Gå til innhold

hvordan har du det hjemme?


gladidag

Anbefalte innlegg

Hei! Hvordan ser det ut hjemme hos dere?

Vi har en salig blanding av farger og møbler nå feks burgunderbuesofa i hud, to grå stramme lenestoler, litt furu og litt kirsebær...og gammelrosa tapet på kjøkkenet. :kvalm: Holder på m nytt hus og der skal det bli litt enklere og mer stil over sakene.

Litt nye møbler og bestemors slitte ørelappstol på hedersplass i stua. Kjøkkenet er montert i dag og jeg er sååå fornøyd!! Lekkert. Gleder meg til å flytte :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har to etg hjemme.

Åpen løsning til kjøkken, gang og stue. Malt i provence-hvit-fage. Gammel hvit (typisk boretslag)kjøkkeninnredning. Laminat på gulvene.. Vinrød skinnsofa og sort og gooood kosestol i sort skinn.. Møbler i (fake)tre, har bøklaminat..

Kan foresten sette inn en link til huset, slik det så ut før vi flyttet inn og malte det! Her ser dere vår leilighet.

Som sagt.. før vi kjøpte.. Ikke våre møbler.

Soverommet er i en annen blåfarge nå. Ikke helt fornøyd, men..;)

Gangen, kjøkkenet og stuen har vi malt, som sagt, hvit provence.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor i leilighet. Eggeskallhvite vegger i alle rom, stilrene møbler i bjørk/lønn, sort og stål, mørkegrå sofa. Fargerik abstrakt kunst på veggen. Parkett på gulvet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor i en leid leilighet - og dermed må vi leve med de fargene og det som er der fra før. Det er helt ok - gråhvite vegger på soverom og stue, og knallgult kjøkken med hvit innredning. Ville nok ikke valgt disse fargene selv - men det er ok siden vi vet at vi ikke skal bo der for alltid.

Har en del furumøbler: bokhylla, kjøkkenbordet, senga, en kommode, tv-benken og stuebordet. En del av det er "arvet" eller tatt med hjemmefra - tror ikke vi hadde kjøpt furu om vi skulle kjøpt i dag.

Lys blå skinnsofa med to lenestoler - også arvet.... ;)

I stua er fargene holdt i blått og noe svart. Har blå sjatteringer i bildene, blå "pynteting", blå puter i sofaen osv.

Helt ok. Ikke sånn jeg vil ha det når vi får litt større plass og noe som er vårt eget. Men funker nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor i leilighet.

Her har vi to stuer, med åpen skyvedør mellom... På begge stuene er det malt i fargen Gul Sandsten. På storstua har vi en blå salong med masse puter. Bordet er ett kistebord i mahogney med masse skuffer. I hjørnet står ett rundt bord i samme. Teppet går igjen i fargen på veggen. Videre har vi en lenestol som også er blå. I ene hjørnet har vi en hjørnepeis som er hvit. På langveggen står ett slags skatoll/ sjenk som er mahogney med fem skuffer bortover. Over dette har vi ett stort speil i mahogney og gull.

Andre langveggen er vinduer og altandør, og der står den lengste sofaen.

Så har vi en stor tv.

På lillestua har vi en gammeldags skrivepult med skuffer på hver side. Den også i mahogney. I ene hjørnet står en mørk kurvstol og en mahogney farget pidestall med en stor plante på.. Vi har en liten sovesofa her inne også som er blå, med hvite og blå puter i. Foran står ett lite bord. På hver side av sofaen har vi to store lysestaker, med hvite kubbelys. Å ett lite sekskantet bord.

På ene kortveggen står ett stor glasskap med lys i, hvor servicet og glassene står. Ved skyvedøren- på veggen ved siden står en liten bokhylle i mahogney med en tv på.

Kjøkkenet er lite, malt i hvitt med kirsebær, hvit og stål innredning.

Badet er flislagt med badekar.

Gangen er hvit med gamle sort/ hvitt bilder av Ålesund og ett bord og en stol i Kirsebær og stål, for å få litt farge der har vi ett rødt teppe.

Soverommet er holdt i en lys farge

Alle gulvene bortsett fra badet har parkett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leier en liten leilighet fra ett eiendomsfirma, så fargene er som di er.

Men det er lyse vegger (elfenbensfarget eller noe) med hvite karmer til dører og vinduer på stua/oppholdsrommet.

Her har jeg en 2-seter og en 3-seter i olivengrønn fløyel (gammel og flott sofa!!) bord og avlastningsbord i eik (ser slik ut ihvertfall), hvite gardiner med enkelt mønster i olivengrønt. dobbeltsenga som står i stua er gjort om til en himmelseng av et lesehjørne, med hvitmalte hyller og hvite gardiner med tynne striper i farger festet på hvite gardinstenger. masse store puter og pledd og dobbelt sengeteppe. Har bilder både inne lesekroken en på hyllene som innkranser den.

Hvitmalt TV-bord og masse grønnplanter i forskjellige størrelser.

Kjøkkenet er hvitt, med ny kjøkkeninnredning i hvit laminat, helt vanlig og ok.

Gang er vel samme farge som stue, med hvite garderobedører.

Bad er i hvite fliser på veggene helt opp til taket, grå fliser på gulvet og nytt speilskap med furu(?) ramme.

Og balkong!!!! :sjarmor:

Stoooortrives i min lille leilighet!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hus - DETTE - bortsett fra at vårt er mørkerødt med hvite karmer - og er litt endret inni...

Har antikkgult og andre lyse farger på alle vegger - lindegrønn på kjøkkenet som også har Shaker vanilje innredning fra Norema (kombinert med kirsebærfarget tre...)

Syns det er fint jeg :ler:

Suz :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Arwen!

var innom hjemmesiden din, lekker leilighet. siden jeg er oppi husbygging er det mye som trengs.Likte godt reolen din som tv står på.Hvor kommer den fra? Og lampene over spisebordet var kjempetøffe. Hvor kommer de fra da? Må stjele litt ideer hos andre vet du :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor i en toetasjes rekkehusleilighet, med stue og kjøkken i 2. etg.. På stua har vi magnolia på veggene og eiklaminat på gulvene. På kjøkkenet har vi en lys farge som er litt forskjellig fra magnolia, og samme type gulv. Vi har samme farge på lister og vinduskarmer i begge rommene. Det er en slags gråbeige farge (vanskelig å forklare, men veldig stilig). Den fargen har vi også malt skapene på kjøkkenet i.

Bokhyllene og et gammelt skap som står på stua har samme farge som veggene. Sofaen er i konjakkfarget skinn, og vi har en svart lenestol til.

Ønsker meg veldig en ny seksjon/hyllesystem med plass til tv og stereo, der det også er skap med plass til glass og kopper etc...

Gangen nede er malt helt lys og kommoder, skap og hyller er i grått.

Neste på ønskelista der er nytt gulv (mørke grå flis).

Badet er i lys gråblått og hvitt, lekkert :D !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan se den halvferdige leiligheten vår på hjemmesiden vår. (Ligger i profilen)

Kjempestilig!!

Hvor har dere kjøpt seksjonen der tv'en står? En sånn kunne jeg gjerne tenkt meg :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gladidag: har sendt deg PM.

Reolen er enkelt og greit Bonde fra IKEA. Satt sammen selv. :D en av de få tingene som er fra Ikea faktisk. Skal legge ut nye bilder når alt er ferdig. Har en ekstremt treg sambo så listene mangler fortsatt her og der. Håper å bli ferdig i løpet av uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en god blanding av gammelt og nytt, tradisjonelt og moderne.

En del av møblene våre er oppusset. Dvs. vi har enten arvet eller kjøpt brukt og malt, beiset eller lasert dem. En del har vi også kjøpt helt nytt.

Jeg vil ha et hjem der jeg trives. Om andre liker det spiller egentlig ikke noen rolle (bortsett fra sambo da). Jeg er også glad i farger og kunne ikke ha overlevd i et hjem med hvite vegger og lyst treverk over alt. Veggene våre er gule, røde og i andre varme farger. Men vi har også et par rom som er malt i lys antikk og magnolia. Disse rommene har ikke store vegger, men mye tak (skråtak).

Vi har oljet eikeparkett på i den ene etasjen (stue, TV-stue, kjøkken, spisestue) og laminat i den andre etasjen (soverom, gjesterom og loftstue). Og oppå parketten og laminaten har vi masse løse tepper.

Jeg er ikke glad i lyst treverk. Foretrekker mørkt treverk eller at det er beiset i en bruntone. Jeg er heller ikke begeistret for svart og stål, annet enn i mindre detaljer. Hos oss er det lunt og koselig (synes jeg). Ting må ha en viss "tyngde" for at jeg skal like dem. F.eks robuste, kraftige møbler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så forskjellige vi er. Var så lykkelig da vi kunne male alle veggene lyse da vi kjøpte leilighet nå, var utrolig lei farger på veggene. Elsker å ha det lyst og luftig rundt meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. ja vi er forskjellige.

Og det kommer nok av forskjellige ting også. For 20 år siden ønsket jeg meg svarte møbler og hvite vegger. Men så har jeg liksom forandret meg litt.

Jeg synes selvsagt at leiligheter/rom som er lyse og luftige med stilrene møbler er ganske lekkert, men jeg hadde ikke klart å bo sånn. Jeg mister kreativiteten i slike hjem (har testet det ut :ler: ) og jeg føler meg blendet, på en måte!

Vanskelig å forklare.

Det fine med interiør, er jo nettopp at vi kan få det slik vi VIL ha det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så enig med Lea. Det er mange hjem jeg syns er dritlekre, som jeg aldri ville bodd i selv, fordi det ikke er min smak eller fordi jeg ikke hadde trivdes til daglig. Foreksempel ekstremt minimalistiske hjem. Det er kjempelekkert å se på men kunne aldri bodd slik!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det lyst og trivelig' date=' men vi har litt for mange ting... Eller kanskje leiligheten er for liten..?[/quote']

:ler: har samme problemet - har en hel bod med greier jeg har lyst til å ha opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde jeg ville ha tilnærmet hvite vegger og et veldig "rent" utrykk når jeg fikk eget sted, men nå som jeg ser det bli realisert finner jeg ut at jeg vil ha farger på veggene! :D

Det blir nok jordfarger som kommer til å gå igjen rundt om i leiligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...