Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har diskutert med ei venninde av meg som har spart/sparer penger i hus og ikke i bank...Er det bedre enn å ha dem i en bank?!Hva er fordelene og ulempen ved slik sparing "under madrassen"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har diskutert med ei venninde av meg som har spart/sparer penger i hus og ikke i bank...Er det bedre enn å ha dem i en bank?!Hva er fordelene og ulempen ved slik sparing "under madrassen"?

du får renter i banken!

Gjest Raindrops
Skrevet

Det er jo litt skummelt å ha massevis av kontanter i "madrassen" da. Hva om det blir innbrudd? Flom? Huset brenner ned?

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har penger i banken forsvinner de ikke dersom huset brenner ned, eller du får innbrudd.... Du får renter i banken så du ikke taper på at penger etterhvert mister litt verdi. De er trygge, og banken kan følge med på sparingen din og senere hjelpe deg med lån, fordi du har en super sparehistorie feks. BSU har perfekte betingelser for rentesparing til bolig.

BARE FORDELER.

• Liker 2
Skrevet

Hun blir jo nødt til å sette pengene på en konto uansett! Kan f.eks ikke betale EK kontant!

AnonymBruker
Skrevet

Du mener at hun fysisk har pengene hjemme? Ikke at hun sparer i bolig? Det siste blir jo noe annet. :)

Gjest Blondie65
Skrevet (endret)

Never mind.

Endret av Blondie65
AnonymBruker
Skrevet

Hun sparer fysisk hjemme liksom!

Men hun sa et eller annet om at hun vil ikke skatte(?) ved å ha dem i en konto!

Skrevet

Hvordan tjener hun disse pengene ...? Hvis de tjenes ved hjelp av svart arbeid, kan det kanskje forklare hvorfor hun vil holde dem skjult?

AnonymBruker
Skrevet

Nei, vanlig jobb som alle andre:)

Ble uenig med henne angående dette, så merket jeg at hun ble litt "hissig", så jeg driter i deg.Men tenkte er det kun meg som mener at banken er tingen!

Skrevet

Hun sparer fysisk hjemme liksom!

Men hun sa et eller annet om at hun vil ikke skatte(?) ved å ha dem i en konto!

Morsomt. Med mindre hun er både gjeldfri og har mer enn 700 000 i formue, så blir det ikke noe skatt. At hun velger å kaste penger ut vinduet med denne spareformen er helt ubegripelig. En hundrelapp vil være mindre verd allerede neste år. På høyrentekonto begrenses iallfall det tapet.

Skrevet

Penger under madrassen gir ikke renter, men kanskje litt bedre liggekomfort, i banken får man renter :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...