Gå til innhold

"Tomrom" i kjøkkeninnredninga - kreative forslag?

Nala

Anbefalte innlegg

Huset vi kjøpte i fjor har en kjøkkeninnredning som ikke passer helt til våre hvitevarer. Det er nemlig et digert "hull" hvor de gamle eierne hadde mikroen sin. Vår litt nyere mikro er jo altfor liten til dette enorme hullet. Eller, vi har den i hullet, men det er ca 10 cm klaring både på sida og over.

Det samme gjelder plassen til kjøleskapet. Vi måtte fjerne skapet over for å få plass til vårt kjøleslap. Nå er det da 10 cm klaring der også. Ser ganske teit ut...

Nå er jeg lei av disse åpne rommene i kjøkkeninnredninga. Noen som har kreative forslag til hva jeg kan gjøre med dem? Noe jeg kan ha foran? Plater av noe slag? Hva som helst. Nå har vi kokebøker oppå og ved siden av mikroen, og et fruktfat oppå kjøleskapet. Men det støver noe inni granskauens...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uten å ane om det kan passe inn hos deg, både hva smak og størrelse angår; jeg så engang noen som hadde lagt lecablokker inn i slike "huller". Så hadde de borret/meislet ut større hull i lecablokkene slik at det ble et vinstativ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke se dette helt for meg, men prøver likevel...

Micro: Kjøp noen meter med glattkant evt. helt glatte lister på ca 5 cm. Lag en ramme som du beiser/maler/ lakkerer i samme farge/nyanse som innredningen eller i en kontrastfarge. Du kan justere høyden på microen med en plate eller noe annet som er stødig, slik at kanten over og under microen blir like høy.

Eh.. skjønner du hva jeg mener?

Over kjøleskapet: Hva med å lage en slags skapdør til å sette på? Kanskje i samme farge/materiale som rammen rundt microen?

Skapdøren kan være en tynn plate med ramme av lister/glattkant som du fester i et skap ved siden av (Skru en 2"2" fast i skapsiden og fest hengslene i denne). Du kan jo legge på et "lokk" også, for å slippe støv.

Dette ble vanskelig å forklare og det er jo mulig at jeg misforstår deg heeelt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok dessverre ikke god nok plass til vinflasker der. Er som sagt bare ti cm sånn ca. Men det hørtes absolutt kult ut :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var du Lea, på likt med meg :ler:

Jeg skjønner hva du mener. Og det kan gå. Kan bli ganske stilig faktisk. Mulig jeg må ta meg en tur på byggejsappa og se hva de har av plater og lister :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om du tar microen ut av hylla og setter den på benken (om du har benkeplass til det), og så bruke hylla til noe annet. La hylla bli et koselig "titteskap" med en blomst, kokebøker, pynt og stæsj eller noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva om du tar microen ut av hylla og setter den på benken

...det var det jeg trodde du skulle. Måtte vært litt av en microbølgeovn som hadde stått der før, hvis man skulle fått plass til lecablokker OG micro! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...det var det jeg trodde du skulle. Måtte vært litt av en microbølgeovn som hadde stått der før, hvis man skulle fått plass til lecablokker OG micro! :ler:

Men dere vet, alle sånne tekniske innretninger var jo sååååå mye større før :ler: Neida, var nok bare jeg som knota litt med forklaringa :oops:

Det med å ta microen ut er et godt forslag. Eneste er at microen da vil okkupere høyst nødvendig plass på benken.

Ikke godt å vite hva det blir til det her. Skal gi tilbakemelding.

Takk for gode innspill. Og for all del, jeg tar gjerne imot flere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...