Gjest Gjest Skrevet 14. juni 2011 #1 Skrevet 14. juni 2011 Er det uvanlig å begynne med barbering ved fyllte 50? Føler meg lit fjortis men synes det var en ny og spennende erfaring at mannen min også ble enda mer tennt på å tilfredstille meg. Jeg har alltid luktet veldig sterkt selv om jeg har vasket meg grundig nedentil. Nå mener har det lukter annerledes og mye friskere og at det er mer fristende å gå ned dere nede. Er det en ting andre også har opplevd? Hvor ofte barberer man seg der nede for å ungå disse røde prikkene? Jeg er litt engstlig for at det skal bli kløe, men har ikke merket noe ennå.
meesaa Skrevet 14. juni 2011 #2 Skrevet 14. juni 2011 Du må bare passe på å ha skarpt nok /nytt nok barberblad, og være hygienisk. Vask først etc, bruk gjerne barberskum fremfor såpe som mange andre bruker. Ikke bruk aaalt for trange klær rett etterpå, og bruk gjerne truser av bomull for å være mest mulig skånsom og la huden puste:) Finnes mye kremer og ting man kan bruke for å unngå mange av ulempene (inngrodde hår etc). Men! Det er ikke hvor ofte du barberer som avgjør om du får prikker eller ikke, de kommer du nok til å få uansett, men du kan gjøre de mindre synlige/merkbare ved det jeg sa over:-) Ps det kan nok klø litt ja, det må man bare tåle.
Gjest ts Skrevet 14. juni 2011 #3 Skrevet 14. juni 2011 Takk for svaret :o) Men lukten da, endret det seg hos deg? Det har jeg slitt med hele livet, at det lukter veldig sterkt. Jeg har alltid ment det var kostholdet, men nå tenker jeg det kan ha vært den sterke behåringen min?
Burn Skrevet 14. juni 2011 #4 Skrevet 14. juni 2011 Kraftig hårvekst i underlivet kan absolutt relateres til vond lukt. Tett hårvekst gjør oksygentilførselen mindre, og lukten derfor verre. En god grunn til å fjerne kropps-hår er nettopp svetteproblemer, ettersom svette sitter igjen i hårene, og gjøre lukten verre. Vi vet alle at det ikke bare er svette som produseres i underlivet, så jeg tror du har gjort et godt valg ved å fjerne hårene
xavi Skrevet 14. juni 2011 #5 Skrevet 14. juni 2011 (endret) Jeg pleier å barbere meg på kvelden, slik at jeg kan sove uten truse i pysjbuksa mi. Da får huden puste, og blir ikke irritert. Dessuten passer jeg alltid på å ha et godt rengjort barberblad som er skarpt, dette gjør at man ikke får inngrodde hår så lett. Barberskum er et must! Selvom du fint kan tørrbarbere leggene dine, funker det ikke å gjøre det samme "der nede" Endret 14. juni 2011 av xavi
Gjest ts Skrevet 14. juni 2011 #6 Skrevet 14. juni 2011 Skum eller gel? Hva er mest behagelig, ble litt usikker når du sier skum. For jeg forsøkte meg med gel, og det føltes bra :o).
meesaa Skrevet 14. juni 2011 #7 Skrevet 14. juni 2011 Jepp, vi er nokså enige her. Alle lukter forsåvidt forskjellige, men sånn er det jo med hår under armene også (hvertfall syns jeg personlig man lukter mer dersom det er litt hårvekst der) Lykke til ;o)
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2011 #8 Skrevet 14. juni 2011 Jeg barberer meg nedentil med høvel annenhver dag. Har aldri opplevd røde prikker eller inngrodde hår. Deilig å slippe krattet, og mannen min er storfornøyd.
xavi Skrevet 14. juni 2011 #9 Skrevet 14. juni 2011 Skum eller gel? Hva er mest behagelig, ble litt usikker når du sier skum. For jeg forsøkte meg med gel, og det føltes bra :o). Mente gel! Hehe, har brukt skum nesten hele livet før jeg skiftet til gel for noen måneder siden. Liker det mye bedre, men glemte helt at jeg hadde byttet ut skummet
Gjest ts Skrevet 14. juni 2011 #10 Skrevet 14. juni 2011 Det deiligste overraskelsen var hvor mye mer følsom jeg ble :o). En fullstendig annerledes opplevelse fordi området han bruker blir større. Ny opplevelse. Mer gel skal kjøpes inn.
Gjest anonym Skrevet 14. juni 2011 #11 Skrevet 14. juni 2011 Barbere hverandre kan være et deilig forspill *o*. Har forsøkt flere ganger, veldig vellykket og opphissende.
Gjest irmelin Skrevet 15. juni 2011 #12 Skrevet 15. juni 2011 Lar du han barbere deg??? Det høres sinnsykt pirrende ut, selv om vi har vært sammen i snart 30 år *o*. Det skal jeg be mannen min gjøre, han vil jo se mye bedre og være mer forsiktig også.
Lulilelu Skrevet 15. juni 2011 #13 Skrevet 15. juni 2011 Utenom ting som ny høvel osv så er det to ting som virkelig reduserer røde prikker. Det ene er å bruke skrubbekrem/hanske når man dusjer for å unngå inngrodde hår. Det andre er å bruke en type antibac gel. Jeg har prøvd mange forskjellige men favoritten er cooling gel fra Asan.
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2011 #14 Skrevet 15. juni 2011 Kraftig hårvekst i underlivet kan absolutt relateres til vond lukt. Tett hårvekst gjør oksygentilførselen mindre, og lukten derfor verre. En god grunn til å fjerne kropps-hår er nettopp svetteproblemer, ettersom svette sitter igjen i hårene, og gjøre lukten verre. Vi vet alle at det ikke bare er svette som produseres i underlivet, så jeg tror du har gjort et godt valg ved å fjerne hårene Det er utflod og svette som sitter i hårene som gir lukt. Hårene i seg selv gjør ikke at oksygentilførselen minsker (som du sier) faktisk det motsatte. Glattbarbert og trang bukse gjør at man får veldig lite lufttilførsel og da kan man få underlivsproblemer. Når man er barbert er det derfor viktig å ikke ha for trange bukser. Utenom ting som ny høvel osv så er det to ting som virkelig reduserer røde prikker. Det ene er å bruke skrubbekrem/hanske når man dusjer for å unngå inngrodde hår. Det andre er å bruke en type antibac gel. Jeg har prøvd mange forskjellige men favoritten er cooling gel fra Asan. Eller dildorens - funker som bare det! Får aldri røde prikker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå