Stjert22 Skrevet 14. juni 2011 #1 Skrevet 14. juni 2011 Samboeren min var utro med en i klassen, og ville først ikke fortelle meg med hvem. Mens han var vekkreist kom jeg meg tilfeldigvis inn på facebook-profilen hans, der jeg fant ut hvem det var ut fra en mail han hadde sendt henne i etterkant. Jeg konfronterte han med at jeg visste hvem det var. Han har aldri stilt spørsmålstegn med hvordan jeg fant ut dette. Jeg har nå tilgang til profilen hans når jeg vil, og kan når som helst gå inn å sjekke hvem han har kontakt med. Føler meg likevel skikkelig sleip når jeg gjør det. Foreløpig har jeg ikke funnet noe mistenkelig. Han har brutt kontakten med hun forrige, noe som også ser ut til å stemme, jmf. aktiviteteten hans på face. Problemet er bare at vi fremdeles er på et uavklart stadium, der han angrer og vil at vi skal prøve igjen, mens jeg er usikker og trenger tid til å finne ut hva jeg vil. Spørsmålet er: være ærlig nå og be han skrifte passord? være ærlig senere, når det kanskje oppleves enda verre? Aldri fortelle noe? Er jo på en måte greit å ha en "kontrollmulighet" på hva han foretar seg. Samtidig er det jo ikke en god måte å bygge opp tillit på, dersom det er det jeg ønsker... Prøver virkelig å unngå å gå innpå profilen hans, og det går lenger og lenger tid mellom hver gang. Men fristelsen er der...
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2011 #2 Skrevet 14. juni 2011 Hadde nok hatt passordet i bakhodet til en senere anledning selv. Men det er meg da... 6
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2011 #3 Skrevet 15. juni 2011 Behold passordet, du kan få bruk for det igjen! 4
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2011 #5 Skrevet 15. juni 2011 Enig, behold det! Det kan bli ditt sterke kort senere. 2
Gjest Gjest Skrevet 15. juni 2011 #6 Skrevet 15. juni 2011 Hvis du føler du må holde på sånn syns jeg du skal la han gå. Snokekjerringer, ta dere sammen. Håper han finner tråden og bytter passord selv. 1
-Jiinxs- Skrevet 15. juni 2011 #7 Skrevet 15. juni 2011 Samboeren min var utro med en i klassen, og ville først ikke fortelle meg med hvem. Mens han var vekkreist kom jeg meg tilfeldigvis inn på facebook-profilen hans, der jeg fant ut hvem det var ut fra en mail han hadde sendt henne i etterkant. Jeg konfronterte han med at jeg visste hvem det var. Han har aldri stilt spørsmålstegn med hvordan jeg fant ut dette. Jeg har nå tilgang til profilen hans når jeg vil, og kan når som helst gå inn å sjekke hvem han har kontakt med. Føler meg likevel skikkelig sleip når jeg gjør det. Foreløpig har jeg ikke funnet noe mistenkelig. Han har brutt kontakten med hun forrige, noe som også ser ut til å stemme, jmf. aktiviteteten hans på face. Problemet er bare at vi fremdeles er på et uavklart stadium, der han angrer og vil at vi skal prøve igjen, mens jeg er usikker og trenger tid til å finne ut hva jeg vil. Spørsmålet er: være ærlig nå og be han skrifte passord? være ærlig senere, når det kanskje oppleves enda verre? Aldri fortelle noe? Er jo på en måte greit å ha en "kontrollmulighet" på hva han foretar seg. Samtidig er det jo ikke en god måte å bygge opp tillit på, dersom det er det jeg ønsker... Prøver virkelig å unngå å gå innpå profilen hans, og det går lenger og lenger tid mellom hver gang. Men fristelsen er der... Hvor lenge har dere vært sammen? Første gang han er utro? Uansett så tror jeg det beste er å dumpe fyren. Er vel ikke så fryktelig mange par som kommer igjennom at en av partnerene har vært utro + at du kan sjekke opp på (gjennom Facebook) om det er noe du er usikker på. Eller lurer på om han snakker sant. I mine øyne vil du komme til å tvile på mye av hva han sier framover. 3
Sofiemor Skrevet 15. juni 2011 #8 Skrevet 15. juni 2011 Bytt passord på FB, slik at han aldri får benyttet profilen sin selv igjen. Og deretter dumper du han. NEI, du forteller han hva du har gjort, slik at han får anledning til å bytte passsord. Den type spionering syns jeg overhodet ingenting om. Dere har ordnet opp/pratet ut ang utroskapen hans, og du må holde deg for god til å drive med det du gjør nå. Hvis du har så store problemer med å stole på han igjen, så er ikke forholdet liv laga, uansett. 1
pratesyk Skrevet 15. juni 2011 #9 Skrevet 15. juni 2011 Jeg hadde beholdt passordet da har du jo kontroll om det er noe du lurer på
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2011 #10 Skrevet 15. juni 2011 Du kom deg tilfeldigvis inn på kontoen hans? Det vil si at du allerede visste passordet, eller? 1
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 15. juni 2011 #11 Skrevet 15. juni 2011 Han er eksen din? La han få passordet sitt i fred og kom deg videre i livet.
Gjest Ana Skrevet 15. juni 2011 #12 Skrevet 15. juni 2011 Selvfølgelig sier du ifra til ham !! Det skulle bare mangle. Hva i all verden skal du med passordet hans? Snoke rundt på profilen og HOPPE fram i det du tar han i å snakke med andre jenter?? Dette er ikke kjæresten din lenger! Til lenger du har passordet hans til lenger tar det før du kommer over han. For din egen sjelefreds skyld; si ifra!
Meadow Skrevet 15. juni 2011 #13 Skrevet 15. juni 2011 Slutt å snoke, og kutt han ut. Han har vært utro, du snoker på han og stoler ikke på han. Et veldig dårlig utgangspunkt for å prøve på nytt. 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2011 #14 Skrevet 15. juni 2011 Kontroll på hva han driver med? hvorfor i all verden skal du ha dette? han er en voksen person! Du er tydligvis ikke over ham. I tillegg har moralen din sunket veldig lavt, og det hadde jeg ikke vært stolt av. At du engang kan tillate deg å tenke slik!
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2011 #15 Skrevet 15. juni 2011 Du skriver at han vil prøve på nytt, men hva vil du? Uansett hva du vil, er det nok det beste om du bare slutter å snoke på hans facebook... rett og slett. Bare lurer, hvordan klarte du å finne passordet?
Genesis Skrevet 15. juni 2011 #16 Skrevet 15. juni 2011 Er du helt dust eller? Dere er ikke sammen lenger, og du har ingen som helst rett til å snok i privatlivet hans. At han har vært utro gir deg ikke et frikort til å gjøre hva du enn måtte ønske. Enten så dumper du han, eller innrømmer at du kom over passordet hans men følte det ble feil å beholde det. Den type ærlighet er en mye bedre basis for et fremtidig forhold enn det du nå holder på med. Hvis du velger å beholde det, kommer han til å lage helvete for deg den dagen han finner det ut. Er han av den utspekulerte typen kan du nok forvente at han prøver å straffe oppførselen din med samme mynt (i en eller annen form)
Stjert22 Skrevet 15. juni 2011 Forfatter #17 Skrevet 15. juni 2011 Du kom deg tilfeldigvis inn på kontoen hans? Det vil si at du allerede visste passordet, eller? Jeg var forbanna, og prøvde ut et passord som jeg visste han hadde på andre sider. Traff på første forsøk. Bare sånn at det er sagt: jeg driver ikke å snoker jevnlig innpå siden hans nå altså. Men vet med meg selv at jeg kommer til å bli fristet til det i fremtiden.. 2
Bårdsen Skrevet 15. juni 2011 #18 Skrevet 15. juni 2011 Tja, høres ikke ut som et forhold å bygge videre på, men om du prøver eller ikke er ikke noe jeg kan si særlig mye om. Om du skal være ond med det, kan du jo skrive "var utro mot <TS> med <person> og er derfor ikke sammen med ho" på face og forandre passord. Men det ville vel vært "noe" i overkant
Stjert22 Skrevet 15. juni 2011 Forfatter #19 Skrevet 15. juni 2011 Du skriver at han vil prøve på nytt, men hva vil du? Uansett hva du vil, er det nok det beste om du bare slutter å snoke på hans facebook... rett og slett. Bare lurer, hvordan klarte du å finne passordet? Han fortalte det til meg en gang mens vi var sammen, men visste ikke den gang at det var passordet til facebook også. Tror han må ha glemt at han har fortalt meg det.
Stjert22 Skrevet 15. juni 2011 Forfatter #20 Skrevet 15. juni 2011 Kontroll på hva han driver med? hvorfor i all verden skal du ha dette? han er en voksen person! Du er tydligvis ikke over ham. I tillegg har moralen din sunket veldig lavt, og det hadde jeg ikke vært stolt av. At du engang kan tillate deg å tenke slik! Unnskyld meg her: det er IKKE min moral som har sunket lavt, og jeg har i det minste refleksjonsevne nok til å kutte snokingen, og vurderer å fortelle han om det. Jeg vet at HVEM SOM HELST hadde gjort det samme. Tenk deg situasjonen: samboeren din gjennom to år har vært utro. Du får vite at det er med en felles kollega, men han vil ikke si hvem. Får også vite at han har møtt henne igjen ETTER det ble slutt, samtidig som han holdt forholdet "varmt" med deg. Du skal møte dette mennesket på jobb hver dag, men uten å vite hvem det er. Du blir forbanna, og klarer på første forsøk å logge deg inn på kontoen hans. IKKE FORTELL MEG AT DU BARE HADDE LOGGET UT IGJEN UTEN Å SJEKKE NOE SOM HELST. Det tror jeg bare ikke på. Men ja, har bestemt meg for å si det til han. Vi har fortsatt jevnlig kontakt, og det vil være sleipt av meg å ikke si det sånn som situasjonen er nå. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå