Pentu Skrevet 23. september 2011 #21 Skrevet 23. september 2011 Tusen takk for svar! Det er meg som er ts. Hvor fikk du tak i tolleren, Pentu? Kjøpte du gjennom en oppdretter? Hadde du den som valp? Hvordan fikk dere den så rolig? Hehe.. mange spm. men håper du tar deg tid til å svare. Vi tenker muligens neste sommer, slik at vi får bruke mest mulig tid på den i ferien. Jeg har vært borti flat coated før, og de er helt fantastiske. Nå vil jeg ha en hund jeg kan jobbe med og muligens drive med aguility på fritiden. Det er noe jeg har drømt om lenge. Ikke noe problem. Jeg kan svare på alt du lurer på jeg. Etter mye leiting fant vi den perfekte oppdretter for oss. Vi kjøpte han hos Veagaardens toller og hentet han når han var 8 uker. Vi snakket mye med oppdretter om hvilke forventninger vi hadde og hva vi ønsket ut av livet i forhold til det å ha hund. Hun fokuserte på at man måtte tenke fremover når man begynte å trene hunden og fokusere på at man skal holde samme nivået hele hundens liv. Vi startet livet hans hos oss med korte tisseturer (konstant føltes det som) og fokuserte på at vi leker ute og ikke inne. For oss var det viktig at han lærte seg å være rolig. Han har en fantastisk driv når han er ute, men spør ikke etter noe. Grunnen til dette velger jeg å tro er fordi vi alltid har variert i arbeidet vi gjør. Det er bare å spørre hvis du lurer på noe
AnonymBruker Skrevet 26. september 2011 #22 Skrevet 26. september 2011 Ikke noe problem. Jeg kan svare på alt du lurer på jeg. Etter mye leiting fant vi den perfekte oppdretter for oss. Vi kjøpte han hos Veagaardens toller og hentet han når han var 8 uker. Vi snakket mye med oppdretter om hvilke forventninger vi hadde og hva vi ønsket ut av livet i forhold til det å ha hund. Hun fokuserte på at man måtte tenke fremover når man begynte å trene hunden og fokusere på at man skal holde samme nivået hele hundens liv. Vi startet livet hans hos oss med korte tisseturer (konstant føltes det som) og fokuserte på at vi leker ute og ikke inne. For oss var det viktig at han lærte seg å være rolig. Han har en fantastisk driv når han er ute, men spør ikke etter noe. Grunnen til dette velger jeg å tro er fordi vi alltid har variert i arbeidet vi gjør. Det er bare å spørre hvis du lurer på noe Hva slags arbeid driver du med? trener du aguility eller til jakt osv? Gikk det fort å trene den til å bli husren? Vet det er forskjell fra hund til hund. Men har hørt de lærer veldig fort.
Pentu Skrevet 26. september 2011 #23 Skrevet 26. september 2011 Hva slags arbeid driver du med? trener du aguility eller til jakt osv? Gikk det fort å trene den til å bli husren? Vet det er forskjell fra hund til hund. Men har hørt de lærer veldig fort. Hvilken type arbeid jeg driver med sammen med han? Ingen ting egentlig, ikke utenom litt søk for moro skyld samt den vanlige treningen, vi har litt trening hver dag. Da går det på enkle ting som å gå fint, triks, enkle lydighetsøvelser. For meg virket det som om det tok år og dag, men det tok vel 2 mnd eller noe sånt. Det gikk fortere når vi innså at vi kunne bruke terrassen, rett og slett fordi vi hadde rikelig med trapper opp til leiligheten. Vi gikk såklart ut med han, men i begynnelsen skal han jo ut hver 20-30 min. Men han skjønte det fort . Eneste som tok litt tid var å få han til å holde seg når han våknet om morgenen. Da måtte jeg kle på meg først og så bære han ut. I begynnelsen lot jeg han ikke gå ut av egen maskin for han tisser ikke når han blir løftet. Jeg ser at dette ble rotete, men bare spør hvis du lurer på noe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå