Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Kiss12
Skrevet

Hei :-)

Jeg har ganske rødlig hud (røde, små "flekker" i panna og på nesen, lyserosa i kinnene) og i tillegg både tørr og fet hud. Rett etter at jeg har dusjet/renset huden er huden min ganske glatt, men samtidig tørr i panna og på nesen, derfor bruker jeg A-creme fra apoteket. Problemet er at utover dagen blir huden min veldig blank (den blir det uansett om jeg tar på fuktighetskrem eller ikke, men den blir enda blankere om jeg har på krem). Jeg synes ikke det er noe fint når huden min er blank i det hele tatt, så derfor føler jeg liksom at jeg må pøse på med pudder hele dagen for at det skal holde seg matt.

I tillegg er jeg ganske blålig under øynene. Jeg har sjeldent kviser, men har en litt sorte prikker på og rundt nesen. Jeg er ikke helt sikker, men jeg tror også at jeg har ganske store porer i området rundt nesen.

Dette ble et veldig langt og kronglete innlegg, men er det noen som kan hjelpe meg? :) Jeg er så lei av å kjøpe forskjellige renskekremer, fuktighetskremer og sminkeprodukter når ingenting virker!

Jeg renser huden morgen og kveld med en rens fra dermalogica, skrubber huden to ganger i uka og bruker A-creme en gang i blant.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :-)

Jeg har ganske rødlig hud (røde, små "flekker" i panna og på nesen, lyserosa i kinnene) og i tillegg både tørr og fet hud. Rett etter at jeg har dusjet/renset huden er huden min ganske glatt, men samtidig tørr i panna og på nesen, derfor bruker jeg A-creme fra apoteket. Problemet er at utover dagen blir huden min veldig blank (den blir det uansett om jeg tar på fuktighetskrem eller ikke, men den blir enda blankere om jeg har på krem). Jeg synes ikke det er noe fint når huden min er blank i det hele tatt, så derfor føler jeg liksom at jeg må pøse på med pudder hele dagen for at det skal holde seg matt.

I tillegg er jeg ganske blålig under øynene. Jeg har sjeldent kviser, men har en litt sorte prikker på og rundt nesen. Jeg er ikke helt sikker, men jeg tror også at jeg har ganske store porer i området rundt nesen.

Dette ble et veldig langt og kronglete innlegg, men er det noen som kan hjelpe meg? :) Jeg er så lei av å kjøpe forskjellige renskekremer, fuktighetskremer og sminkeprodukter når ingenting virker!

Jeg renser huden morgen og kveld med en rens fra dermalogica, skrubber huden to ganger i uka og bruker A-creme en gang i blant.

Kan du ikke bare la en hudpleier se på huden din?Jeg lurer på om dagkremen inneholder olje siden du blir blank.Kanskje du bare skal prøve en som kun gir fuktighet.Det at du har mørke ringer under øynene,er det ingen krem som hjelper mot.Derimot kan du skjule det med en concealer.De flekkene du snakker om,aner jeg desværre ikke hva er.

Skrevet

Du bør uansett bytte dagkrem, vil tro at du kan gi Dermalogica Skin Smoothing Cream et forsøk:)

Skrevet

A crem er e ikke dag krem, det er ikke en krem generelt. Kast den! Jeg ville også vurdert å bytte. Personlig synes jeg du bør kaste rensekremen din også, merket er ikke bra etter min meining. Gå på en hudpleie "butikk" kjøp skikkelige greier, innenfor dette må jeg si at pris nesten alltid henger sammen med kvalitet! Når det det gjelder blått under øynene er den beste måten å bruke consealer, velg en kremet en men ikke helt flytene. Gul consealer er veldig bra under blå ringer, grønn concealer kan du bruke på de røde partiene dine. Svarte prikker kan du ta vekk, bruk masker som er egnet til det:)

Skrevet

Jeg vet ikke hvilken type krem som kan hjelpe deg ettersom jeg ikke er noen ekspert.

Men før du finner en hudpleierutine som fungerer kan jeg gi et lite tips som jeg bruker når huden min føles fet.

Har Talkum fra apoteket. Den kan virkelig brukes til mye :) Jeg drysser litt pudder i lokket, og påfører med en sminkekost på de områdene som glinser. Det varer hele dagen uten at huden glinser!

Det er jo ikke noen vits å kjøpe dyre puddere når du kan kjøpe billigere alternativ som fungerer like bra !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...