Gjest Gjest Skrevet 14. juni 2011 #1 Del Skrevet 14. juni 2011 Karoli: - Vi driver med bedragerier, ikke ran. Alex «Dolla» Karoli ble sint da politiet siktet et familiemedlem for ran: - Vi driver med bedragerier, ikke ran, forklarte han under et fengslingsmøte i Oslo tingrett. Det mest alvorlige forholdet i siktelsen skjedde da en 19-åring fra Bergen kom til Oslo for å kjøpe PlayStation-spill etter å ha fått kontakt med en «selger» på finn.no. Ifølge anmeldelsen ble han kjørt fra bank-til-bank og truet til å ta ut tilsammen 65.000 kroner i kontanter. http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article4147401.ece Det er ganske merkverdig at sigøynerne kan leve et luksusliv uten å bli siktet av poltiet. Det er velkjent at ledende skikkelser i sigøynermiljøet kjører rundt i mercedeser til godt over millionen, til tross for at disse aldri har hatt noen andre offisielle inntekter enn trygd. Merkverdig fenomen når man vet at myndighetene sitter som en klegg på vanlige nordmenn selv ved bagatellmessige forseelser. Sigøynerne er helt opplagt beskyttet av myndighetene og politiet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2011 #2 Del Skrevet 14. juni 2011 Sigøynerne er vel så smarte at de kan lure til seg penger og legge igjen få eller ingen spor. Politiet gidder vel ikke bruke tid og energi (og penger) på å ta de.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. juni 2011 #3 Del Skrevet 15. juni 2011 De har jo hatt århundrer på å perfeksjonere sin kultur for dette,så dette kan de. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kim Skrevet 15. juni 2011 #4 Del Skrevet 15. juni 2011 Disse folka burde vært kastet til helvette ut av Norge for lenge siden! Jobbet på Lyst, ikke langt fra Tøyen sentrum for endel år tilbake. Da hadde jeg æren av å måtte forholde meg til disse folka - for noe søppel av noen mennesker. (unnskyld uttrykket) Det går ikke ann å skylde på hvordan tatere/sigøynere ble behandlet for 20, 30, 40 eller 50 år siden. disse folka nekter å innrette seg etter samfunnet og lever av tyveri, heleri, svindel og annen dritt. Disse folka her vi rett og slett ikke bruk for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. juni 2011 #5 Del Skrevet 15. juni 2011 Disse folka burde vært kastet til helvette ut av Norge for lenge siden! Jobbet på Lyst, ikke langt fra Tøyen sentrum for endel år tilbake. Da hadde jeg æren av å måtte forholde meg til disse folka - for noe søppel av noen mennesker. (unnskyld uttrykket) Det går ikke ann å skylde på hvordan tatere/sigøynere ble behandlet for 20, 30, 40 eller 50 år siden. disse folka nekter å innrette seg etter samfunnet og lever av tyveri, heleri, svindel og annen dritt. Disse folka her vi rett og slett ikke bruk for. Disse folka er opptatt av å bevare sin egen kultur og driter i hva mainstream-samfunnet syns er best for alle andre.Derfor har også kulturen deres greid å bestå til tross for resten av verdens iherdige forsøk på å kvelde den. Ganske imponerende, faktisk. Dette er folk som tåler å ikke bli tålt. Og de driter regelrett i hva du mener samfunnet ellers har "bruk for"... Visste for øvrig ikke at man måtte ha en nytteverdi for andre for å ha livets rett... Kants kategoriske imperativ og humanitetsformuleringen rinner meg i hu... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kim Skrevet 16. juni 2011 #6 Del Skrevet 16. juni 2011 Disse folka er opptatt av å bevare sin egen kultur og driter i hva mainstream-samfunnet syns er best for alle andre.Derfor har også kulturen deres greid å bestå til tross for resten av verdens iherdige forsøk på å kvelde den. Ganske imponerende, faktisk. Dette er folk som tåler å ikke bli tålt. Og de driter regelrett i hva du mener samfunnet ellers har "bruk for"... Visste for øvrig ikke at man måtte ha en nytteverdi for andre for å ha livets rett... Kants kategoriske imperativ og humanitetsformuleringen rinner meg i hu... Hvis samtlige grupper av befolkningen skulle gjort som de fant forgodt, ikke brydd seg om lover og regler eller å sende barna på skolen slik at de får verktøy for å håndtere voksenlivet osv. så hadde vi hatt anarki. Å gjøre honør til romfolket fordi de driter i spillereglene som gjør at samfunnet fungerer er bakstreversk. Romfolklet koster samfunnet store summer og gir ingen ting tilbake. Et slikt samfunn graver sin egen grav. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest `? Skrevet 16. juni 2011 #7 Del Skrevet 16. juni 2011 Disse folka burde vært kastet til helvette ut av Norge for lenge siden! Jobbet på Lyst, ikke langt fra Tøyen sentrum for endel år tilbake. Da hadde jeg æren av å måtte forholde meg til disse folka - for noe søppel av noen mennesker. (unnskyld uttrykket) Det går ikke ann å skylde på hvordan tatere/sigøynere ble behandlet for 20, 30, 40 eller 50 år siden. disse folka nekter å innrette seg etter samfunnet og lever av tyveri, heleri, svindel og annen dritt. Disse folka her vi rett og slett ikke bruk for. Du er en rasist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2011 #8 Del Skrevet 16. juni 2011 Du er en rasist. Nei, det er han ikke. Han kaller en spade for en spade. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tirkes Skrevet 16. juni 2011 #9 Del Skrevet 16. juni 2011 Skal ikke forsvare den oppførselen, for den er usmakelig. Men... Disse folka burde vært kastet til helvette ut av Norge for lenge siden! Du vet at de fleste signøynere og tatere er født i norge av foreldre født i norge, av besteforeldre født i norge osv. Jeg har vel mindre å gjøre i Norge jeg enn de har, og jeg har en portugisisk bestefar. Det er ikke bare-bare å kaste dem ut, skjønner du, for verden har ennå ikke syntes synd på sigøynerene som de gjorde med jødene når de bestemte seg for å gi jødene Israel tilbake, til tross for at de ikke hadde bodd der på snart åttehundre år. Generaliseringen her høres også veldig ut som "jødehets" anno 1931. Alle jøder er griske, alle jøder vil klemme kroner ut av deg, alle jøder har falske regnskap, de er løgnere. La oss SENDE DEM HJEM! Disse folka her vi rett og slett ikke bruk for. Ok, så de folka vi ikke har bruk for, de kvitter vi oss med. Nei, det er han ikke. Han kaller en spade for en spade. Njaei, jeg skal ikke kalle ham rasist. Men jeg vil kalle ham så høyreekstremist som man kan bli. ____ Til topic: Ja det er jævlig irriterende at en liten samfunnsgruppe skal dyrke snylting, snyting og tyveri på en så åpenlys måte. Men det er nok like "lett" for politiet å ta Karoliene for å kjøre luksusbiler uten inntekt, som det er for dem å ta bankdirektører som ikke eier noenting, til tross for 7 millioner i årsinntekt. I stedet for å henge de som misbruker systemet, tett hullene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Larsern Skrevet 16. juni 2011 #10 Del Skrevet 16. juni 2011 Det er jo kulturen deres. La de nå ha sin kultur i fred. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Larsern Skrevet 16. juni 2011 #11 Del Skrevet 16. juni 2011 I stedet for å henge de som misbruker systemet, tett hullene. Da fjerner man jo inntektsgrunnlaget deres. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kim Skrevet 16. juni 2011 #12 Del Skrevet 16. juni 2011 Skal ikke forsvare den oppførselen, for den er usmakelig. Men... Du vet at de fleste signøynere og tatere er født i norge av foreldre født i norge, av besteforeldre født i norge osv. Jeg har vel mindre å gjøre i Norge jeg enn de har, og jeg har en portugisisk bestefar. Det er ikke bare-bare å kaste dem ut, skjønner du, for verden har ennå ikke syntes synd på sigøynerene som de gjorde med jødene når de bestemte seg for å gi jødene Israel tilbake, til tross for at de ikke hadde bodd der på snart åttehundre år. Generaliseringen her høres også veldig ut som "jødehets" anno 1931. Alle jøder er griske, alle jøder vil klemme kroner ut av deg, alle jøder har falske regnskap, de er løgnere. La oss SENDE DEM HJEM! Ok, så de folka vi ikke har bruk for, de kvitter vi oss med. Njaei, jeg skal ikke kalle ham rasist. Men jeg vil kalle ham så høyreekstremist som man kan bli. Til topic: Ja det er jævlig irriterende at en liten samfunnsgruppe skal dyrke snylting, snyting og tyveri på en så åpenlys måte. Men det er nok like "lett" for politiet å ta Karoliene for å kjøre luksusbiler uten inntekt, som det er for dem å ta bankdirektører som ikke eier noenting, til tross for 7 millioner i årsinntekt. I stedet for å henge de som misbruker systemet, tett hullene. Jeg er hverken høyreekstremist eller rasist, men realist. Vi snakker her om en folkegruppe som aktivt saboterer felleskapsideen vårt samfunn er bygd på. Det finnes garantert nordmenn med med røtter i sigøynerlivet som bidrar til samfunnet og er Eksemplariske borgere, men sett under ett så bidrar ikke denne gruppen i noen særlig grad til fellesskapet. Det er en sann uttalelse på lik linje med at de fleste narko pusherene langs eventyrbrua ikke er av norsk opprinnelse. Det er en observasjon av fakta, enkelt og greit. Man har lov til å være kritisk uten å være rasist - Get your facts straight. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2011 #13 Del Skrevet 16. juni 2011 Hvis samtlige grupper av befolkningen skulle gjort som de fant forgodt, ikke brydd seg om lover og regler eller å sende barna på skolen slik at de får verktøy for å håndtere voksenlivet osv. så hadde vi hatt anarki. Å gjøre honør til romfolket fordi de driter i spillereglene som gjør at samfunnet fungerer er bakstreversk. Romfolklet koster samfunnet store summer og gir ingen ting tilbake. Et slikt samfunn graver sin egen grav. Hvor mange tusen år hadde de levd sånn uten å gå under, sa du... Graver sin egen grav, my ass. Neida, men du har rett i en ting: Det ville vært problematisk om alle gjorde som de fant for godt og vi hadde vilt anarki. Men hvem er du til å komme å kreve at feks jeg skal være til nytte for deg? Det gidder jeg nemlig ikke å være.Og det er mitt valg som et fritt menneske. Og det skal heller ingen andre trenge om de ikke vil det. Du får ta vare på deg selv. Så skal jeg passe på meg.. Romfolket er svært motstandsdyktig siden presset utenfra sveiser dem sammen. De får leve som de vil, og ta konsekvensen av det-> nemlig at andre setter seg imot det og at de blir tapere sosialt sett innenfor vårt system, (men dog ikke innefor sitt eget...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2011 #14 Del Skrevet 16. juni 2011 Det finnes garantert nordmenn med med røtter i sigøynerlivet som bidrar til samfunnet og er Eksemplariske borgere, men sett under ett så bidrar ikke denne gruppen i noen særlig grad til fellesskapet. Men de bidrar innefor sitt eget felleskap. Poenget er at de har definert seg utenfor vårt av fri vilje, og forholder seg slik som de syns tjener dem. Klart andre folk blir sure av sånt, men det er de vant med og de lever med det.Det er deres valg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Larsern Skrevet 16. juni 2011 #15 Del Skrevet 16. juni 2011 Men de bidrar innefor sitt eget felleskap. Poenget er at de har definert seg utenfor vårt av fri vilje, og forholder seg slik som de syns tjener dem. Klart andre folk blir sure av sånt, men det er de vant med og de lever med det.Det er deres valg. Delvis riktig, de har definert seg ut av 'vårt' fellesskap, i den forstand at de ikke følger 'våre' regler. Derimot er ikke snauere enn at de synes det er greit å leve som parasitter på det felleskapet de ikke vil ta del i. Hadde de vært edle nok til å stå for sin egen verdiskapning, uten å stjele eller bedra fra de utenfor så kunne jeg anerkjent denne kulturen. Hadde jo isåfall blitt litt amish-preg over dem, bortsett fra at amishene ikke farter rundt i dyre Mercedeser med et halvkilo gull rundt halsen og fingrene og huset på slep. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kim Skrevet 17. juni 2011 #16 Del Skrevet 17. juni 2011 Delvis riktig, de har definert seg ut av 'vårt' fellesskap, i den forstand at de ikke følger 'våre' regler. Derimot er ikke snauere enn at de synes det er greit å leve som parasitter på det felleskapet de ikke vil ta del i. Hadde de vært edle nok til å stå for sin egen verdiskapning, uten å stjele eller bedra fra de utenfor så kunne jeg anerkjent denne kulturen. Hadde jo isåfall blitt litt amish-preg over dem, bortsett fra at amishene ikke farter rundt i dyre Mercedeser med et halvkilo gull rundt halsen og fingrene og huset på slep. My point exactly. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2011 #17 Del Skrevet 17. juni 2011 Jeg liker ikke å generalisere et helt folkeslag, men når det kommer til romfolket, så er de søppel. Fordi de ikke eier respekt for andre. De synes det er helt på sin plass å svindle oss uten et snev av dårlig samvittighet. Så hvorfor skal jeg da respektere de? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hard Ride Skrevet 18. juni 2011 #18 Del Skrevet 18. juni 2011 Om de hadde vært amish-aktige hadde ikke jeg heller hatt problemer. Det er greit nok at de ikke vil delta i samfunnet, men når de ønsker å bedra samfunnet og loppe dem for penger og utnytte dem på andre uærlige måter, så blir de faktisk samfunnnets problem 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Larsern Skrevet 18. juni 2011 #19 Del Skrevet 18. juni 2011 En digresjon, men jeg husker godt den perioden jeg jobbet i fredsbevarende styrker på Balkan hvor vi omtrent ukentlig hadde nærkontakt med, og ga bistand til sigøynere. På vinteren fikk de ved og diesel for oppvarming fra UNHCR (internasjonal bistandsorganisasjon i regi av FN), hvorpå de ga alt i bytte til serberne mot brennevin. Selvfølgelig ikke samme slekt som de vi har i Norge, men likevel en enorm kulturforskjell. (Totalt irrelevant, men denne slekten/familien med sigøynere hadde antagelig den høyeste prosentandelen med albinoer i verden). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2011 #20 Del Skrevet 19. juni 2011 En digresjon, men jeg husker godt den perioden jeg jobbet i fredsbevarende styrker på Balkan hvor vi omtrent ukentlig hadde nærkontakt med, og ga bistand til sigøynere. På vinteren fikk de ved og diesel for oppvarming fra UNHCR (internasjonal bistandsorganisasjon i regi av FN), hvorpå de ga alt i bytte til serberne mot brennevin. Selvfølgelig ikke samme slekt som de vi har i Norge, men likevel en enorm kulturforskjell. (Totalt irrelevant, men denne slekten/familien med sigøynere hadde antagelig den høyeste prosentandelen med albinoer i verden). Det var muligens også en situasjon med noen som hadde alkoholproblem... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå