AnonymBruker Skrevet 14. juni 2011 #1 Del Skrevet 14. juni 2011 Hva foretrekker du når du skal reise, bestille pakketur med fly og hotell, eller bestille på egenhånd hver for seg. Tenker ikke på charterturer nå. Jeg ser blant andre Expedia reklamerer med at man sparer så mye penger på å bestille sammen. Min erfaring er den stikk motsatte. Iblant sjekker jeg pakkepriser fordi det kan være praktisk å få tilbake alt om noe uforutsett skulle inntreffe (askeskyer etc). Men stort sett alltid finner jeg billigere hotell og flybilletter selv. Jeg pleier bestille så jeg i verste fall må punge ut for første hotellnatten om noe skulle skjære seg med flighten. Men slik jeg ser det må ting skjære seg ganske ofte før det skal lønne seg å bestille en dyrere pakketur hver gang. Det blir en dyr sikkerhet. Det er mulig jeg søker pakker på feil sted, men Expedia feks har jo ofte fly og hotell jeg kan bestille billigere selv. Jeg har enda ikke sett noe tilfelle der jeg faktisk sparer penger på pakke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2011 #2 Del Skrevet 14. juni 2011 Et lite tillegg: De pakkereisene jeg har sett på krever betaling for alt med det samme. Det er jo en ulempe.Bestiller jeg hotell selv kan jeg kansellere om jeg skulle ombestemme meg, finne et billigere hotell feks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Micolina Skrevet 14. juni 2011 #3 Del Skrevet 14. juni 2011 Når jeg skal til syden, bestiller jeg chartertur. Foretrekker den sikkerheten tilfelle det skjer noe med hotellet eller flyreisen osv, så er det reiseseskapet som dekker det. Når jeg har reist på storbyferie så bestiller jeg gjerne fly og hotell/hostel hver for seg, er fordi jeg ofte finner billige hostel som ikke er med på pakketurer. Men funnet ut at enkelte pakketurer er ikke så mye dyrere enn å bestille hver for seg. Da jeg skulle til Berlin og Riga, så sjekka jeg prisen med pakketur og med å bestille hver for seg, og da var pakketuren billigere (da bodde vi på hotell og ikke hostel). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Skrevet 14. juni 2011 #4 Del Skrevet 14. juni 2011 Bestiller alltid på egenhånd. Men å gjøre det på egenhånd via Expedia er ofte billigere likevel. Det er helt riktig at i de fleste tilfeller koster det mer å bestille hotell og fly samla, men det er hvis man gjør det via et reisebyrå. Expedia bare har en stor oversikt over en drøss hoteller og flymuligheter, du må fortsatt komponere reisen selv og lese om hotellene etc. Både på tur til Barcelona og Dublin var Expedia billigere enn å bestille flybilletter for seg og hotellet via feks hotels.com. Men det varierer, så lurt å sjekke hver gang. Andre ganger har det lønt seg å bestille fly direkte fra sas eller Norwegian og så gå på hotels.com eller en annen lignende side og lete etter hotell. Var i Portugal i 2008, og da fikk jeg et hotell på Algarve-kysten som egentlig var et luksushotell for golfivrige briter med en døgnpris på 2000 kr, til 400 kr natta, takket være en hotellnettside. Så min erfaring er at man uansett sparer på å gjøre ting selv, enten det er via expedia eller ikke. Mer enn å ringe/maile et reisebyrå som fortar all bestilling for en, som man gjorde før i tida, i alle fall. Det er mye ekstra styr å sitte der med ørten hoteller som ser helt like ut og prøve å finne hvilket som er best, men det er som oftest verdt det!:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmallTalk Skrevet 14. juni 2011 #5 Del Skrevet 14. juni 2011 Sist jeg var ute og reiste bestilte jeg flybilletter og hotell som "pakkereise" fra Ticket. Der velger du selv hvilken flight du vil ha og hvilket hotell, og så lenge det havner på samme regning så er det pakkereise. Vi var på Hawaii, og for vår del så var det faktisk Ticket som hadde de billigste flybillettene med den gustigste reisetiden. Hotellet kunne vi fått et par tusenlapper billigere på Hotels.com, men vi valgte heller å ha kun en operatør å forholde seg til dersom noe skulle gå skeis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2011 #6 Del Skrevet 15. juni 2011 Jeg foretrekker også å bestille alt selv, i allefall når jeg reiser til land som er greie å forholde seg til. Synes alltid det er billigere å plukke og mixe selv enn å velge en pakke (selv om man får komponere delene i pakken, er det ofte begrensede valgmuligheter i forhold til om alt er helt fritt) I noen tilfeller (f.eks. da vi reiste med den transsibirske jernbanen) var det så mange fordeler med pakketur, pga div visum som de ordnet for deg, hoteller i Mongolia som var vanskelig å finne på nettet, og så videre. Nå reiser jeg stort sett til storbyer, da. Hadde jeg skulle sløve på stranda i en uke uten noen større ambisjoner, kan det godt hende jeg ville valgt en pakketur, kjekt å bli busset til og fra flyplassen, for eksempel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå