Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bestilt en pakke fra en amerikansk kleskjede for første gang, og er så gira at jeg måå bare sjekke hvor den er! Gikk på posten og tastet inn nummeret, men de sa de ikke hadde noe info om pakken ennå. Er det sånn at pakken må komme til norge før de ser det da? Hvordan sjekker jeg det i utlandet hvis det går an?

Skrevet

presser denne litt opp:)

Skrevet

Det kommer nok an på leverandøren og den postagenten som håndterer forsendelsen. Bruker de selskaper som UPS eller FedEx, så kan du vanligvis følge pakken fra dag til dag. Alle pakker får jo et identitetsnummer og en strekkode, og entres inn i datasystemene på hvert ledd i sin reise.

Dersom du har fått en referanse med link til postagenten i utlandet, er det litt merkelig at du ikke får noen treff. Du kunne forsøke å sjekke med leverandøren for å se om den koden du har fått oppgitt, er korrekt?

Sist jeg bestilte noe virkelig fra utlandet, var noe sportsutstyr fra en britisk leverandør. Det kunne jeg følge fra dag til dag, og terminal til terminal, helt til det kom til Norge og ble liggende og godgjøre seg i tollen i langsameleg tid.

AnonymBruker
Skrevet

Du bør gå på nettsiden til fraktselskapet.

F.eks. USPS

Skrevet

Nummeret matcher ikke hos ups eller fedex, har ikke fått noe info om hvem den er registrert hos. Var hos Forever21 jeg bestilte, hvis noen vet hvilket selskap de bruker.

Gjest Tirkes
Skrevet

TNT.no

DHL.no

?

Kanskje. Er de + UPS og FedEx som vel er de mer kjente selskapene, men der finnes mindre kjente + mer lokale som samarbeider med andre. Feks med tollpost, schenker eller et av de større selskapene eller lokal post når det ankommer rett land.

Skrevet

Men hvis pakken ikke er i Norge ennå, går det fremdeles an å søke den opp? Er det "order number" jeg bruker til å søke den opp med? Er det eneste nummeret jeg har fått..

Gjest Tirkes
Skrevet

Ordrenummer er nok bare bestillingsreferansen din.

Men de større selskapene som UPS, Fedex, DHL, TNT, Schenker og hurramegrundt, så har de vel ett sporingsnummer der du kan tracke pakken din verden rundt.

Får endel varer fra amazon av UPS og har bestilt ting fra Thinkgeek og asos (kommer med DHL) og der kan jeg spore pakken fra avsender og hjem til meg. Får som regel et ordrenummer i det jeg har bestilt varen og sendingsnummeret dagen etter (eller to dager etter) når pakken er sendt fra butikken.

Står det noe på hjemmesidene deres om leveringstid/betingelser og frakttype?

Skrevet

Det står at det kan ta opp til en businessdag å få den sendt eller noe, men det har gått en og en halv dag nå...

Skrevet

Men hvis pakken ikke er i Norge ennå, går det fremdeles an å søke den opp? Er det "order number" jeg bruker til å søke den opp med? Er det eneste nummeret jeg har fått..

Jeg hadde akkurat en greie med en pakke som jeg ventet og ventet på. Da jeg bestilte den, fikk jeg ikke annen informasjon om den enn butikkens ordrenummer og mitt eget kundenummer hos dem.

Men da jeg etterlyste pakka hos leverandøren, fikk jeg et sporingsnummer fra dem, og det brukte jeg på Posten.no. Det fungerte. Pakken hadde da kommet til Norge.

Hvis du ikke har fått et sporingsnummer, så kontakt nettbutuikken og be om å få det. Alle pakker som sendes, har en egen identitet i disse narko-og sprengstoff-tider, og den skal kunne spores fra det punktet den kom inn i pakkesystemet, og til den kommer til ditt postkontor. Og avsender har dette nummeret.

Skrevet

har sendt dem mail om å få nummeret :)satser på å få svar iløpet av dagen, hvis ikke får jeg ringe kundeservicen. Takk for svar alle sammen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...