AnonymBruker Skrevet 15. juni 2011 #1 Skrevet 15. juni 2011 Jeg har fått jobb et sted med formell dresscode på jobb, type mennene går alltid i dress. Som fattig student har jeg ikke akurat skapet fullt av drakter og liknende. Så jeg trenger en del penere klær og aner ikke hvor jeg får tak i det. Så da lurer jeg på - hvor handler dere, dere som jobber steder der det er formell dress code på jobb? H&M, Cubus, Lindex osv har svært lite klær som er pent nok, spesielt i disse sommerdager. Bør vel nevne at jeg størrelsesmessig såvidt får plass i klær fra de vanlige størrelsene, altså kan jeg heller ikke gå med alt. Men det må vel være noen relativt normale butikker som selger jobb-egnede klær? Som ikke ser ut som ting 60åringene helst vil gå i.... Hjeeeeeelp trenger tips =)
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2011 #2 Skrevet 15. juni 2011 Vi har også dresscode på jobb, og jeg går i skjørt og skjorte/bluse/fin topp/ med eventuell cardigan med pumps, ballerina eller støvletter. Dressbukser med pumps/ballerina/støvletter med skjorte/pen bluse/topp med cardigan. Klærne finner du i alle butikker, det er sammensettningen du må tenke på. Jeg varierer med forskjellige farger/mønster på blusene/skjørtene/toppene, forskjellige farger på cardigan. Jeg har svart, blå og grå dressbukse. dette kan varieres i det uendelige, og jeg får alltid skrøyt på jobb at jeg alltid er pen i tøyet. Finn deg noen basis skjørt, basis bukser, basis skjorter/bluser/topper og cardiganer, så har du en meget god basis som du kan supplemere med årstidenes moter videre fremover. 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2011 #3 Skrevet 15. juni 2011 Støtter det AB sier over her, sammensetningen har alt å si! Har også en formell kleskode på jobb og jeg kjører safe med svart, hvitt, beige, krem og grått. Pynter opp med enkle skjerf, enkel ørepynt og gjerne en litt stor klokke. Støvletter og pumps passer til alt. Dressbukser og smale, svarte bukser. Cardigans, blazer og skjorte/bluser. Smale skjørt til knærne og enkle high waist-bukser. Jeg kjøper klær overalt og jeg finner en del på HM. Men nå er jeg en str. 36 så det er mulig at det av den grunn er lettere for meg. Ellers har jeg en del fra Filippa K, Tiger of Sweden og Acne. Finner også jobbklær på Match, Benetton, Oasis og Selected Femme. Bianco og Lille Vinkel Sko har ofte klassiske sko.
sofie777 Skrevet 15. juni 2011 #4 Skrevet 15. juni 2011 Jeg driver og søker på jobber der det kan tenkes at man trenger å være mer formell og jeg har ikke all verdens penger jeg heller. Er også litt i største laget. Men da ser jeg i katalogen til f.eks. LaRedoute. Der har de drakter (bukse + dressjakke + skjørt) til 2-300 per del og i greie størrelser. Synes det er et bra sted å begynne. Tenker også at jeg etterhvert vil tjene såpass bra at jeg kan kjøpe dyrere ting, men det er viktig å bare få utseendet riktig først. Jeg har også i en del år prøvd å kjøpe meg pene nok yttervinterjakker og slikt til relativt lav pris når jeg har funnet det. Må også si at jeg finner fine klær på Ellos og Cellbes. De siste har godt utvalg i vinterjakker når den tid kommer.
Gjest Katee Skrevet 16. juni 2011 #5 Skrevet 16. juni 2011 Jeg handler en del på outlet-butikker (mye fint som koster mindre), Vila, Fellini, Oasis, men finner også en del i de rimeligere butikkene. Jeg bryr meg ikke noe om klærne jeg kjøper er merkeklær, men kjøper det som sitter bra og ser pent ut. LaRedoute har mye fint
victoria23 Skrevet 22. juni 2011 #6 Skrevet 22. juni 2011 zizzi å har veldig mye fint for oss som har litt ekstra meen,prisen er litt er enn på H&M,Cubus osv.. Men .absolutt verdt det,veldig fine,å utrolig bra kvalit og jeg har sett at de har hatt drakter,skjørt,hvite skjorter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå