Gå til innhold

Penger i bursdagsgave.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når barnet mitt er invitert i barneselskap, bruker jeg å la han få i 50kr. Er det for lite i 9-10 års alderen? Hvor mye gir deres barn til klassekameratene sine?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har alltid vært stort sett 100 kr om det er pressang eller penger. Til familiære

barn gir jeg ca 200.

Skrevet

Hmm, jeg har en lillesøster med venninner som er 11-12 år gamle, og de har nettopp begynt å gi (og få) 100 kr istedet for 50 kr. Jeg syns egentlig 100 kr er for mye når det bare er "bekjente" (da det fort kan bli flere tusen i året der) men det er vel min mening;o)

• Liker 1
Skrevet (endret)

,

Endret av meesaa
Gjest grønnfi
Skrevet

Her i huset gir vi 100 kr.

Både når 7,9,13 & 15 åringen går i bursdag. (15 åringen bruker alltid å kjøpe en liten ting ekstra som feks. øredobber eller ring til sine venninner)

Gjest pysepusen
Skrevet

Her pleier det være 100 kroner :)

AnonymBruker
Skrevet

Her er det vanlig at 11 åringene (jenter) gir 100 kr i bursdagsgaver til hverandre om det er penger. Alternativet er å gi gaver og da finner man ofte mye billigere presanger. Her er feks klær populært. Det finner man ofte til halv pris av halv pris.

I omgangskretsen til jenta på 8 gir de hverandre presanger og da prøver i alle fall jeg å finne noe som er billigere enn 100.

Gjest Tirkes
Skrevet

Nå skal ikke jeg snakke altfor bestemt, siden jeg er barnløs, men synes 100 kr virker greit til perifære bekjente. Vi gav 100kr til naboungene når de blir konfirmerte, unger vi såvidt vet hva heter og er på hils med.

Husker at jeg sent på 90-tallet fikk 50kr av lignende perifære bekjente til konfen.

Under barnebursdager for 16-22 år siden, så fikk jeg 50kr av venner dersom de gav penger. Så 100kr i dag høres veldig logisk ut. På en måte.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde glatt gitt 50 kr dersom det var det jeg hadde råd til. Ellers så ville jeg nok ha gått opp til 100 kr.

Jeg liker best å gi presanger. Da kjøper jeg på tilbud gjennom året. Vet jo aldersgruppen til de som mine barn blir bedt i bursdag til.

Skrevet

Kan du ikke forhøre deg litt med foreldrene til andre som skal i bursdagen da? Det er sikkert ikke så veldig morsomt for ungen din hvis h*n er den eneste som gir 50 kr, og alle de andre gir 100. Vanligvis blir jo dette litt sånn underforstått etterhvert, hvis man er en gjeng som inviterer hverandre fram og tilbake. Og da er det jo greit å "følge normen".

Hvis du ikke har noen å spørre ville jeg ha gitt 100 kr. 50 kr gav vi for da jeg gikk på barneskolen for omtrent 20 år siden.

Gjest Anonym
Skrevet

Kan du ikke forhøre deg litt med foreldrene til andre som skal i bursdagen da? Det er sikkert ikke så veldig morsomt for ungen din hvis h*n er den eneste som gir 50 kr, og alle de andre gir 100. Vanligvis blir jo dette litt sånn underforstått etterhvert, hvis man er en gjeng som inviterer hverandre fram og tilbake. Og da er det jo greit å "følge normen".

Hvis du ikke har noen å spørre ville jeg ha gitt 100 kr. 50 kr gav vi for da jeg gikk på barneskolen for omtrent 20 år siden.

helt enig. 50 kr er alt for lite å gi. 100 kr er ok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...