snuppelure69 Skrevet 14. juni 2011 #1 Del Skrevet 14. juni 2011 Skal ha stort hageselskap til helgen og skal servere reker. Ingenting er vel bedre om sommeren. Men jeg begynner å bli litt lei bare majones/aioli, dill og sitron. Er det noen som har noe spennende tilbehør som de vil dele med meg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veronica W Skrevet 14. juni 2011 #2 Del Skrevet 14. juni 2011 Jeg liker å lage denne dressingen: Rømme,majones, dill, hvitløk og sitron. Som tilbehør kutter du opp advokado, salat, agurk og har ananas til:) Veldig god kombinasjon. Dressingen blir vel kanskje noe lik det du er lei, men alt dette sammen smaker veldig godt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sequin Skrevet 14. juni 2011 #3 Del Skrevet 14. juni 2011 (endret) hjemmelaget Guacamole og hjemmelaget pesto er godt til reker! ellers pleier jeg å spise Avocado og løk til, men det er kanskje helt normalt? :gjeiper: edit: også spiser jeg alltid ristet grovbrød til, da smaker rekene mye bedre Endret 14. juni 2011 av sequin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meesaa Skrevet 14. juni 2011 #4 Del Skrevet 14. juni 2011 http://www.matprat.no/gjester/gjesteoppskrifter/avocado-med-reker/ DETTE er maten sin, det. Det trenger absolutt ikke å danderes og fikses og styres med slik som på bildet, men det smaker helt himmelsk. Enkelt å lage, også ;o) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carline Skrevet 14. juni 2011 #5 Del Skrevet 14. juni 2011 Jeg lager en type dressing. Et halv grønt eple i små terninger, en halv løk, finhakket, presset hvilløk etter ønske, litt sitonsaft, litt finhakket persille, 1 ss majo, 3 ss creme fraiche. Ellers så bruker jeg avokado, dill, loff, salat, tomat og svart kaviar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jay Skrevet 14. juni 2011 #6 Del Skrevet 14. juni 2011 (endret) Jeg synes denne ser god ut http://dinmat.aftenbladet.no/Finn-oppskrifter/Oppskrifter/Forretter-Sm%C3%A5retter/Fisk-og-skalldyr/Skalldyr/Rocka-rekecocktail og mye lurt her http://www.kk.no/871230/slik-gjor-du-rekemaaltidet-sunnere Endret 14. juni 2011 av Jay Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest petre Skrevet 14. juni 2011 #7 Del Skrevet 14. juni 2011 Mye er nevnt allerede. Jeg bruker også rå løk, dill og sitron til. I tillegg pleier jeg å ha en dip av rømme/creme fraiche, dill og masse hvitløk. Dip av hvitløk/rømme/sweet chillisaus er også godt. Ellers er det sikkert godt med karrirømme eller sterkere saker. Indiske sauser er jo knallgodt til reker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Benedicte22 Skrevet 14. juni 2011 #8 Del Skrevet 14. juni 2011 Jeg elsker Avocado med reker i, og litt annet dill dall oppi, kommer jo an på hva du selv liker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2011 #9 Del Skrevet 14. juni 2011 Jeg ville ikke hatt noe annet til ferske reker enn andre ferske skalldyr, jeg. Sjøkreps, østers, noen dampede hvitvinsdampede blåskjell - denslags. Og så godt brød, aioli og rikelig med sitronbåter. Samt chablis og/eller champagne, selvsagt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2011 #10 Del Skrevet 14. juni 2011 Min lenke Min lenke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå