FangeLiv Skrevet 14. juni 2011 #1 Skrevet 14. juni 2011 Vi har ei på to år som har slutta med bleie på dagen. Jeg har forventet og trodd at hun trenger bleie om natta i kanskje et år framover siden hun er så liten. Nå har vi hatt to uker med helt tørr bleie om morgenen, og hun tisser "potta full" når vi står opp. Hvor lenge bør hun være tørr i bleia om natta før vi evt fjerner den? Vil IKKE at hun skal få dårlige opplevelser med våt seng bare fordi vi har forventet at hun skal bli tørr før hun selv er klar. Erfaringer?
SmallTalk Skrevet 14. juni 2011 #2 Skrevet 14. juni 2011 Når hun vanligvis er tørr om morgenen så er det vel bare å prøve og se? De færreste barn får vel noen varige mén av å våkne i en våt seng, ihvertfall så lenge foreldrene ikke gjør et stort nummer ut av det og gjør det til noe galt. 3
Gjest Ulrikke Skrevet 15. juni 2011 #4 Skrevet 15. juni 2011 Vi hadde samme opplevelsen her - to uker etter at hun slutta med bleie på dagtid var det aldri tiss i bleia om morgenen. Da tok vi vekk bleia - hun hadde to uhell om natta etter det, begge gangene var hun syk (høy feber). Ellers ingen uhell om natta (og nå er det nøyaktig tre år siden...) Hvis ungen selv vil, hadde jeg prøvd uten! 1
Vibi Skrevet 15. juni 2011 #5 Skrevet 15. juni 2011 Jeg ville også prøvd nå, det er jo bare å la være å lage noe nummer ut av det om hun skulle ha et uhell! For en flink jente du har forresten! Å være bleiefri i en alder av to år er jo kjempeflott!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå