Gå til innhold

Hvor lenge trener du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer litt på hvor lenge andre folk trener. Jeg trener 3-4 ganger i uka (prøver å trene mer om jeg rekker). Trener rett etter jobb så det blir alltid til at jeg kun orker 1 time fordi jeg blir så sulten og sliten.

Trener 15 elipsemaskin, oppvarming og blir ganske svett, har på hastighet 8 de første 5 min så skur jeg opp til nivå 14. Blir forbent ca 200 kal på det.

Så tar jeg 15 min på stepmaskin/trappemaskin med "random" program og der svetter jeg som en gris og klarer nesten ikke stå etterpå (har på ganske høyt nivå). Så trapper jeg ned (bokstavelig talt) i 2 min.

Etter dette kjører jeg styrke på bein eller overkropp i ca 25 min.

Jeg jobber veldig effektivt hele tiden og tar ingen pauser.

Hvor lenge trener dere? :bond:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1.5 time styrke (med treningspartner, mindre hvis jeg trener alene), totalt 2 timer hvis jeg tar en cardioøkt i tillegg.

Skrevet (endret)

Kommer helt an på. Noen dager drar jeg bare på meg tightsen og får meg 20 minutter med effektiv løping. Andre ganger kan jeg være 3-4 timer på treningssenteret.

MEN; en normal treningsdag består av:

Oppvarming mølle, 10min gange. Intervaller 4x4/6(altså enten 22min eller 33 min), ELLER langkjøring 40-60 min. Så styrke (omtrent en time), så ror jeg ca 15 min og går på ellipsemaskin i 15 min om jeg IKKE har hatt langkjøring. (Mål om å alltid ha minst 1 time effektiv kondisjonstrening hver gang.)

Åja, glemte. 4 av 5 ganger har jeg en time Body Balance etter hver treningsøkt.

Endret av Lille Måne
AnonymBruker
Skrevet

Rundt 1 time intensiv hard styrke, ikke medregnet pausene. Er ute aktiv flere timer hver dag ellers.

Skrevet

Jeg trener en time annenhver dag.

Skrevet

Kommer helt an på. Noen dager drar jeg bare på meg tightsen og får meg 20 minutter med effektiv løping. Andre ganger kan jeg være 3-4 timer på treningssenteret.

MEN; en normal treningsdag består av:

Oppvarming mølle, 10min gange. Intervaller 4x4/6(altså enten 22min eller 33 min), ELLER langkjøring 40-60 min. Så styrke (omtrent en time), så ror jeg ca 15 min og går på ellipsemaskin i 15 min om jeg IKKE har hatt langkjøring. (Mål om å alltid ha minst 1 time effektiv kondisjonstrening hver gang.)

Åja, glemte. 4 av 5 ganger har jeg en time Body Balance etter hver treningsøkt.

Dæven så flink du er ! :jepp:

Jeg pleier også å løpe intervaller 4x4, og styrke etterpå!

Gjest *Maja*
Skrevet

Jogger 5-6 km 6 dager i uka...det tar ca. 30-40 min. Klatrer 2 ganger i uka i ca 2 timer(men blir vel 1 time siden vi er 2 som sikrer og klatrer annenhver gang)....

Skrevet (endret)

Jeg prøver å trene 1000 minutter i løpet av en måned, og da blir det gjerne en time eller to hver trening. Det varierer veldig ift dagsform, noen ganger 30 min andre ganger 120 min. ;)

Trener rundt 3-4 ganger i uka.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Skrevet

Ca en time, gjennomsnittlig tre ganger i uken gjennom året holder fint for meg.

Skrevet

Trener halvannen time annehver dag. 15 min oppvarming, resten styrke. De andre dagene går jeg tur i raskt tempo 30 minutter. Har "jumpers knee" etter en jogge-spree, så mer tåler jeg ikke. Håper å øke turene til 40 minutter snart, men satser ellers på økt forbrenning ved økt muskelmasse.

Skrevet

Mantraet på studioet jeg trener er forøvrig kondis/kardio ETTER styrkeøvelser - ikke før. Har tatt det for sannhet, men ser her at flere gjør det omvendt?

Skrevet

Trener mellom 1-2 timer så og si hver dag.

Skrevet

Mantraet på studioet jeg trener er forøvrig kondis/kardio ETTER styrkeøvelser - ikke før. Har tatt det for sannhet, men ser her at flere gjør det omvendt?

Styrke før kardio ja!

AnonymBruker
Skrevet

Springer 10 km på tredemølle omtrent hver dag :) +/- 60 min!

Gjest nina89
Skrevet (endret)

.

Endret av nina89
Gjest Flaut
Skrevet

Styrke trening 3 ganger i uken. hver økt varer på ca 1-2 timer.

Springer også på fjellet hver dag. Tar sånn ca 1 time vist jeg gir bånn gass.

Skrevet

Åh, ja. Jeg ser jeg har formulert meg litt teit. Det burde stått:

"Oppvarming mølle, 10min gange. Intervaller 4x4/6(altså enten 22min eller 33 min), ELLER langkjøring 40-60 min. Så styrke (omtrent en time) MEN IKKE OM JEG HAR LANGKJØRING"

Har ikke styrke på langkjøringsdager, rettogslett for jeg HATER langkjøring, sååå.. Da belønner jeg meg selv med "korte" treningsdager. Men jeg trener enda intervaller før styrke, rett og slett fordi jeg HATER intervaller også, så det er greit å få det unnagjort. :fnise:

Liker også å trene en runde med guerilla cardio etter intervallene, hvis jeg kjenner at jeg har noe mer å gi. Altså, hvis jeg tydeligvis ikke har gitt alt. Noe som skjer iblant. Duste-intervaller. :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...