta det litt videre, så uteblir han. Så jeg har bestemt meg for å fortelle ham, face to face, at jeg ikke orker mer av dette, og setter pris på om han lar meg være i fred.

AnonymBruker
Skrevet

Fin idiotisk drittsekk du har funnet deg der, ikke kan han være glad på dine vegne, bryr seg minimalt om du gir han oppmerksomhet og spiller superkostbar og later som om ingenting ang det er viktig for ham. Ikke gidd!

Du har helt rett, jeg er bare glad det er flere enn meg som ser det! :)

Skrevet

Jeg er ei jente på ca 20. Han er 28. Det siste året har jeg jevnlig truffet en gutt på felles fester eller tilsetninger. Jeg er ganske sjenert av meg, men etterhvert har jeg ymtet frempå til ham at jeg vil treffes uten om disse festene og vennesamlingene. Han blir veldig unnvikende da, og snakker som regel om noe annet. Han fikk tak i nummeret mitt en av de første gangene han så meg, og begynte å tekstmelde og ringe meg. Vi hadde mye kontakt og etterhvert ble jeg ganske fortrolig med ham.

Jeg er ei sånn jente som blir stolt og glad når jeg får til noe.

Feks jeg fikk lønnsforhøyelse på jobben min, kjøpte meg ny pc, eller greide å ta mer i benkpress enn forrige gang. Jeg forteller om det til venner og familie, og føler meg glad, takknemlig for fremgang og stolt.

Ikke bare må denne fyren nærmest tvinges ut på date med meg, enda han sender meldinger som begynner med "Hei sexy jenta mi, hvordan har du det? =)", og hele tiden tar kontakt på byen.

Det forstår jeg ikke, men han skal også alltid være bedre enn meg!

Eksempler:

Jeg kjøpte meg ny data, og var så glad, jeg sa det til ham. Han hadde selvsagt en mye bedre data enn meg. Jeg fikk forhøyet timelønn. Han lo og sa han tjente 3 ganger mer enn det i timen, det er ikke så rart da han er nesten 10 år eldre enn meg og har fast jobb etter relatert utdannelse.

Jeg vant et beløp på skrapelodd og satte det inn på sparekontoen min, da ble beløpet xxx.xxx sifret. Han flirte og sa at han eide to hus, og hadde rundt 600 000 på sparekonto.

Hvis HAN har oppnådd noe stort, eller vært flink, eller noe, så har alltid jeg vært den første til å ringe, sende sms, eller gå bort til ham ute, klappe ham på skuldra og si "bra for deg, stå på!".

Hvorfor skal han prøve å presse meg ned hele tiden? Det er ikke det at jeg skryter eller noe, jeg er bare glad og passer på å holde egoet nede så jeg ikke virker som en skrytete drittunge, ikke mitt formål.

Når vi ses ute på byen, så prater vi, står ute vekk fra de andre, klemmer, kysser, koser... Ofte så sender jeg sms dagen derpå og sier "jeg synes vi fikk god kontakt i går, jeg savner deg!" så kan han si "den klemminga og kosinga der? Det var jo ikke noe :)".

Han er så jææævla vanskelig, med en gang jeg virker avvisende eller gir uttrykk for at jeg er lei dette sirkuset, suger han seg fast i meg som aldri før. Han har bedt meg med ut på date et par ganger, 2 lørdager til sammen. Begge gangene ble jeg sittende spent, vakker og velkledd, og ventet. Forgjeves, han kom ikke. Den ene gangen reiste han på fjelltur med venner, den andre gangen glemte han meg bare.

Jeg har egentlig bestemt meg for at dette gidder jeg ikke, men det er en så sær situasjon at jeg tenkte jeg fikk kaste den ut til "ulvene" her, kanskje jeg fikk se den fra flere sider, og flere synspunkter.

Takk for meg :)

Sånn som du beskriver denne fyren her, så kan konklusjonen bare bli at han er et helt håpløst tilfelle.

Er du smart så gjør du da akkurat som du selv sier.

Og det å fortsatt være såkalte kompiser, er altså INGEN løsning.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil ikke være hverken venn eller kompis med han der, for han har jo vist at han ikke er noen venn for meg..

• Liker 2
Skrevet

Dropp han! og finn en fyr som kan være glad på dine vegne! Folk som knekker stoltheten din er ikke verdt å samle på!

Det virker som han kanskje har litt vel høy selvtillit..Hva kompenserer han for mon tro? Lykke til uansett hva utfallet blir! :klemmer:

AnonymBruker
Skrevet

Hva tror du han kompenserer for, Marry?

Takk for klemmen :klemmer:

Skrevet

værsågod :sjenert:

Kanskje han hadde selvtillitsproblemer som yngre ? ble mobbet, ertet eller hadde lite venner? Jeg har kjent noen sånne oppgjennom som var veldig usikre som barn og i ungdommen og nå føler de må hevde seg i alt! Men kan jo være andre ting og sef! Høres hvert fall slitsomt ut :P

Skrevet

Hva tror du han kompenserer for, Marry?

Takk for klemmen :klemmer:

Lite ros i barndommen.

Skrevet

Dropp han! Hørtes ut som en tufts! Så kjedelig med en som ikke kan bli glad på dine vegne. DU fortjener bedre :):tommelopp:

Skrevet

Høres ikke ut som noe kjærestemateriale dette her, nei. Dropp ham og finn en som du kan dele gledene i livet med :)

Skrevet

Dropp han, han fortjener ikke ei jente som deg. Han virker generelt sett ganske umoden. :filer:

Husk det finnes mange andre fisker ute i havet :klemmer:

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg er glad jeg har bestemt meg for å overse ham og kvitte meg med ham, synes ærlig talt han har oppført seg rart fra dag èn. Likevel så likte jeg ham jo, og tenkte at ting ordner seg og blabla.

Men de ordnet seg ikke, og ingenting jeg gjorde fungerte for ham, og jeg ble aldri bra nok. En slik mann trenger jeg ikke, som får meg til å føle at jeg må bli perfekt, eller at alt jeg gjør må være perfekt, nei takk :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror han bruker hektateknikk, gir oppmerksomhet nå og da, og forventer at man skal vente på mer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...