Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er blond og solbrun. En jeg kjenner sa at han synes jeg bruker for mye sminke, og jeg kan tenke meg det sees tydligere om jeg bruker mye sminke, enn om en brunette bruker like mye. Ser fortere trashy ut med blondiner med mye sminke enn brunetter/mørke synes jeg.

Jeg bruker daglig litt mineralfoundation rundt munnområdet (blir så fort rød), litt solpudder (ett strøk slik at ansiktet skal bli like brunt som halsen/brystet), en strek dipliner over øyet og mascara.

Vil altså kutte ned, men synes jeg ser fæl ut uten sminke..

Råd til å se mindre sminket ut? Får lett røde øyne pga jeg er egentlig så lys, så jeg vil ikke se syk ut heller..

Må nevnes at jeg daglig får komplimenter for utseendet mitt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker du svart dipliner og mascara? Hva med å prøve brunt, og kanskje bytte ut diplineren med en eyeliner for et mykere inntrykk. :)

Det er også viktig med et solpudder og mineralpudder i god kvalitet så det ikke kaker seg og ser fake ut.

• Liker 1
Skrevet

Hva med å bytte ut våtliner med blyant? Blir vel gjerne et mildere uttrykk av det. Eller kanskje en brun mascara, hvis du bruker svart.

Ellers synes jeg ikke du brukte særlig mye sminke.

Kanskje den du kjenner bare synes det hadde vært greit å sett deg uten i ny å ne...

AnonymBruker
Skrevet

For det første bør du ikke slutte å sminke deg fordi en du kjenner sa det, og hvis du ikke føler deg komfortabel med mindre sminke er det helt greit å bruke det.

Synes heller ikke det ser ut som du bruker mye sminke, men jeg ser for meg at det at du er solbrun kombinert med puddersminke kan se ut som mye foundation. Hva med en fuktspray? Huden min ser ikke sminket ut i det hele tatt etter et par sprut MAC fix+, selv om jeg har 3-4 lag mineralfoundation og fikseringspudder under.

Hvordan sminker du leppene dine? En lett rødtonet leppestift/ligloss tar fokuset litt vekk fra øynene og vil i mange tilfeller se mer naturlig ut en hudfargede lepper, solbrun hud og øyensminke.

• Liker 2
Skrevet

Riktig lagt mineralfoundation og solpudder skal jo ikke vises på huden, så det kan i alle fall ikke være "problemet". Svart maskara kan fort bli litt hardt på lyse blondiner, så her kan du kanskje prøve brun, brunsort eller kanskje grå? Dipliner ser veldig markert ut, her kan du prøve eyeliner/blyant istedet? Og duse ut kantene med en kost/q-tip. Mørk skygge kan også brukes her. Sort eyeliner kan også lett bli hardt, så her kan du også prøve brun eller grå.

Ellers synes jeg ikke du skal slutte/kutte ned på sminken om du selv er fornøyd og én person har sagt at h*n synes du sminker deg for mye. Jeg er sikker på at du ikke ser fæl ut uten sminke, men jeg skjønner godt at du føler deg freshere med litt sminke. :)

AnonymBruker
Skrevet

Mørkbrun blyant og øyenskygge for å sette den i bytte mot dipliner, brun maskara i bytte mot sort. Det gjør susen.

Skrevet

et tynt lag med mineralfoundation og maskara. ferdig!:P

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor må nevnes at du daglig får komplimenter for ditt utseendet?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor må nevnes at du daglig får komplimenter for ditt utseendet?

Fordi hun da ikke ser stygg ut, og har for mye sminke?

Men tro meg, brunetter kan også bruke for mye sminke!

Uansett, jeg er helt sikker på at du ser fin ut uten sminke, men det er bare en vanesak.

AnonymBruker
Skrevet

Daglig, faktisk? Selv de vakreste menneskene jeg vet om får ikke daglige komplimenter. Det vil si, tipper hun som jobber som bartender får det, men fulle folk teller ikke.

Skrevet

Daglig, faktisk? Selv de vakreste menneskene jeg vet om får ikke daglige komplimenter. Det vil si, tipper hun som jobber som bartender får det, men fulle folk teller ikke.

Kanskje hun har en kjæreste som er flink til å komplimentere...?

Ellers synes jeg TS skal bruke så mye og så lite sminke som hun er komfortabel med, som mange andre har påpekt, og ikke la andre "tvinge" henne til å gjøre noe hun ikke vil...

Lysere farger og å duse ut markante streker vil nok være tips nummer én for blondiner.

• Liker 1
Skrevet

bare bytt farger

fra svart til grått eller brunt... jeg er også blond som du er...

Glad når du skrev du får komplimenter, flinke folk. Du gjør jo noe rett, TS... lykke til...

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor i all verden skal hun forandre på sminkingen sin pga hva EN person mener? Smink deg sånn som du liker selv. Høres ikke ut som du bruker mye sminke. Men kanskje det kan være måten du bruker solpudderet på? Det skal jo ikke være over hele ansiktet...

Gjest Blondie65
Skrevet

Vi jenter altså ...

Du får daglig kommentarer på at du ser flott ut.

Dette lasset blir veltet av at EN person sier at du bruker for mye sminke?

Hvis du er urolig for dette selv, gå til en sminkebutikk og be dem hjelpe deg med å finne en mer naturlig look.

Skrevet

Hvis du selv føler deg vel med den sminken du bruker så synes jeg du skal fortsette med den. Men hvis du absolutt vil bruke mindre, hva med å bare droppe dipliner/eyeliner. Hvordan bruker du solpudderet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...