Gjest Spinell Skrevet 15. juni 2011 #21 Skrevet 15. juni 2011 Le Chameau-støvelen vil heller ikke på meg komme komme særlig høyere enn anklene. Ekstra skaftevidde er ikke det samme i Norden som på kontinentet...
Brukernavn Skrevet 16. juni 2011 #22 Skrevet 16. juni 2011 Skal mye til for at støvler er SMALE i leggen, har aldri funnet noen jeg ikke svømmer i. Tror ikke det er støvler du trenger, heller et treningskort på SATS. Det må være et av de dummeste innleggene jeg noengang har lest her på KG! Jeg er tynn hele veien, men har kraftige legger. Jeg har Ilse Jacobsen støvler som jeg ikke har snørt helt opp. Det som er bakdelen er at "lappen" bak snøringen har ganske skarpe kanter, og når støvelen ikke er helt lukket kan det "skjære" inn i huden, og det er ikke noe deilig Men en fordel med Ilse sine støvler er at hun har i forskjellige høyder, så kanskje den mellomhøyden kan passe bedre for en litt tykkere legg?
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2011 #23 Skrevet 16. juni 2011 Mine legger er 44cm på det tykkeste, og Ihlse-støvler (de knehøye) passer finfint til meg. Jeg snører dem hele veien, men "snører de på meg", jeg stikker altså ikke bare bena nedi om du skjønner... Le Chameau, Hunter osv kan jeg bare drømme om...
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2011 #24 Skrevet 16. juni 2011 Jeg har noen fra Viking. Helt sorte, veldig fine. PLass til brede føtter og større legger. Husker ikke spesifiksjonen, men de var på Skoringen.
Antlers Skrevet 16. juni 2011 #25 Skrevet 16. juni 2011 Jeg har ikke spesielt store legger, men synes Hunter blir for trangt, med mindre jeg skulle gått med nylonstrømper nedi. De er også såpass høye at de skjærer litt bakpå kneet hos meg. Jeg kjøpte meg derfor disse: http://www.brandos.no/viking/fox-1-272-2-black/a1839 Mye penere enn de ser ut på bildet, god kvalitet, grei pris, gode å gå i, og god plass til å stappe joggebuksa nedi skaftet. Med spennene på siden får man litt ekstra å gå på, enten det skyldes tykk joggebukse eller "tykke" legger. Jeg har høy vrist, og støvelen passer allikevel bra, men den kan muligens bli litt trang rett over ankelen om leggen er kraftig hele veien ned. Verdt å prøve, i alle fall
ElaineBenes Skrevet 18. juni 2011 #26 Skrevet 18. juni 2011 Ok, så kan kanskje Le Chameau bli for lite. Det jeg kan legge til, er at vristen på oss fra norden kan være høy, i tillegg til at vi har bredere føtter er folk lenger sør på kontinentet. Kanskje særlig på grunn av vristen, blir støvler et problem for oss. Viking er jo norske, så det er vel et ok kort. Men: Også på disse blir det trøbbel i vristen. Velg sånne klassiske kadett-støvler. De funker.
goldenchanel Skrevet 18. juni 2011 #27 Skrevet 18. juni 2011 For dere som liker hunter har de kommet med noen som er regulerbare i leggen Disse blir opp til 46 cm i skaftet! http://lillevinkelsko.no/hunter-adjustable-w2370620-brun-p-5447.html
goldenchanel Skrevet 18. juni 2011 #28 Skrevet 18. juni 2011 For dere som liker hunter har de kommet med noen som er regulerbare i leggen Disse blir opp til 46 cm i skaftet! http://lillevinkelsko.no/hunter-adjustable-w2370620-brun-p-5447.html
super-ida Skrevet 18. juni 2011 #29 Skrevet 18. juni 2011 jeg er også ganske tykk i leggen...42cm og jeg bruker de mellomhøye ilse jacobsen støvlene de kan jeg ha igjensnørt hele tiden og bare tre foten nedi.... hadde de høyeste før rog det og gikk fint men ble så svett på leggene...hehe
Gjest Badabing Skrevet 19. juni 2011 #30 Skrevet 19. juni 2011 Hva med Le Chameau? http://www.lechameauusa.com/ladiesiris2.html Bildet yter egentlig ikke støvelen rettferdighet, men greia er i alle fall at skaftet er ekstra stor i formen rundt leggen. Jeg synes de er veldig kule, men de var for smale til meg. Viking og Ilse Jacobsen har støvler som er litt videre i skaftet.
Gjest Sjokoladebolle Skrevet 20. juni 2011 #31 Skrevet 20. juni 2011 Enig med de som nevner Viking, dessuten så synes jeg at de ser vel så fine ut som mange av de mest populære støvlene.
Azalea Skrevet 20. juni 2011 #32 Skrevet 20. juni 2011 Det må være et av de dummeste innleggene jeg noengang har lest her på KG! Jeg er tynn hele veien, men har kraftige legger. Jeg har Ilse Jacobsen støvler som jeg ikke har snørt helt opp. Det som er bakdelen er at "lappen" bak snøringen har ganske skarpe kanter, og når støvelen ikke er helt lukket kan det "skjære" inn i huden, og det er ikke noe deilig Men en fordel med Ilse sine støvler er at hun har i forskjellige høyder, så kanskje den mellomhøyden kan passe bedre for en litt tykkere legg? Er helt enig med deg! Kan ikke ha masse muskler eller bare rett og slett ha store legger, må være feit.. Do'h!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå