Gå til innhold

Enkelt bryllup i utlandet... Tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten min og jeg er i slutten av 30-årene, har begge vært gift før og har barn fra forrige ekteskap.

Da vi møtte hverandre var det vel "kjærlighet ved første blikk" og en følelse av å ha funnet den personen man alltid har lett etter. Vi har forlovet oss etter 4 måneder... Vi vil ha en vielse som er liten og privat, med bare oss to. Et bryllup hvor følelsene vi har for hverandre har fokus, og hvor ikke alt "opplegget" rundt tar oppmerksomheten vekk fra øyeblikket.

Vi tenker kanskje å gifte oss ved en ambassade eller sjømannskirke i utlandet. Og i tillegg til vielsen, hadde det jo vært fint å gjøre noe ekstra ut av dagen. Selskap med venner og familie tar vi når vi kommer hjem.

Er det noen som har gode erfaringer eller tips å dele? Vil gjerne høre hvordan andre har løst sine "små" brylluper i utlandet? Hvor var dere? Hvordan la dere opp vielsen? Hva gjorde dere etter vielsen? Alle tips mottas med takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi giftet oss i asia, men uten venner og familie. vielsen la presten i sjømannskirken opp for oss, men vi bestemte sted. etter vielsen hadde vi en middag på restaurant og en flaske champagne da vi kom tilbake til hotellet. vi kunne ikke gjort det på en bedre måte :)

Skrevet

Skulle jeg gått for en enkel vielse i utlandet, ville jeg også, som elisabeth30, booket et bord på en restaurant og sørget for å ha en flaske champagne.

Lykke til! Det høres veldig romantisk ut.

AnonymBruker
Skrevet

Dere kan vel gjøre akkurat hva dere vil?

Kommer jo an på byen stedet - men et det tidlig vielse kan man jo ta en piknik på ei strand/park i nærheten, eller tja....drikke champagne og spise noe helt enkelt?

Er man eksempelvis i Paris kan man ta en tur med båt på Seinen, spise middag, avslutte med champagne foran glitrende Eiffeltårn - er man i Roma kan man ha formiddagen i Villa Borgheseparken/aventinhøyden....ja.

Er dere i varme strøk er jo strand et åpenbart alternativ.

Sånn for å fylle tiden med noe mens man venter på middagstider.

Vil man ha en helt spesiell opplevelse og er glad i mat kan man eksempelvis spise på El Bulli utenfor Barcelona som tilbyr noe sånt som 20 retter.

Finn ut av hva dere liker å gjøre, og legg opp til en fin og avslappet dag, enkelt og greit.

• Liker 1
Skrevet

Dere kan jo ha det på ambassade i Roma eller Paris, sjømannskirke Barcelona, eller et rådhus i Toscana? Mange muligheter!

Siden det bare er dere to hadde jeg funnet en skikkelig bra restaurant, og et hotell dere liker - og lagt litt penger i det. Jeg ville også funnet en bra fotograf, så har dere fine minner fra dagen - bildene er jo også supre å vise frem hvis dere skal ha en markering med venner og familie senere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...