miss Skrevet 15. juni 2011 #1 Skrevet 15. juni 2011 Jeg har jobbet snart 2 år i et lite a/s firma på kontrakt 3 mnd. av gangen. Har tjent 47 tusen der i år. Jeg har da krav på ferie penger? Noen som vet dette?? Takk
Gjest Spinell Skrevet 15. juni 2011 #2 Skrevet 15. juni 2011 Hva du har tjent i år spiller ingen rolle. Grunnlaget for feriepenger er det du tjente året før. Om du får feriepenger utbetalt kommer an på kontrakten din. Siden kontraktene har vært av kortere varighet kan feriepengene være utbetalt sammen med "sluttoppgjør" for hver kontrakt. Hvis ikke skal det stå på lønnsslippene dine hva feriepengegrunnlaget ditt er.
miss Skrevet 15. juni 2011 Forfatter #3 Skrevet 15. juni 2011 Ja klart jeg mener fjor årets opptjening. Det står på min kontrakr at jeg jobber på oppdragsavtale,og lurer på om jeg da ikke har krav på ferie penger siden jeg styrer min egen ferie og fritid. har søt¨kt litt på nettet. Og det er forskjell på oppdragstaker (som jeg er ) eller jobbe som arbeidstaker. Noen som vet noe mere om dette?? Takk
Sissan9 Skrevet 15. juni 2011 #4 Skrevet 15. juni 2011 Er du selvstendig næringsdrivende på kontrakt, får du ikke feriepenger, da må du bake det inn i timesatsen din. Er du ansatt som arbeidstaker på midlertidige kontrakter, har du rettigheter på feriepenger og pensjonsforsikring mv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå