AnonymBruker Skrevet 13. juni 2011 #1 Skrevet 13. juni 2011 Okei, greia er at jeg synes jeg har litt mye utflod i blant. Jeg går på p-piller, merke Mercilon - kan være årsaken? Uansett så synes jeg det er plagsomt. Konsistensen er litt sånn eggehvite-aktig, bare med litt mer hvitfarge. Noen ganger mer blank, andre ganger litt mer hvit Tviler på at det er noen soppinfeksjon, fordi jeg klør ikke noe, det svir ikke, og det har heller ikke vært noen tilfeller av det den tiden det har pågått. Jeg vasker meg nedentil en gang om dagen, med mild intimsåpe. Er seksuelt aktiv, men passer alltid på å "få ut det som kommer inn", slik at det ikke blir luktende. Synes ikke utfloden lukter noe særlig heller, hvertfall ikke veldig vondt. Men man kan jo ikke kalle det en god lukt heller, hehe. Hva kan jeg gjøre for å redusere mengden utflod?
Gjest gjest Skrevet 14. juni 2011 #2 Skrevet 14. juni 2011 Okei, greia er at jeg synes jeg har litt mye utflod i blant. Jeg går på p-piller, merke Mercilon - kan være årsaken? Uansett så synes jeg det er plagsomt. Konsistensen er litt sånn eggehvite-aktig, bare med litt mer hvitfarge. Noen ganger mer blank, andre ganger litt mer hvit Tviler på at det er noen soppinfeksjon, fordi jeg klør ikke noe, det svir ikke, og det har heller ikke vært noen tilfeller av det den tiden det har pågått. Jeg vasker meg nedentil en gang om dagen, med mild intimsåpe. Er seksuelt aktiv, men passer alltid på å "få ut det som kommer inn", slik at det ikke blir luktende. Synes ikke utfloden lukter noe særlig heller, hvertfall ikke veldig vondt. Men man kan jo ikke kalle det en god lukt heller, hehe. Hva kan jeg gjøre for å redusere mengden utflod? Er nok ingenting du kan gjøre med det . Annet enn hyppig vask og bruke truseinnlegg for ¨å beskytte undertøyet .Det værste med utfloden er at trusene blir våte . Ellers er jo fersk utflod nesten luktfri om man er frisk og ikke har noen infeksjoner eller sykdommer . Å ha utflod er faktisk helt normalt og nødvendig , for at skjeden skal holde seg selv ren og bakteriefri . Utfloden skyller skjeden og holder den ren kontinuerlig. Skjeden er selvrensende , og skyller derfor selv ut en utflodsvæske som renser skjeden og holder den ren og frisk . Er nok mye sunnere og bedre å ha mye utflod enn nesten ingenting . Kan tenke meg at vi som har litt utflod har mindre risiko for infeksjoner o.l , forde utfloden skyller vekk fremmede bakterier som kommer inn ( fra menn blant annet under sex ) osv .
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå