AnonymBruker Skrevet 14. juni 2011 #1 Skrevet 14. juni 2011 Nå har jeg lett og lett i mange uker etter somerjobb, er 6 mnd på vei. Har hittil gått skole, og barnet var ikke planlagt. Ønsker å kunne forsørge meg selv, og ettersom jeg og sambo ikke er gift, har vi ikke forsørgelsesplikt ovenfor hverandre. Det er snakk om to mnd i sommer hvor jeg ikke har inntekt. Har kraftig bekkenløsning, som gjør det vanskelig å finne en jobb jeg kan klare nå. Lurer på om jeg er nødt til å dra på NAV i morgen og høre om de kan hjelpe meg. Vi eier hus sammen, men lånet er ikke særlig stort, 600000,- Huslån på hver av oss blir ca 2000 pr mnd, og strøm ca 500 pr mnd. Frykter de kommer til å si at jeg må selge meg ut av huset, noe som jeg synes er helt på jordet når det er snakk om to måneder.(Starter skole igjen til høsten.) Noen som vet hvordan jeg skal gripe an dette? Hva jeg evt skal ta med av dokumentasjon osv?
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2011 #2 Skrevet 14. juni 2011 Hvorfor kan ikke samboeren din trå til? Det er jo faktisk hans barn du bærer på. Akkurat i dette tilfellet så vil nav sosial se på dere som en husholdning. Nav forholder seg ikke til nedbetaling av boliglån. Kun renteutgiftene. Hva med å gå i banken å be om rentefritak for 2-3 måneder? Får dere feriepenger? Skatt til gode? Får du engangsstønad i forbindelse med fødselen? Den betales visst ut før fødselen.
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2011 #3 Skrevet 14. juni 2011 Hvorfor kan ikke samboeren din trå til? Det er jo faktisk hans barn du bærer på. Akkurat i dette tilfellet så vil nav sosial se på dere som en husholdning. Nav forholder seg ikke til nedbetaling av boliglån. Kun renteutgiftene. Hva med å gå i banken å be om rentefritak for 2-3 måneder? Får dere feriepenger? Skatt til gode? Får du engangsstønad i forbindelse med fødselen? Den betales visst ut før fødselen. engangsstønaden utbetales 3 mnd før fødsel,så det kan vel være en mulighet å ta penger der fra?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå