bergliot Skrevet 14. juni 2011 #1 Skrevet 14. juni 2011 Jeg har arvet svigermors symaskin. Den er sikkert like gammel som jeg er ( dvs. over 30) og har vært flittig brukt. Men de siste årene har den stått ubrukt. Jeg er absoulutt en symaskin novise, men har lyst til å begynne å prøve meg litt. Men jeg kvier meg til å sette igang, fordi jeg vet ingenting om symaskiner og hva de trenger. Dvs. jeg vet hvordan man trer en symaskin og enkle sømmer, men vet ikke noe om vedlikehold. Bør man sende en symaskin på service? Og er det noen som vet om et sted i Oslo som gjør service på symaskiner. Tror den heter Benina. Er svært takknemlig for alle innspill. Hilsen en som gleder seg til å sette igang, men har lyst til å gjøre det riktig.
Jamme Skrevet 15. juni 2011 #2 Skrevet 15. juni 2011 Hvis den funker fint, er det ikke egentlig noen grunn til å sende den på service, men hvis du merker at det er noen deler som ikke funker helt glatt kan det sikkert være lurt. Det er et sted like ved Karl Johan som heter Bernina sømsenter. Jeg vet ikke om de gjør service, men om ikke annet kan de helt sikkert henvise deg til noen. Har du bruksanvisningen til symaskinen? Hvis ikke kan du forsøke å finne den på nett (symaskinens navn og modell + "manual"). Jeg fant manualen til min mormors gamle Singer fra 50-60-tallet på nettet, og det var veldig nyttig. Hvis ikke kan de kanskje være behjelpelige på sømsenteret?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå