Gå til innhold

Hva spiller du NÅ?

Gjest Vampen

Anbefalte innlegg

Faux skrev (45 minutter siden):

Ja, det vil jeg si, men ME-serien er (kanskje) bedre laget på mange områder. Ikke garantert at man liker DA-universet om man elsker ME-univereset.

Dragon Age: Origins er i mine øyne det beste spillet i serien, 'moderne' cRPG med interessante karakterer og fantastisk musikk. Ikke et perfekt spill, spesielt ikke nå - har ikke eldet vakkert. Og de som har spilt det, gjerne flere ganger, har ikke gode minner om verken the fade eller deep roads 😂 Men dynamikken mellom karakterene og de gode samtalene når man går rundt i verden er topp. Historien er også bra.

Dragon Age 2 er.. middelmådig. Satt til å være i én by så gjenbruken av områder og fiender merkes veldig godt og kan føles halvhjertet. Hovedkarakteren er ikke i mine øyne en like god karakter som The Warden, men vennesystemet er interessant - heldigvis. 

Dragon Age Inquisition er kanskje ikke open-world i den rette forstand, mer open -zone kanskje? Uansett en aRPG som nesten kan være overveldende stort i forhold til forgjengerne, å gjøre alt i et område kan ta flere timer med alle side quests som ramler i fanget ditt. Pent spill, litt forvirrende crafting av våpen og beskyttelse, men det som plager meg mest er mangelen på humor og unike samtaler mellom kompanjongene når du går rundt i verden. Det lille av kommunikasjon som kommer kanskje en-to ganger i timen føles mekanisk. Tror det finnes mods for å gjøre den delen bedre. Spillet vant ikke de fleste spillpriser i 2014 uten en grunn.

Men hovedkarakteren(e) er ingenting i forhold til Commander Shepard. 

I’m Commander Shepard and this is my favorite comment on kvinneguiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Cid skrev (8 timer siden):

Kanskje vanskelighetsgraden skal gjenspeile hvor vanskelig det er å avsette en konge 😅

Ja virkelig! Mannen og guttungen hadde jo tatt han før, så de kunne heller ikke skjønne hvorfor det ikke gikk an å velte han, men jeg skal prøve noen ganger til før jeg konkluderer med at det er noe galt med spillet 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg storkoste meg med Dragon Age: Origins da det kom. Veldig bra spill. (Alistair FTW!)

Jeg er en av de få som virkelig liker Dragon Age 2. Det var nytt og forfriskende å ikke spille som "den utvalgte" eller skulle redde verden. Jeg er enig i at en del av dungeons er gjenbrukte, men det ser vi går igjen i mange spill. DA2 synes jeg er svært enkelt å spille, questene er som regel enkle og korte og systemet er satt opp slik at det er enkelt og kjapt å ta neste quest og neste og neste... 

Inquisition spilte jeg noen timer av, men kom aldri ordentlig inn i det. Litt som Andromeda. Kanskje jeg skal gi det et nytt forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tabris skrev (3 timer siden):

Husker jeg storkoste meg med Dragon Age: Origins da det kom. Veldig bra spill. (Alistair FTW!)

Jeg er en av de få som virkelig liker Dragon Age 2. Det var nytt og forfriskende å ikke spille som "den utvalgte" eller skulle redde verden. Jeg er enig i at en del av dungeons er gjenbrukte, men det ser vi går igjen i mange spill. DA2 synes jeg er svært enkelt å spille, questene er som regel enkle og korte og systemet er satt opp slik at det er enkelt og kjapt å ta neste quest og neste og neste... 

Inquisition spilte jeg noen timer av, men kom aldri ordentlig inn i det. Litt som Andromeda. Kanskje jeg skal gi det et nytt forsøk.

Fortsetter valgene fra spill til spill? Liker det veldig godt med Mass Effect

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mingus skrev (4 timer siden):

Ja virkelig! Mannen og guttungen hadde jo tatt han før, så de kunne heller ikke skjønne hvorfor det ikke gikk an å velte han, men jeg skal prøve noen ganger til før jeg konkluderer med at det er noe galt med spillet 😆

Husker jeg var 7 år når jeg spilte spillet første gang, var mitt aller første 3D spill også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Cid said:

Fortsetter valgene fra spill til spill? Liker det veldig godt med Mass Effect

Nei, det er separate spill med ulik historie og ulik protagonist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cid skrev (23 timer siden):

Føler jeg har spilt et slikt spill på mobil for mange år siden, lenge før smarttelefoner

Det var nok verken Spelunky eller Spelunky 2 - de finnes bare til PC og konsoller. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rowan skrev (1 minutt siden):

Det var nok verken Spelunky eller Spelunky 2 - de finnes bare til PC og konsoller. :)

Var mange kjekke spill til gamle mobiler da :) savner dem 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter egentlig spent på PS5-utgaver av Resident Evil 2 og 3, men nå er jeg på tur, så da blir det denne.

IMG20220613170808.jpg

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okapi skrev (Akkurat nå):

Venter egentlig spent på PS5-utgaver av Resident Evil 2 og 3, men nå er jeg på tur, så da blir det denne.

IMG20220613170808.jpg

Hva heter den? Sett flere slike med diverse navn 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AprilRyan
Tabris skrev (7 timer siden):

Jeg har heller ikke noe imot DA2 selv om det er endel gjenbruk, men jeg liker historien og er DA-fan så har likt alle 3. Forhåpentligvis blir ett fjerde spillet også bra.

Ja, inquisition er veldig bra spill synes. Jeg har spilt det noen ganger nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Cid said:

Hva heter den? Sett flere slike med diverse navn 

Anbernic RG280V. Det begynner å bli ganske mange sånne emulatorbokser på markedet nå, fra Anbernic, Powkiddy, Retroid, Miyoo, AYN og AyaNeo, i alle mulige prisklasser. Denne her er blant de billigste (ca. 600 pluss moms/frakt), og den klarer alt opp til PlayStation ganske bra. Saturn, N64 og Dreamcast blir litt for mye for den. Skjermen er også veldig liten, bare 2,8", men ville ha noe jeg fikk plass til i lomma. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okapi skrev (Akkurat nå):

Anbernic RG280V. Det begynner å bli ganske mange sånne emulatorbokser på markedet nå, fra Anbernic, Powkiddy, Retroid, Miyoo, AYN og AyaNeo, i alle mulige prisklasser. Denne her er blant de billigste (ca. 600 pluss moms/frakt), og den klarer alt opp til PlayStation ganske bra. Saturn, N64 og Dreamcast blir litt for mye for den. Skjermen er også veldig liten, bare 2,8", men ville ha noe jeg fikk plass til i lomma. 

Skikkelig kjekt med all star da 😄 har fortsatt Wii versjonen som kom for over 10 år siden, elsker de gamle 2D Mario spillene, ingen av new super mario bros har vært i nærheten for meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Fame skrev (1 time siden):

Har runda det ca 400 ganger :ler:

Jeg syntes det var skuffende, likte 12 bedre, liker generelt når spillet tar plass i en steam punk verden som 9 og 12 :) skal ha 16 da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tenkte jeg å prøve Visage.  Elsker skrekkspill og er spent på om dette får meg til å skru av mid-game eller hva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mobilspill, but still. World of airports. Utrolig stort og bra grafikk til å være et mobilspill. For ikke snakke om reklamefri 😍

Anonymkode: 963d7...777

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...