Gå til innhold

Hva spiller du NÅ?

Gjest Vampen

Anbefalte innlegg

Akkurat ferdig med Horizon Forbidden West 🥰

Nå har jeg begynt på Red Dead Redemption 2

Etterpå står Elden Ring for tur 😁

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, Iterion said:

Hva mener du? Jeg slakter bosser med bind for øynene mane, too ez x 

Jeg bare reagerer på at du prater om å grinde. Om det stemmer at du grinder vet jo du, ikke jeg, men det var det du sa. 

Og man bør ikke trenge å grinde i elden eller noe fromsoft spill. Er man god kan man banke bosser omtrendt uansett hva man har av lvl, og er du underlvled som lvler du som crazy på xp skaleringen. Så grinding skal i utgangspunktet aldri være nødvendig om du er god, og hvis du føler at du trenger å grinde, så er det nok skillsene som mangler og ikke lvlsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kipling skrev (29 minutter siden):

Jeg bare reagerer på at du prater om å grinde. Om det stemmer at du grinder vet jo du, ikke jeg, men det var det du sa. 

Og man bør ikke trenge å grinde i elden eller noe fromsoft spill. Er man god kan man banke bosser omtrendt uansett hva man har av lvl, og er du underlvled som lvler du som crazy på xp skaleringen. Så grinding skal i utgangspunktet aldri være nødvendig om du er god, og hvis du føler at du trenger å grinde, så er det nok skillsene som mangler og ikke lvlsene.

Mange synes det er kjekt å grinde i spill, jeg gjør det ofte i rollespill fordi jeg liker å levle meg opp og det er kjekt å i tillegg få en fordel mot bosser osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er aldeles hekta på FF 14 for tiden. For et fantastisk spill! Andre MMOs har virkelig noe å strekke seg etter her.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Cid said:

Mange synes det er kjekt å grinde i spill, jeg gjør det ofte i rollespill fordi jeg liker å levle meg opp og det er kjekt å i tillegg få en fordel mot bosser osv

Joda, og jeg gjør det selv i andre spill, men dark souls og elden ring har et mye mer ferdighetsbasert combat system, så du skal ikke trenge det. I de fleste andre spill så vil bosser være umulige før du når rett level og så er de middels en stund og så blir de lette. I de og elden så kan du runde spillet og ta alle bosser som lvl 1 hvis du spiller riktig, det lvler gir deg er mulighet til å gjøre mer feil før det er over, og får fighten til å gå fortere slik at du ikke må spille perfekt like lenge. Så unntatt i ekstremtilfeller så er ikke problemet at du er for lav lvl, men at du enten bruker feil strategi eller bare gjøre for mange feil i fighten. 

Og xpen øker eksponensielt, så er du litt underlvlet i et område med klarer å pushe gjennom fordi du er god, så vil du lvle latterlig kjapt og fort ta igjen i forhold til lvl området er tiltenkt.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 hours ago, Kipling said:

Det er ikke nødvendig, men det hjelper jo litt iblant da. Av og til er et par ekstra levels eller en håndfull smithing stones det som trengs for å tippe vektskåla mot Godrick eller Agheel. 

Anonymkode: 95aaa...f05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dead Cells (switch). Sykt forvirrende i starten men når jeg først skjønte greia har jeg får fullstendig dilla. Endelig. Etter at keg fullførte BOTW for en mnd siden har jeg slitt med å engasjere meg i noe.

i dag kommer Kirby ut, jeg har forhåndsbestilt og håper det er i samme klasse som MARIO Odessy. 

Prøvde forresten også skyrim… koste meg med det. Men det krasjer hver gang. Har spilte tre ganger. Alle gangene bar det kræsja. Ødelegger veldig for opplevelsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Lill3My said:

Prøvde forresten også skyrim… koste meg med det. Men det krasjer hver gang. Har spilte tre ganger. Alle gangene bar det kræsja. Ødelegger veldig for opplevelsen

På Switch? Har spilt det en del på den og bare opplevd 1-2 kræsj. Skal sies at Bethesda-spill generelt er litt upålitelige, var ikke helt stabilt på PC heller. Da det kom ut spilte jeg det på PS3 da, det var en rimelig luguber versjon. Var ikke så ofte at spillet kræsjet fullstendig, men kunne fort ende med at jeg f.eks. snublet i en stein og ble sittende fast i et uendelig fall, som saboterte både lagring og fast travel. Fun times. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okapi skrev (5 timer siden):

På Switch? Har spilt det en del på den og bare opplevd 1-2 kræsj. Skal sies at Bethesda-spill generelt er litt upålitelige, var ikke helt stabilt på PC heller. Da det kom ut spilte jeg det på PS3 da, det var en rimelig luguber versjon. Var ikke så ofte at spillet kræsjet fullstendig, men kunne fort ende med at jeg f.eks. snublet i en stein og ble sittende fast i et uendelig fall, som saboterte både lagring og fast travel. Fun times. :P 

På switch ja. Leste en del brukeanmeldelser på forhånd, hvor de fleste var positivt overrasket over at spillet fungerte bedre på switch enn på andre plattformer,  så en smule irritert. Får jo ikke refundert det heller. Skulle jo tro det kom bug fixes…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Tabris skrev (6 timer siden):

Jeg er aldeles hekta på FF 14 for tiden. For et fantastisk spill! Andre MMOs har virkelig noe å strekke seg etter her.

Ekke det eldgammal? Mista mysten på FF etter 13, 15 var en skuffelse. DQ derimot 

Anonymkode: 9f9d8...d22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Ekke det eldgammal? Mista mysten på FF etter 13, 15 var en skuffelse. DQ derimot 

Spørs hvordan du definerer "eldgammal", men det i seg selv sier ingenting om kvaliteten på spillet.

Dette er et MMO. Det ble lansert i 2010 og ble lagt ned i 2012 pga dårlige tilbakemeldinger. Det ble relansert i 2013 etter en offentlig unnskyldning fra Square Enix og er nå å regne som en av de bedre MMOs vi har.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Tabris skrev (15 minutter siden):

Spørs hvordan du definerer "eldgammal", men det i seg selv sier ingenting om kvaliteten på spillet.

Dette er et MMO. Det ble lansert i 2010 og ble lagt ned i 2012 pga dårlige tilbakemeldinger. Det ble relansert i 2013 etter en offentlig unnskyldning fra Square Enix og er nå å regne som en av de bedre MMOs vi har.

Hmm, kanskje jeg burde prøve det Lulu. Har spilt alle FF, bortsett fra 11 og 14.

Har du prøvd DQ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hmm, kanskje jeg burde prøve det Lulu. Har spilt alle FF, bortsett fra 11 og 14.

Har du prøvd DQ?

Ja, er de to som er MMOs.

Ja, har spilt DQ VIII på PS3,  IX på Nintendo DS og XI på PS4. Sistnevnte måtte jeg slutte midt i spillet for jeg orket ikke den enerverende musikken lenger. Har også spilt en versjon av det på mobilen i det siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tabris skrev (8 minutter siden):

Ja, er de to som er MMOs.

Ja, har spilt DQ VIII på PS3,  IX på Nintendo DS og XI på PS4. Sistnevnte måtte jeg slutte midt i spillet for jeg orket ikke den enerverende musikken lenger. Har også spilt en versjon av det på mobilen i det siste.

XI var digg 😄 et av de beste spillene fra det tiåret jeg spilte :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Cid skrev (2 timer siden):

XI var digg 😄 et av de beste spillene fra det tiåret jeg spilte :) 

DQ eller FF?

DQ 11 var veldig bra, men er enig med Lulu om at musikken ikke holdt mål. Måtte også sette på Draconian quests for at det ikke skulle bli for lett. Men veldig underholdende klassisk jrpg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...