Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg drømte inatt om en veps. Hørte summingen dens tydelig, og den kom hele tiden bort til meg.

Nede bak på leggen, hadde jeg et sår, noe jeg har i virkeligheten også, og vepsen prøvde å komme under buksa mi og bort til såret, mens jeg hele tiden prøvde å forhindre at det skulle skje.

Jeg lå i sengen min og hadde på meg en pysjbukse. Rommet mitt var fint og lyst og sommerlig.

Noen som vet hva det betyr?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg drømte inatt om en veps. Hørte summingen dens tydelig, og den kom hele tiden bort til meg.

Nede bak på leggen, hadde jeg et sår, noe jeg har i virkeligheten også, og vepsen prøvde å komme under buksa mi og bort til såret, mens jeg hele tiden prøvde å forhindre at det skulle skje.

Jeg lå i sengen min og hadde på meg en pysjbukse. Rommet mitt var fint og lyst og sommerlig.

Noen som vet hva det betyr?

Hvilke forventninger har du til hva det kan bety?

Drømmer er en blanding av det du husker fra dagen før eller tidligere og vill fantasi. Denne drømmen virker som om hjernen din bare har flydd av gårde i vill fantasi mens den lagde en historie. Lider du av entomofobi (frykt for insekter)? Det er vanlig at man drømmer om noe man er redd for, og mange er redd for vepser. De kan jo stikke, og det er ikke godt! Noen er allergiske og da kan det være farlig.

En slik drøm behøver derfor ikke å bety noe som helst. Jeg ville slappet mer av, for det er faktisk ikke noe som tyder på at drømmer behøver å ha en stor eller viktig betydning. Hvertfall er det slik med alt det merkelige jeg drømmer. Det betyr aldri noe.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg frykter ikke vepsen. Jeg er selvfølgelig redd for å bli stukket om jeg møter en veps, men det er ikke noe jeg sliter med til daglig.

Jeg skjønte ikke hvorfor vepsen på død og liv skulle bort til såret mitt på leggen. Den var desperat på å komme bort til såret mitt.

Jeg var ikke redd vepsen i drømme, men jeg bare syns det var ekkelt at den kom under pysjbiksa og skulle bort til såret.

Det jeg tenkte på angående drømmen, var at vepser ofte kan være negativt, og at om jeg ble stukket ville det også være noe negativt? Og dette med såret og vepsen ...

Skrevet

Min lenke

Hvem vet? ;)

Det der var jo fullstending bortkastet? Tråden handler om en drøm om å bli angrepet av veps, ikke hvordan man skal behandles for biestikk?

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg frykter ikke vepsen. Jeg er selvfølgelig redd for å bli stukket om jeg møter en veps, men det er ikke noe jeg sliter med til daglig.

Jeg skjønte ikke hvorfor vepsen på død og liv skulle bort til såret mitt på leggen. Den var desperat på å komme bort til såret mitt.

Jeg var ikke redd vepsen i drømme, men jeg bare syns det var ekkelt at den kom under pysjbiksa og skulle bort til såret.

Det jeg tenkte på angående drømmen, var at vepser ofte kan være negativt, og at om jeg ble stukket ville det også være noe negativt? Og dette med såret og vepsen ...

Hvorfor fantasivepsen angrep deg i en fantasi? Vel, det var jo bare fantasi da. Vepser kan være negativt for de som blir stukket, slitter med vepsebol, innpåslitne veps eller de som synes veps er ekle. Det er ikke alltid noen forklaring på hvorfor fantasi er som den er. Det er heller ikke alltid så viktig.

Men veps er jo også i aller høyeste grad positivt. Både biologisk som en viktig del i et samfunn og kulturelt.

Her kan du prøve å tolke hva drømmene dine betyr.

http://www.droemmetydning.com/drommesymboler/2?alphaname=Veps

"Veps :

Dette insektet betyr oftest at du bør avslutte et forhold som ikke gjør noe godt for deg, men den kan også bety sinne. Ble du stukket er noen misunnelig på deg. Drepte du den klarer du å holde på dine rettigheter."

Skal vi ta dette seriøst, eller er det bare bullshit som noen har funnet på? Isåfall, hvorfor?

Endret av Ekerilar
AnonymBruker
Skrevet

Det der var jo fullstending bortkastet? Tråden handler om en drøm om å bli angrepet av veps, ikke hvordan man skal behandles for biestikk?

Følg med på innlegget rett under da, jeg satte inn feil link.. :roll:

AnonymBruker
Skrevet

Hallo!

Jeg syns det er spennende med drømmetydning! Jeg er ikke i noe forhold, men jeg er forelsket i en mann som er opptatt. På lang avstand! Men jeg møter på han nå og da siden vi bor i samme område...

Vet ikke om drømmen har noe med han og gjøre, eller om drømmen handler om noe jeg er redd for.

I gamle dager, og i norrøn tid drev de med drømmetydning og det var en del av livet. Det er jo en grunn til at vi drømmer, da :)

Skrevet

Hallo!

Jeg syns det er spennende med drømmetydning! Jeg er ikke i noe forhold, men jeg er forelsket i en mann som er opptatt. På lang avstand! Men jeg møter på han nå og da siden vi bor i samme område...

Vet ikke om drømmen har noe med han og gjøre, eller om drømmen handler om noe jeg er redd for.

I gamle dager, og i norrøn tid drev de med drømmetydning og det var en del av livet. Det er jo en grunn til at vi drømmer, da :)

I gamle dager i norrøn tid trodde de på Tor og Odin også.

De trodde at lyn og torden kom fra Tor som slo med hammeren sin.... :)

Det går an å tyde drømmer til omtrent hva som helst. Og det går an å få drømmer til å gå i oppfyllelse.

Men drømmer betyr ikke noe mer enn det du gjør det til. Drømmer kan ikke si noe om fremtiden.

• 2 uker senere...
Skrevet

Stakk den deg? Ville den stikke deg?

I følge Freud så er alle ting som stikkes inn i noe (ta på sko, kniv i slire, sove i sovepose osv.) et tegn på sex. Kanskje du er seksuelt frustrert, eller kanskje noen maser på deg (som veps) om å få pule.

Nei! Jeg kødder ikke! Freud la seksuelle betonigner til alt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...