Gå til innhold

Hva vasker dere kjøleskapet med?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det spørs om jeg skal "vedlikeholde" eller vaske fordi det er flekker. Ved vedlikeholdsvask bruker jeg spary-jif. Og hvis det er flekker, blir det vann tilsatt vaskemiddel, f.eks. grønnsåpe eller ajax. Er de ekstra standhaftige er det frem med vanlig jif.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

salmiakk her også! :) Effektiv måte å få bort vond lukt på.

Det er bare det at jeg synes salmiakk lukter mye verre enn "gammelt kjøleskap"..... :wink: Så jeg bruker klorin - fjerner vond lukt og dreper bakterier - helt genialt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Salmiaklukt forsvinner raskt.. Er ikke skadelig for miljøet og fjerner fett og annet møkk veldig greit...

Klorin er ikke noe bra for miljøet og dreper alt av bakterier.. Derfor brukes det ikke hjemme hos oss..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salmiaklukt forsvinner raskt.. Er ikke skadelig for miljøet og fjerner fett og annet møkk veldig greit...

Klorin er ikke noe bra for miljøet og dreper alt av bakterier.. Derfor brukes det ikke hjemme hos oss..

Jepp! Salmiakk er best til alt! Renser og fjerner fett - det blir superrent og alldeles luktfritt etterpå... Mmmmm... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom man behøver salmiakk eller klorin har man vaska kjøleskapet sitt litt for skjeldent spør du meg. Vasker man regelmessig med varmt såpevann samt fjerner flekker med en gang oppstår det hverken vond lukt eller blomstrende bakterieflora. Temperaturen er jo ikke akkurat ideel for bakterier, så en må legge forholdene til rette dersom de skal trives ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dersom man behøver salmiakk eller klorin har man vaska kjøleskapet sitt litt for skjeldent spør du meg. Vasker man regelmessig med varmt såpevann samt fjerner flekker med en gang oppstår det hverken vond lukt eller blomstrende bakterieflora. Temperaturen er jo ikke akkurat ideel for bakterier' date=' så en må legge forholdene til rette dersom de skal trives ;)[/quote']

Åssen behøver??? Jeg foretrekker salmiakk fordi det føles rent og ikke legger igjen såperester...

Det sto da ikke noe om hvor ofte man likte å vaske kjøleskapet... bare hva man likte å bruke??? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom man behøver salmiakk eller klorin har man vaska kjøleskapet sitt litt for skjeldent spør du meg. Vasker man regelmessig med varmt såpevann samt fjerner flekker med en gang oppstår det hverken vond lukt eller blomstrende bakterieflora. Temperaturen er jo ikke akkurat ideel for bakterier' date=' så en må legge forholdene til rette dersom de skal trives ;)[/quote']

Vel, jeg vasker jo ikke kjøleskapet hver uke da. Og sist gang jeg vasket det, hadde det stått uten strøm i.. eh.. 14 dager.. (vi var på ferie og sikringen var av..) VELDIG mye dårlig mat.. VOND lukt.. fysj..

Alt ble fint med en salmiak-vask! :D

Selvfølgelig blir det rent med zalo, men det er et helvete å få vekk all zaloen fra kjøleskapet etterpå.. Og kjøleskap med såpe i.. Neitakk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...