Gjest Jay Skrevet 14. juni 2011 #2 Skrevet 14. juni 2011 Vi fikk noen keramikk-tallerkener. Ikke så rar gave i seg selv, men synes at det var litt rart at vi måtte betale flere hundre kroner (mer enn det som var oppgitt som gavens verdi) i postoppkrav for å få pakken. 6
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2011 #3 Skrevet 14. juni 2011 Hahaha! Hvor normalt er det å sende bryllupsgave i postoppkrav?? 6
Gjest Ruccola Skrevet 14. juni 2011 #4 Skrevet 14. juni 2011 En venninne fik en bokdekorasjon til sitt bryllup, som både hun og mange andre grøsset av.... Var en litt stor, gammel bok som var lagt åpen på bordet. De midterste sidene var foldet inni hverandre sånn at de dannet en slags rosett. Så var den pyntet med gullglitter og gull-lim, tørkede blomster og diverse..... Vet ikke om jeg får limt inn riktig link her nå, men prøver. Dette var eneste bildet jeg fant på nett av dette, og denne er flott i forhold til den venninnen min fikk! bok 6
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2011 #5 Skrevet 14. juni 2011 Huff så hæslig! Var ikke fn den på bildet, men kan se for meg den der med gull glitter - juledekorasjon??? *grøss*
Gjest grønnfi Skrevet 14. juni 2011 #6 Skrevet 14. juni 2011 Jeg som ikke eier diskresjon har stått og ledd høylytt ved flere gavebord. En gang straffet det seg og bruden ga gaven videre til meg ved en passende anledning. Så nå eier jeg en rund svartmalt finerplate som er dekorert med fine skjell og flettet nylontau. At noen kan få seg til å gi bort slike gaver er for meg en gåte, da er det nesten bedre å bare sende en oppmerksomhet iform av kort :gjeiper: Den samme bruden fikk også en telysestake formet som en utgått landeveisfarersko, i en udelikat grønnfarge. Jeeezz foreldrene hennes hadde mange rare venner. 4
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2011 #7 Skrevet 14. juni 2011 Mye av grunnen til at folk lager og gir slike rare greier er alle artiklene i blader og på nett som pusher på med lovord om at ingenting er bedre enn en gave man har laget selv fordi det er såååå personlig og viser at man har lagt ned tid og kjærlighet blablabla Håper ikke vi får noe slikt i vårt bryllup 8
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2011 #8 Skrevet 14. juni 2011 Jeg som ikke eier diskresjon har stått og ledd høylytt ved flere gavebord. En gang straffet det seg og bruden ga gaven videre til meg ved en passende anledning. Så nå eier jeg en rund svartmalt finerplate som er dekorert med fine skjell og flettet nylontau. At noen kan få seg til å gi bort slike gaver er for meg en gåte, da er det nesten bedre å bare sende en oppmerksomhet iform av kort :gjeiper: Den samme bruden fikk også en telysestake formet som en utgått landeveisfarersko, i en udelikat grønnfarge. Jeeezz foreldrene hennes hadde mange rare venner. Jeg har virkelig sympati med din venninde! Og du fikk som fortjent! :skratter: :knis: 4
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2011 #9 Skrevet 14. juni 2011 Mye av grunnen til at folk lager og gir slike rare greier er alle artiklene i blader og på nett som pusher på med lovord om at ingenting er bedre enn en gave man har laget selv fordi det er såååå personlig og viser at man har lagt ned tid og kjærlighet blablabla Håper ikke vi får noe slikt i vårt bryllup Greit nok med hjemmelagede ting, men; Mangel på selvinnsikt og svake kreative evner er dårlig kombo! 6
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2011 #10 Skrevet 14. juni 2011 Venninnen min fikk spraymalte, brukte, hestesko.. De var spraya med gull, greit at hun er glad i hester og sånn,men wooooooa hehe 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2011 #11 Skrevet 14. juni 2011 Hestesko er jo symbol for hell og lykke, så lenge den står rett vei da, som en U... Men som eneste bryllupsgave? Njæææ...
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2011 #12 Skrevet 14. juni 2011 Ja, skoene var dratt rett av en hest. Det hadde faktisk vært noe om de var kjøpt splitter nye og pynta, hadde kanskje kosta en hundrings pr sko, men de her var smårustne også hehe.
Gjest grønnfi Skrevet 15. juni 2011 #13 Skrevet 15. juni 2011 Jeg har virkelig sympati med din venninde! Og du fikk som fortjent! :skratter: :knis: Sympati????? Syntes det var slemt å gi den til meg. Men jeg har skumle planer, den har hengt hos meg i 10 år nå, og hun får den igjen på sølvbrullypsdagen 18
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2011 #14 Skrevet 16. juni 2011 Sympati for at hun fikk en så stygg bryllupspresang! den kommer vel til å "gå i arv" den gaven der! :D
Mary Poppins Skrevet 16. juni 2011 #15 Skrevet 16. juni 2011 Vi fikk et kjempestort cocktailglass. Ca 1 meter høyt. Hva i alle dager skal man med det? Det var heller ingen emballasje eller byttekort, så jeg mistenker at det var noe som var enten en re-gift eller noe som ble funnet støvet ned på et loft (dette var fra noen litt eldre slektninger). 1
Gjest Spinell Skrevet 20. juni 2011 #16 Skrevet 20. juni 2011 En venninne fik en bokdekorasjon til sitt bryllup, som både hun og mange andre grøsset av.... Var en litt stor, gammel bok som var lagt åpen på bordet. De midterste sidene var foldet inni hverandre sånn at de dannet en slags rosett. Så var den pyntet med gullglitter og gull-lim, tørkede blomster og diverse..... Vet ikke om jeg får limt inn riktig link her nå, men prøver. Dette var eneste bildet jeg fant på nett av dette, og denne er flott i forhold til den venninnen min fikk! bok Lekkert! Jeg så nylig en liknende dekorasjon på et loppemarked, og da kom jeg på at jeg hadde lest om at noen hadde fått en slik sak i bryllupsgave. Kanskje det var nettopp denne? Jeg har vært med å gi bort en litt utradisjonell gave en gang, nemlig en hengekøye. Den skilte seg ut på gavebordet blant glass og porselen, men ble absolutt tatt i mot på en positiv måte av brudeparet, og er trolig oftere i bruk enn penserviset. 4
Gjest Tirkes Skrevet 20. juni 2011 #17 Skrevet 20. juni 2011 En venninne av meg fikk abonnement på lokalavisa i ett år. Stod det så fint i kortet. To uker etter første ankomne avis, fikk hun regning for første halvår... Og hun hadde ikke hjerte til å kontakte denne tanten så hun betalte sin egen gave. 18
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2011 #18 Skrevet 20. juni 2011 Som tidligere ansatt hos Christiania GlasMagasin har jeg hjulpet en del kunder med å kjøpe bryllupsgaver. Det varr utrolig mange som kikket på ønskelista og fordi de selv ikke likte noe av det som stod på lista kjøpte de noe helt annet (og nei, det hadde ikke med pris å gjøre, tingene de kjøpte var oftest dyrere enn det billigste på lista). Noen eksempler: Brudeparet ønsket seg et helt enkelt, hvitt servise. Ikke noe mønster eller dill-dall. Dette synes brudens bestemor var helt forferdelig (noe så trist!!!) og kjøpte dette kaffeserviset til 6 personer. Samme form, men med koselig blomsterdekor. Pussig nok kom brudeparet og byttet det! En periode var det veldig mange som ønsket seg dette serviset fra Villeroy & Boch. Det var det mange som synes var litt vel spesielt og valgte å heller kjøpe ting etter egen smak. Hva for folk til å tro at dette eller dette faller i smak hos noen som ønsker seg dette serviset? 24
fridr Skrevet 20. juni 2011 #19 Skrevet 20. juni 2011 Ler meg skakk ihjel!! MERE, MERE! Broren min og svigersøster fikk et veggur som "vennen" til bestemora vår hadde skjært ut i tre... Godt handarbeide, riktignok. Men guri, så grusomt! Den henger utrolig nok i stua deres! Jeg håper virkelig ikke vi får det samme!
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2011 #20 Skrevet 20. juni 2011 Må innrømme at jeg blir en smule kvalm av dere som ler av gaver som folk har brukt tid på, og gitt dere med bare gode intensjoner, fordi de er glade i dere... Skam dere. 13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå